3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 57-58-59-60-61 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Ünite Değerlendirme Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. ÜNİTE DEĞERLENDİRME 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61. Cevapları MEB Yayınları
MEB Yayınları
1.Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
571 : beş yüz yetmiş bir 642 : altı yüz kırk iki
453 : dört yüz elli üç 909 : dokuz yüz dokuz
856 : sekiz yüz elli altı 123 : yüz yirmi üç
2.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde “yüz on dört” sayısının rakamla yazılışı doğru verilmiştir?
Cevap: C
A) 104 B) 144 C) 114
3.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 605 sayısının okunuşu doğru verilmiştir?
Cevap: B
A) Altı yüz on beş B) Altı yüz beş C) Altı yüz elli
4.Aşağıdaki sayıların basamak adlarını noktalı yerlere yazınız
Cevap:
5.Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
6.Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
Cevap:
456, 457, 458, 459 ,460 , 461, 462 , 463
718, 728, 738 , 748 , 758, 768. , 778, 788 , 798
275, 375 , 475, 575 , 675 , 775 , 875, 975
MEB Yayınları
7.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 447 sayısı en yakın onluğuna yuvarlanmıştır?
Cevap: A
A) 450 B) 445 C) 400
8.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 736 sayısı en yakın yüzlüğüne yuvarlanmıştır?
Cevap: C
A) 800 B) 750 C) 700
9.Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve ”>”, “<”, “=” sembollerini kullanarak sıralayınız
Cevap:
Küçükten büyüğe sıralayınız.
816, 675, 400, 89, 109 : 89 < 109 < 400 < 675 < 816
575, 256, 618, 256, 49 : 49 < 256 = 256 < 575 < 618
Büyükten küçüğe sıralayınız.
600, 760, 772, 88, 171 : 772 > 760 > 600 > 171 > 88
75, 542, 613, 300, 542 : 613 > 542 = 542 > 300 > 75
10.Aşağıdaki ileriye ritmik saymaları kutular bitene kadar tamamlayınız.
Cevap:
MEB Yayınları
11.Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletiniz
Cevap:
12. Aşağıdaki kutuya kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü modelleyiniz.
Cevap:
13.Aşağıdaki sayılardan tek olanları A, çift olanları B kutusuna yazınız.
Cevap:
14. 274 – 361 – 342 – 193
Yukarıdaki sayılardan tek olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 361 + 193 = 554 → Çift
Yukarıdaki sayılardan çift olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 274 + 342 = 616 → Çift
Yukarıdakilerden seçtiğiniz bir tek ve bir çift sayıyı toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız
Cevap: 274 + 361 = 635 → Tek
MEB Yayınları
15.Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
Cevap:
16.Aşağıdaki Romen rakamlarının sayı değerlerini yazınız
Cevap:
17.Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız
Cevap:
18.Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Her iki toplama işleminde sonuçların değişip değişmediğini yandaki kutulara işaretleyiniz.
Cevap:
MEB Yayınları
19.Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
20.Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Çok güzel beğendim ve bu arada tavsiye ediyorum bu siteyi ask ya❤️? Çok güzel bir site herkes denesin
Çok güzel site ya
Çok iyi ve çok sevdimm???