2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 84-85-86-87-88 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2. Tema Sonu Çalışmaları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88. Cevapları İlke Yayınları
B. 1, 2, 3 ve 4. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Mustafa Kemal, Samsun’dan ayrılınca sırasıyla nerelere gitmiş?
Cevap: Havzaya, ardından Amasya’ya gitmiştir.
2. Atatürk, gönderdiği telgraflarla neyi duyurmuş?
Cevap: Vatanın bütünlüğünün tehlikede olduğunu duyurmuştur.
3. Mustafa Kemal’in telgraflarına hangi cevaplar gelmiş?
Cevap: Ordumuz yok, paramız yok ve düşman çok güçlü yanıtları gelmiştir.
4. Mustafa Kemal, bu olumsuz cevaplar karşısında sırasıyla neler demiş?
Cevap: Atatürk bu olumsuz cevaplara sırasıyla; kurulur, bulunur ve olsun yenilir yanıtlarını vermiştir.
C. Aşağıdaki kelime ikililerinin anlam ilişkilerini belirleyiniz. Eş anlamlı olanların başındaki kutucuğa “E”, zıt anlamlı olanların başındaki kutucuğa “Z” harfini yazınız.
Cevap:
Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri, yazım yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.
1. Atatürk samsuna çıkarak kurtuluş savaşını başlattı.
Cevap: Atatürk, Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşını başlattı.
2. Millî bayramlarımızdan biri de 30 ağustos zafer bayramıdır.
Cevap: Milli bayramlarımızdan biri de 30 Ağustos zafer Bayramı’dır.
3. mehmet çavuş çanakkalede savaşmış.
Cevap: Mehmet Çavuş, Çanakkale’de savaşmış.
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Bir kişinin, yaşadıklarını tarih belirterek günü gününe anlattığı yazı türünü işaretleyiniz.
Cevap: Günlük
2. “Bilgisayar” kelimesindeki harflerle oluşturulan kelimeleri işaretleyiniz.
Cevap:
3. Görseldeki meyvenin adında bulunan heceleri işaretleyiniz.
Cevap: Portakal
4. Yukarıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturan sıralamayı işaretleyiniz.
Cevap: ç-a-c-d-b
5. Yukarıdaki kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulduğunda “öyküsünü” kelimesinin kaçıncı sırada olacağını işaretleyiniz.
Cevap: Üçüncü
6 ve 7. soruları aşağıdaki bilgiye göre cevaplayınız.
Satıra sığmayan kelimeleri bölerken hecelerine ayırırız. Ancak satır sonunda tek harf kalacak şekilde kelimeleri bölemeyiz.
6. Buna göre yukarıdaki kelimenin hangi sembolün olduğu yerden bölünemeyeceğini işaretleyiniz.
Cevap: Kare
7. Hangi kelimenin satır sonunda bölünemeyeceğini işaretleyiniz.
Cevap: Türk
8. Görseldeki oyuncular, isimlerinin alfabetik sırasına göre potaya atış yapacaklardır.
Cevap:
9. Kelimelerin hecelerine ayrılmasıyla ilgili bir etkinlikte hecelerine doğru ayrılan her kelime için 10 puan kazanılırken yanlış ayrılan her kelime için 5 puan kaybediliyor. Bu etkinlikte Gökay, bazı kelimeleri aşağıdaki gibi hecelerine ayırıyor.
cum-hu-ri-yet kah-ram-an hür-riy-et ka-ra-va-na kurt-ul-uş pa-di-şah
Gökay’ın bu etkinlikten kaç puan alacağını işaretleyiniz.
Cevap: 30
Havayla bulaşan salgın hastalıkları öğreniniz.
Cevap: Buna grip hastalığını örnek verebiliriz.
Bulmacadaki çoğu kelimenin zıttını bilmedeğim için burdan bakıp kızıma yazdırdım. Bende kızımla beraber öğrenmiş oldum.