6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278-279-280. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278-279-280. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 278-279-280 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “8. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278-279-280. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
8. Tema Duygular Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Soruları
8. Tema Duygular: Metin, çeşitli Türkçe dil bilgisi ve edebiyat konularını içeren soruların cevaplarını içerir.
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278 Cevapları Yıldırım Yayınları
A. 1-4. soruları aşağıdaki metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Kavak, elma ve hayat ağaçları nelerin kötü olduğunu söylüyor?
Cevap: Hayat ağacı bomboş yaşamanın, elma ağacı taşa tutulmanın, kavak ağacı meyve vermemenin kötü olduğunu söylüyor.
2. Hayat ağacının söylediği “dolu yaşamak güzel” sözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Bu sözde hayatı tadını çıkararak, her anından zevk alarak yaşamanın dolu dolu yaşamak olduğunu anlıyorum.
3. Şiire bir bölüm de siz ekleseydiniz neyi iyi ve kötü olarak ifade ederdiniz?
Cevap: Doğa ile yaşamanın güzel, doğa olmadan yaşamanın kötü olduğunu ifade ederdim.
4. Şiirde hangi söz sanatlarından yararlanılmıştır?
Cevap: Konuşturma, karşıtlık ve kişileştirmeden yararlanılmıştır.
B. Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış sözcüklerin yerine cümlenin anlamına uygun farklı sözcük veya sözcük grupları yazınız.
Cevap:
Ona bazen sokakta rastlıyordum. …….ara sıra…..
Diyarbakır’ın yıkılmış surlarını görünce çok üzüldüm. ……devrilmiş….
Evin balkonundaki rengârenk çiçeklere bakmaya doyamadım. …..renk renk…..
C. Aşağıdaki cümlelerde geçen ünlemlerin cümleye kattığı anlamları (beğenme, kızgınlık, şaşkınlık, üzülme, uyarı, seslenme, korku) belirleyip yazınız.
Cevap:
a. Git buradan! Seni görmek istemiyorum. kızgınlık.
b. Simitçi! Bakar mısın bana? seslenme.
c. Aman dikkat! Kapı çarpacak. uyarı.
ç. Vay be! Bu bahçe sizin miydi? şaşkınlık.
d. Ay, ne kadar güzel bir ev! beğenme.
e. Eyvah! Onlar da gidiyorlarmış bu mahalleden. üzülme.
Ç. Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış sözcüklerin türünü noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
a. Yeniden özgür olmuş mavi gökyüzü. sıfat.
b. Zologa gezegenini çam ormanlarının yeşili süslüyormuş. isim.
c. Hangi resmine baksam gençliğimi hatırlarım. sıfat.
ç. Hangisini almayı düşünüyorsun? zamir.
d. Can Yücel ile Attilâ İlhan’dan şiirler okuyordu. bağlaç.
e. Kuşlar korkuyla dört bir yana kaçışmış. edat.
f. Yalnız insanların yürekleri hep üşür. sıfat.
g. Konser bitti yalnız kimse alkışlamadı sanatçıyı. bağlaç.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 279 Cevapları Yıldırım Yayınları
D. Aşağıdaki cümlelerden hangilerinde duygu belirten ifadeler vardır? Bu ifadelerin yer aldığı cümlelerin altını renkli kalemle çiziniz.
Cevap:
E. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Ünlem işareti,
• Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna konur.
• Seslenme, hitap ve uyarı sözlerinden sonra konur.
• Alay, kinaye veya küçümseme anlamı kazandırılmak istenen sözden hemen sonra yay ayraç
içinde kullanılır.
Buna göre aşağıdaki cümlelerin hangisinde ünlem işareti (!) yanlış kullanılmıştır?
Cevap: A) Gecenin bir yarısı sokakta miyavlayan kedinin sesi yüreğimi sızlattı!
A) Gecenin bir yarısı sokakta miyavlayan kedinin sesi yüreğimi sızlattı!
B) Bütün tatil boyunca her gün iki (!) kitap okumuş.
C) Ah, komşumuz Ayşe teyze ne kadar iyi bir insandı!
D) Hey, arka sıradaki buraya bak!
2. Misafir olduğu bir köyde Nasrettin Hoca’nın heybesi kaybolmuş. Hoca,
— Çabuk heybemi bulun yoksa ben yapacağımı bilirim, demiş.
Köylüler aramışlar, taramışlar, sonunda heybeyi bulup getirmişler. Dayanamayıp Hoca’ya sormuşlar:
— (I) – – – –
Hoca:
— (II) – – – –
Bu fıkrada boş bırakılan yerlere getirilebilecek en uygun ifadeler aşağıdakilerin hangisinde verilmiştir?
Cevap: B) (I) Hoca’m merak ettik de heybe bulunmasaydı ne yapacaktın?
(II) Ne yapacağım, evde eski bir kilimim vardı, onu bozup heybe yapacaktım.
A) (I) Hoca’m heybenin motifleri çok güzelmiş, nereden aldın?
(II) Bizim köyün pazarında heybe, kilim satan bir adamdan aldım.
B) (I) Hoca’m merak ettik de heybe bulunmasaydı ne yapacaktın?
(II) Ne yapacağım, evde eski bir kilimim vardı, onu bozup heybe yapacaktım.
C) (I) Hoca’m bu heybe çok eskimiş, sana yenisini verelim mi?
(II) Kuzguna yavrusu şahin görünür, benim heybem de bana güzel.
D) (I) Hoca’m heybe bulunmasa çok mu üzülürdün?
(II) Heybeniz kaybolsa siz üzülmez miydiniz?
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 280 Cevapları Yıldırım Yayınları
Bu dizelerde aşağıdaki duygulardan hangisi vardır?
Cevap: D) Üzüntü
A) Özlem
B) Şaşkınlık
C) Utanç
D) Üzüntü
Bu fabldan çıkarılabilecek ders aşağıdakilerden hangisi olamaz?
Cevap: A) Bir mücevher her zaman değerlidir.
A) Bir mücevher her zaman değerlidir.
B) Her şey gereksinim duyulduğu ölçüde önemlidir.
C) İhtiyaç duyulan şey değerlidir.
D) Bir şeyin değerini ona bakan göz belirler.
5. Bir öğretmen, öğrencilerden aşağıdaki şapkaların belirttiği ifadelere uygun cümleler kurmalarını istemiştir.
Buna göre aşağıdaki öğrencilerden hangisinin cümlesi yay ayraç içinde verilen şapkanın belirttiği ifadeye uygun değildir?
Cevap: C) Yusuf: Anne babalar kitap okumazsa çocuklar neden kitap okusun? (Sarı şapka)
A) Burçin: UNESCO’nun verilerine göre Türkiye, kitap okuma oranında dünyada 86’ncı sıradadır. (Beyaz şapka)
B) Kadir: Türkiye’de kitap okuma oranının düşük olması gerçekten çok üzücü. (Kırmızı şapka)
C) Yusuf: Anne babalar kitap okumazsa çocuklar neden kitap okusun? (Sarı şapka)
D) Sermin: Teknolojik aletler geliştikçe gelecek yıllarda kitap okuma oranı daha da düşecektir. (Siyah şapka)