Anasayfa Kitap Cevapları
9 Eylül 2024, 15:57 - Sena Yazdı

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44. Cevapları İlke Yayıncılık

Yavaş Metni Cevapları

1. Tema: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44. Cevapları İlke Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları İlke Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Arkadaş edinirken saygılı, dürüst, güvenilir olmasına dikkat ediyorum.


1. ETKİNLİK

Metinde sözü edilen hayvanlara ait görselleri boyayınız.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları İlke Yayıncılık


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları İlke Yayıncılık

2. ETKİNLİK

a. Metne göre noktalı yerlere uygun adları yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:

Metindeki sümüklü böceğin adı Yavaş . Köpeğin adı Benekli Kedinin adı Sarman. Farenin adı Hızlı.


b. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu ? ile işaretleyiniz.

Aşağıdakilerden hangisi Yavaş’ın Benekli’ye sorduğu sorulardan biri değildir?
Cevap:

() Benimle arkadaş olur musun?
(X) Sen de hızlı yürüyebilir misin?
() Sen yavaş yürüsen olmaz mı?


Aşağıdakilerden hangisi Sarman’ın Yavaş’a söylediği bir cümledir?
Cevap:

(X) İzin verirsen biraz daha uyuyabilirim.
() Böyle miskin miskin yatmasana.
() Gel birlikte yürüyelim biraz.


Aşağıdakilerden hangisi Hızlı’nın Yavaş’a söylediği bir cümledir?
Cevap:

() Anlaşılan sen hızlı yürüyen birisin.
() Sanırım benimle yürümek istemezsin.
(X) Bir arkadaşla yürümeyi ben de çok isterim.

Sonraki Ödev:  2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237-238-239. Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları İlke Yayıncılık

3. ETKİNLİK

a. Yavaş’ın yerinde siz olsaydınız birlikte yürümek için Benekli ve Sarman’a neler söylerdiniz? Onları nasıl ikna ederdiniz? Anlatınız.
Cevap: Yavaşın yerinde ben olsaydım onlara çok sıkıldığımı ve yavaş yürüsem de güzel hikayeler anlatabileceğimi söyleyerek benimle yürümelerini isterdim.


b. Yavaş ile Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte neler yapmış olabilirler? Tahminlerinizi kısaca aşağıya yazınız.
Cevap: Her gün birlikte yürüyüşe çıkmış ve bol bol sohbet ederek diğerlerini de aralarına almış olabilirler.


c. Aşağıdaki kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.
Cevap

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları İlke Yayıncılık


ç. Arkadaşlarınızda olmasını isteyeceğiniz özelliklerin başındaki kutucuğu  () ile işaretleyiniz.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları İlke Yayıncılık1


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları İlke Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını düşününüz. Bunların yerine yazılabilecek aynı anlamındaki kelimeyi seçenekler arasında bulup başındaki kutucuğu () ile işaretleyiniz.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları İlke Yayıncılık


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları İlke Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.

Kişi adları büyük harfle başlar.
Aslı, arkadaşlarıyla oynamayı çok sever.
Cevap: Arkadaşım Aysel ile parka gittik.


Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar.
Kedimiz Minnoş’a mama verdim.
Cevap: Kedim Dobi’yi gezintiye çıkardım.


Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
Yarın Kurban Bayramı başlıyor.
Cevap: Ramazan Bayramında köye gittik.


Yer adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
Dayımlar, Şenlik Mahallesi’nde oturuyorlar.
Cevap: Babaannemler İstanbul’un Yenibosna mahallesinde oturuyor.


Belirli bir tarih bildiren gün ve ay adları büyük harfle başlar.
Okullar 12 Eylül Pazartesi günü açıldı.
Cevap: Babamın doğum günü 25 Ağustos günüdür.

Sonraki Ödev:  2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66. Cevapları MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları İlke Yayıncılık

6. ETKİNLİK

a. Bir sınıftaki öğrenciler, okullarında gördükleri duvar yazılarını incelemişler. Bu duvar yazılarından hareketle sınıf panosunu görseldeki gibi düzenlemişler. Panodaki yazıları inceleyip bu çalışma hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Sınıf panosunda sınıf içerisinde uyulması gereken kurallara ve toplum içerisinde yapılması gerekenler ön plandadır.


b. Siz de benzer bir çalışma yapınız. Yazacağınız yazılarda eğlenceli ifadelere, “gülmekten kırılmak” gibi deyimlere yer veriniz.
Cevap:

  • Bu sınıfa dışarıdan kötü duygu giremez!
  • Bu sınıftan gülmekten kırılma garantisi vardır.
  • Sınıfımızın temel kuralı saygıdır.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları İlke Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Alfabemizdeki harfleri, sırasıyla numaralandırıp defterinize yazınız. Bu sıralamadan da yararlanarak aşağıdaki çocukların adlarını listeden bulup noktalı yere yazınız.
Cevap:

Benim adım __Aykut__. Adım, alfabemizin ilk harfiyle başlar, beş harflidir.

Benim adım __Seray__. Adımın ilk hecesinde alfabemizin 5. harfi, son hecesinde alfabemizin ilk harfi var.

Benim adım __Azra__. Adımda alfabemizin hem ilk hem de son harfi var.

Benim Adım __Ömer__. Adımın ilk hecesi tek harften oluşuyor. Adımın son harfi ise alfabemizin 21. harfidir.

Benim adım __Derya__. Adımın üç harften oluşan ilk hecesinde alfabemizin 6. harfi de var.

Benim adım __Mete__. Adım dört harften oluşuyor. Adımdaki 2. ve 4. harfler aynıdır.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap