Kitap Cevapları BURADA
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 190-191-192-193-194 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
5. ÜNİTE: Ülkemizde Hayat: 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Cevapları 190-191-192-193-194. Sayfa SDR Dikey Yayınları
A) Aşağıda verilen çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
1) Aşağıdaki fotoğraflardan hangisinde kültürel miras ögelerimizden biri gösterilmemiştir?
Cevap:
2) Aşağıdakilerden hangisi bitkisel üründür?
Cevap: A
A) Zeytin
B) Yumurta
C) Süt
3) Aşağıdakilerden hangileri hayvansal üretim faaliyetlerindendir?
● İpek böcekçiliği
▲ Arıcılık
■ Meyve suyu üretimi
Cevap: C
A) ● ■
B) ▲ ■
C) ● ▲
4) Aşağıdaki haritalardan hangisinde kırmızı nokta ile gösterilen yer, Türkiye’dir?
Cevap:
5) 23 Nisan’da Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın kutlanma sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C
A) Millî Mücadele’nin başarı ile sonuçlanması
B) Mustafa Kemal’in Samsun’a gitmesi
C) Büyük Millet Meclisinin açılmış olması
6) Aşağıdakilerden hangisi İstiklâl Marşı’mızın şairidir?
Cevap: B
A) Mustafa Kemal Atatürk
B) Mehmet Âkif Ersoy
C) Osman Zeki Üngör
B) Aşağıda verilen cümlelerden doğru bilgi içerenlerin yanındaki kutucuğa “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki kutucuğa “Y” yazınız.
Cevap:
(D)Mustafa Kemal, çalışkan ve başarılı bir öğrenciydi.
(D)Dinî bayramlarda komşularımız ve akrabalarımızı ziyaret ederiz.
(Y)19 Mayıs’ta Türkiye Büyük Millet Meclisi açılmıştır.
(D)Ülkemize farklı ülkelerden göç eden kişilere karşı anlayışlı olmalıyız.
(D)Bayrağımız ve İstiklâl Marşı’mız, ülkemizin bağımsızlık sembolleridir.
C) Aşağıdaki noktalı yerlere, kutularda verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
Demokrasi-dayanışma-akrabalarımızı-yöresel -kültürel-dünya
1) Kadir Gecesi’nde dostluk, ………dayanışma…………. ve paylaşma gibi duyguları daha güçlü hissederiz.
2) 15 Temmuz’da …………demokrasi……... ve Millî Birlik Günü’nü kutluyoruz.
3) Dinî bayramlarımızda, …………akrbalarımızı………….. ve komşularımızı ziyaret ederiz.
4) Ülkemizin yerini, …………..dünya……….. haritası ve yerküre modeli üzerinde gösterebilmeliyiz.
5) Gelenek ve görenekler, halk oyunları, yöresel yemekler, giyim kuşam ……kültürel…… mirasımızı oluşturur.
Ç) 1. “Bayram” kelimesi sizde neleri çağrıştırıyor? Anlatınız.
Cevap: Coşku, birlik ve beraberlik duygularını çağrıştırıyor.
2. Aşağıda verilen şemadaki boşlukları tamamlayınız.
Cevap:
3. “Millî birlik ve dayanışma” ne demektir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Milletin birlik içinde hareket etmesi zorlukların üstesinden birlikte gelmesi demektir.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı gününde okulumuzu ve sınıfımızı süsleriz. Çeşitli gösteriler hazırlarız, şiirler okuruz. Her yere bayrak asarız. Atatürk’ü ve şehitlerimizi saygıyla anarız.