Kitap Cevapları BURADA
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-17-18-20-22. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Üç Basamaklı Doğal Sayılar Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-17-18-20-22. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. ÜNİTE 1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILAR: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22. Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki anahtar sözcükleri yandaki bulmacada bulup üzerlerini boyayınız
Cevap:
Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki kitap, boncuk, kalem ve çerçeveleri sayalım. Doğal sayılar ile ilgili daha önce öğrendiklerimizi hatırlayalım. Bu varlıkların sayılarında kaç tane onluk ve birlik olduğunu düşünelim.
Cevap: Resimde 8 çerçeve, 21 kitap, 7 kalem ve 33 boncuk vardır. Yani 8 birlik çerçeve, 7 birlik kalem, 2 onluk 1 birlik kitap ve 3 onluk 2 birlik boncuk vardır.
Araç Gereç: 1 kavanoz fasulye, 10 adet plastik bardak, 1 adet plastik tabak
• Bardakların her birine 10 adet fasulye koyunuz.
• Fasulye ile doldurduğunuz bardakları yan yana diziniz.
• Bardaktaki fasulyeleri onar sayınız.
Kaça kadar saydınız?
Cevap: Bardaktaki fasulyeleri 10’ar 10’ar sayınca 100’e kadar saydım.
Kaç tane onluk saydınız?
Cevap: 10 tane onluk saydım.
Bardaklardaki fasulyeleri tabağa boşaltarak hepsini bir araya getiriniz. Tabağınızda toplam kaç fasulye oldu?
Cevap: Tabağımda toplam 100 fasulye oldu.
Bir arada bulunan bu fasulyeleri nasıl adlandırırsınız?
Cevap: Toplu olarak adlandırırım.
1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyelim. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazalım
Cevap:
2 yüzlük + 4 onluk + 2 birlik
Sayı = 242
2. Aşağıdaki sayıların önlerindeki kutulara, okunuşu doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım
Cevap:
(Y) 245 → yüz kırk beş
(D) 623 → altı yüz yirmi üç
(D) 916 → dokuz yüz on altı
(Y) 105 → yüz elli
(D) 357 → üç yüz elli yedi
3. Aşağıdaki tabloda yüzlük, onluk ve birlik olarak verilen sayıları ve sayıların okunuşlarını yazalım.
Cevap:
4. Aşağıdaki taban bloklarını verilen sayı kadar boyayalım
Cevap:
Araç Gereç: Renkli A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı
• Aşağıda verilen örneği dikkatlice inceleyiniz.
• Renkli kâğıtlara yirmişer tane 100, 10 ve 1 sayılarını yazarak kağıtları kesiniz.
• Tabloda verilen sayıların 100’lük, 10’luk ve 1’liklerini örnekteki gibi yapıştırınız.
• Defterinize benzer tablolar çiziniz ve çizdiğiniz tabloya sayılar yazınız.
• Kendi yazdığınız sayıların da basamak değerlerini örnekteki gibi yapıştırınız.
Cevap:
1.Aşağıdaki tabloda 263 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazalım.
Cevap:
2.Aşağıdaki sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini yazalım.
Cevap:
3. 518 sayısına göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
Cevap:
• 5 rakamının basamak değeri kaçtır? 500’dür.
• 8 rakamının basamak değeri kaçtır? 8’dir
• 1 rakamının bulunduğu basamağın adı nedir? onlar basamağıdır
• Sayının okunuşu nasıldır? Beş yüz on sekiz
4.Aşağıdaki cümlelerde 307 sayısının basamak adları ve basamak değerleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Buna göre önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
Cevap:
(D) 3 rakamının basamak değeri 300’dür.
(Y) 7 rakamının basamak değeri 70’tir.
(D) 0 rakamının bulunduğu basamağın adı onlar basamağıdır.
(Y) Sayının okunuşu “üç yüz yetmiş”tir.
Ne kadar teşekkür etsem az yardım ettiğiniz için teşekkür ederim ?❤… Cevaplar biraz uzun yani kısa olaymış daha güzel olurdu ancak yinede teşekkürler ?
cevapları verdiğiniz için çok teşekkür ederim