Kitap Cevapları BURADA
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 116-117-118-119-120 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. TEMA: Bilim ve Teknoloji 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120. Cevapları İlke Yayıncılık
1. Teknolojik aletleri kullanırken nelere dikkat etmeniz gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Teknolojik aletleri kullanırken kullanım talimatlarına dikkat etmeliyiz ve uzun süreli kullanıp bağımlılıktan kaçınmalıyız.
2. Televizyon, bilgisayar gibi aletler karşısında bir gün içerisinde ne kadar zaman geçiriyorsunuz? Sizce bu süre uygun mudur? Nedenini belirterek açıklayınız.
Cevap: Gün içerisinde 1 saat ekran başında zaman geçiriyorum. Fazlasının zarar olduğunu düşünüyorum. Bence bu süre uygundur.
Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bunların anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız.
Cevap:
Rapor:
Tahmin: Sunu, belge
Sözlük Anlamı: İnceleme, araştırma ve belgeleme.
Vitamin:
Tahmin: Değerli besin
Sözlük Anlamı: Vücudun sağlıklı olması için besinlerden aldığı fayda.
Yaratık:
Tahmin: Canavar
Sözlük Anlamı: Değişik canlı varlık.
Aklına Gelmek:
Tahmin: Tahmin etmek
Sözlük Anlamı: Düşünmek
Kendini Kaptırmak:
Tahmin: Bir şeye fazla vakit harcamak
Sözlük Anlamı: Bir şeye bağımlı kalmak
a. Dinlediğiniz metni ana hatlarıyla anlatıp sınıfta canlandırınız.
Cevap: Metinde ekran başında çok vakit geçirdiği için rahatsızlanan ardından ailesiyle birlikte doktora giden bir çocuğun doktorun ona verdiği tavsiyeyle erkana çok bakmamasını ve daha çok ailesine, derslerine vakit ayırmasını anlatıyor.
b. Metinle ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.
Cevap: Metin çok güzeldi. Bana ekran bağımlılığının zararlarını öğretti.
c. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Ekran başında fazla durduğu için gözleri ağrıyan bir çocuğun doktora gitmesi ve sonrasında daha dikkatli davranması anlatılıyor.
Metnin Ana Fikri: Ekran başında çok vakit geçirmenin zararı anlatılıyor.
ç. Metnin başlığını beğendiniz mi? Bu başlığın, metnin içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Nedenlerini de belirterek açıklayınız.
Cevap: Evet metnin başlığını beğendim. Metne de uyuyor çünkü ekran başında çok vakit geçiren bir çocuk anlatılıyor.
d. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: EKRAN BAĞIMLILIĞI
a. Metindeki çocuk, ekran karşısında geçirdiği zamanı azaltınca ailesiyle kaliteli zaman geçirmeye başlamış. Çocuk ve ailesinin birlikte yaptıkları etkinlikler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Babasıyla top oynamış, ailecek sohbet etmişler ve kitap okumuşlar.
b. Siz, ailenizle kaliteli zaman geçiriyor musunuz? Birlikte hangi etkinlikleri yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Evet, ailemle birlikte film izliyor, kitap okuyor, boyama yapıyor ve sohbet ediyoruz.
a. Aşağıdaki kelime oyununu inceleyip oyunun nasıl oynandığını tahmin ediniz. Ardından oyunun kurallarını açıklayan yönergeyi yazınız.
Cevap:
Oyunun adı: Adlar
Oyuncu sayısı: 2 ve daha fazla
Gerekli malzemeler: Yukarıdaki gibi bir tabloyu çizmek için birer defter sayfası, birer kalem, süre ölçümü için bir kronometre.
Oyunun kuralları
• Harfin belirlenmesi
Oyunun kuralları:
b. Tabloya “k”, “m” ve “t” harfleri için uygun adlar yazarak oyunu tamamlayınız. Yazdığınız adları arkadaşlarınızın yazdıklarıyla karşılaştırarak toplam puanlarınızı hesaplayınız.
Cevap: Her bir oyuncu toplam 50 puan almıştır.
Aşağıdaki işaretlerin nerede kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu işaretlerin anlamlarını karşılarına yazınız.
Cevap:
Bir sınıftaki öğrencilere “Televizyonda en çok hangi program türünü izlemeyi seviyorsunuz?” sorusu sorularak yandaki tablo oluşturulmuştur. Tabloyu inceleyip aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en çok sevdikleri program türü hangisidir?
Cevap: Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en çok sevdikleri program türü Çizgi filmdir.
2. Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en az sevdikleri program türü hangisidir?
Cevap: Bu sınıftaki öğrencilerin izlemeyi en az sevdikleri program türü spordur.
3. Belgesel izlemeyi seven öğrencilerin sayısı, hangi programları izlemeyi seven öğrencilerin sayısından fazladır?
Cevap: Belgesel izlemeyi seven öğrencilerin sayısı gezi programı izlemeyi seven öğrencilerden fazladır.
4. Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap: Bu sınıfta 32 tane öğrenci bulunmaktadır.
Aşağıdaki günlük sayfasını, konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak tamamlayınız.
Cevap:
Sevgili Günlük,
Bugün televizyon, bilgisayar ve cep telefonu karşısında uzun zaman geçirmememiz gerektiğini öğrendim. Bu konuda edindiğim bilgileri seninle paylaşmak istiyorum. Televizyon başında uzun süre zaman geçirmek, duruş bozukluğu, sırt ağrıları, göz ağrıları gibi bir çok rahatsızlığa sebep olabilirmiş. Bunun yanı sıra uzun süre televizyon izlemek bizi yapmamız gereken sorumluluklarımızdan da alıkoyarmış. Öğrendiğim bu bilgileri dikkate alarak televizyon izleme saatimi azalttım. Sorumluluklarıma ve sağlığıma sahip çıkmak istiyorum.
Ülkemizde oynanan oyunların aynısı olmasa da bir benzerini diğer ülkelerde ki çocuklarda oynuyor. Ama bence en güzel ve en eğlenceli oyunlar bizim oynadığımız oyunlar. Orada çocuklar daha çok teknolojik aletler ile oyun oynamayı seviyorlar. Biz sokaklarda arkadaşlarımızla saatlerce çeşitli oyunlar oynayarak vakit geçiriyoruz.