Son Düzenleme: 16 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-185-186-187-188-189. Cevapları İlke Yayıncılık
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-185-186-187-188-189. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 181-182-183-184-185-186-187-188-189 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Deniz Çiftlikte Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-185-186-187-188-189. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Deniz Çiftlikte Metni Cevapları
İçindekiler
5. TEMA: Vatandaşlık 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185-186-187-188-189. Cevapları İlke Yayıncılık
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları İlke Yayıncılık
Hazırlık Çalışmaları
1. Çiftçilik yapan birini tanıyor musunuz? Çiftçilerin yaptıkları işler hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Evet, babam çiftçilik yapıyor. Çiftçiler koyun otlatıyor, tarla çapalıyor ve ekin ekiyorlar.
2. “Deniz Çiftlikte” başlıklı metinde sizce neler anlatılıyor olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Deniz’in çiftlik macerası anlatılıyor olabilir.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları İlke Yayıncılık
1.Etkinlik
a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimeler ve kelime gruplarıyla ilgili görseller verilmiştir. Verilen ipuçlarından yararlanarak bu kelimeleri ve kelime gruplarını yazınız. Görsellerden hareketle bunların anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap:
b. Bu kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Öğrendiklerinizi tahminlerinizle karşılaştırınız.
Çapa: Tarlada, bahçelerde toprağı işlemek, kazmak için kullanılan, ağaç saplı, keskin ağızlı, demirden yapılmış kazı aracı.
Ağıl: Sığır, koyun, keçi gibi hayvanların gecelemesi için yapılmış, çit ya da duvarla çevrili, üstü açık yer.
Tarla: Sınırları belirli ve tarıma elverişli olan toprak parçası.
Çoban: Bir ücret karşılığında hayvan sürülerini güderek otlatan, onlara göz kulak olan kimse.
Kümes: Tavuk, hindi gibi evcil hayvanlar için yapılmış kapalı barınak.
Başak: Arpa, buğday, yulaf gibi ekinlerin taneleri taşıyan kılçıklı başı.
Saman: Arpa, buğday gibi ekinlerin harmanda dövüldükten, taneleri ayrıldıktan sonra kalan, ufalanmış sapları.
Traktör: Tarla sürme, yük taşıma gibi işlerde kullanılan, arkasına römork takılabilen motorlu araç.
Köy Ekmeği: Tandırda ya da sacda pişirilen somuna benzer ekmek.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları İlke Yayıncılık
2.Etkinlik
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Deniz hafta sonu tatilini nerede geçirdi?
Cevap: Hafta sonu tatilini babasının büyük amcasının çiftliğinde geçirdi.
2. Büyük amcanın çiftliğine nasıl varılıyordu?
Cevap: Büyük amcanın çiftliğine yemyeşil tarlaların, bahçelerin, korulukların arasından uzanan güzel bir yol ile varılıyormuş.
3. Büyük amcanın çiftliğinde kimler yaşıyordu?
Cevap: Büyük amcanın çiftliğinde eşi Halide yenge, çocukları, gelinleri, torunları ve çalışan işçiler yaşıyormuş.
4. Çiftlikte hangi hayvanları besliyorlardı?
Cevap: Kuzular, inekler, atlar, koyunlar, kazlar ve ördekler besliyorlarmış.
5. Deniz ve ablasına çiftliği kim gezdirdi?
Cevap: Çiftliği büyük amcanın torunu Elif gezdirdi.
6. İşçiler tarlalarda hangi işleri yapıyorlardı?
Cevap: İşçiler tarlada inekleri sağıyor, çapa yapıyor ve çift sürüyorlardı.
7. Deniz, çiftlik gezisinden sonra yaşamında nelere dikkat etti?
Cevap: Deniz çiftlik gezisinden sonra yediklerini ziyan etmemeye hepsinde işçilerin emekleri olduğunu kendine hatırlatmaya dikkat etti.
3.Etkinlik
Metne göre doğru olan ifadelerin başındaki kutucuğu “✔” ile işaretleyiniz.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları İlke Yayıncılık
4.Etkinlik
a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Metnin konusu: Büyük amcanın çiftliğini Deniz ve ablasının gezmesi anlatılıyor.
b. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:
- Çiftlik Gezisi
- Çiftlik Anısı
5.Etkinlik
Aşağıdaki görselleri metinle ilişkilendirerek inceleyiniz. Görsellerdeki olayları oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları İlke Yayıncılık
6.Etkinlik
Çiftçi olmayı düşündünüz mü? Çiftçi olsaydınız nasıl bir çiftliğinizin olmasını isterdiniz? Çiftliğinizde hangi bitki ve hayvanları yetiştirirdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Ben çiftçi olmayı çok isterdim. Çiftliğimin geniş ve içinde bir sürü hayvanların, ağaçların olduğu bir çiftlik olsun isterdim. İçinde bütün meyve ve sebzeleri yetiştirmek isterdim.
7.Etkinlik
a. Aşağıdaki cümleler doğru ise D oku, yanlış ise Y oku yönünde ilerlenecektir. Bu ilerleme sonucunda hangi hayvana ulaşılacağını belirtiniz.
Cevap:
b. Etkinliğin a maddesinde ulaştığınız bu hayvandan sağlanan ürünleri kısaca aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı zenginleştirmek için uygun bir görsel kullanınız.
Cevap: İneğin etinden ve sütünden faydalanırız. Bu sütlerden peynir, yoğurt gibi ürünler elde ederiz.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları İlke Yayıncılık
8.Etkinlik
Aşağıdaki metinde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
9.Etkinlik
Bir narenciye bahçesinden elde edilen meyve miktarları aşağıdaki grafikte gösterilmiştir. Grafiği inceleyip soruları cevaplayınız.
Cevap:
1. Hangi meyveler eşit miktarda elde edilmiştir? Portakal ve Greyfurt
2. En fazla elde edilen meyve hangisidir? Mandalina
3. Elde edilen portakal ve greyfurtun toplam miktarı, hangi meyvenin miktarına eşittir? Mandalina
Sonraki Metne Hazırlık
Tutumlu bir insan nelere dikkat eder? Araştırıp öğreniniz.
Cevap: Tutumlu bir insan gereksiz yere lambaları, suları açık bırakmamaya, harçlığını önceliklere vermeye dikkat etmelidir.