Son Düzenleme: 5 Ocak 2025 - Yazar: Sena

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218. Cevapları İlke Yayıncılık

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Anadolu Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Anadolu Metni Cevapları

6. TEMA: Milli Kültürümüz 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218. Cevapları İlke Yayıncılık


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları İlke Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

1. “Anadolu” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap: Anadolu denince aklıma yöresel yemekler, kıyafetler, düğünler, misafirperverlik geliyor.


2. Ülkemizi hangi özelliklerini belirterek tanıtabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ülkemizi yöresel yemekler, kıyafetleri, adetleri, insanlarının sıcakkanlılığı, yardımseverliği, misafirperverliği, gelenek ve görenekleriyle tanıtabiliriz.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları İlke Yayıncılık

1.Etkinlik

a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları İlke Yayıncılık


b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap:

Halay: Düğünde hayal çekmekten ayaklarım şişti.

Horon: Yengemin ailesi horonu çok güzel oynar.

Ağıt: Babaannem şehit haberleriyle ağıtlar yakıyordu.

Efe: Zeybek oynayan kişilere efe denir.

Yar: Eşten güzel yar olmaz.

Yörük: Yörük kıyafetleri çok ilgimi çekti.

Düğün: Ablamın düğününde deli gibi eğlendik.

Öz: Üzümün özünden pekmez yaptık.

Bozkır: Bozkırlarda piknik yaptık.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları İlke Yayıncılık

2.Etkinlik

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

1. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yurdumuzdur?
Cevap: Anadolu halaylarla, zurnalarla, davullarla, ağıtlarla, oyunlarla ve horonlarla yurdumuzdur.


2. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle özümüzdür?
Cevap: Anadolu uzun hava, ninni, efe, yörük özellikleriyle özümüzdür.


3. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yârimizdir?
Cevap: Anadolu duvarda sazıyla, kına olan düğünlerle yarimizdir.


4. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle canımızdır?
Cevap: Anadolu bozkırıyla, çiçeğiyle, arısıyla, böceğiyle, kelebeğiyle canımızdır.


3.Etkinlik

Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Şiirin konusu: Anadolu’nun özellikleri.
Şiirin ana duygusu: Anadolu’ya olan sevgimiz ve Anadolu’nun yeri.


4.Etkinlik

a. Şiirde adı geçen halk ozanımız hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Aşık Veysel’in, asıl adı Veysel Şatıroğlu’dur. 25 Ekim 1894 yılında Sivas’ta dünyaya gelmiştir. Halk ozanı ve şairidir. Çocukken geçirdiği bir hastalık nedeniyle sağ gözünü daha sonra bir kaza ile sol gözünü kaybetmiştir. Şiirlerinde hoşgörü, sevgi, saygı, yardımseverlik gibi konuları işlemiştir.


b. Yaşadığınız yerin doğal, tarihî ve turistik yerleri, varsa tanınmış tarım ürünleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: İstanbul’da Galata Kulesi, Kız Kulesi, Ayasofya Camii, Sultan Ahmet Cami, Topkapı Sarayı, Yerebatan Sarnıcı gibi tarihi ve turistlik yerler bulunmaktadır. Tanınmış tarım ürünleri ise fasulye ve kanola yağıdır.


c. Yaşadığınız yeri tanıtmak için nasıl afişler tasarlayabileceğinizi arkadaşlarınızla belirleyiniz. Birlikte hazırlayacağınız afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.
Cevap: Yaşadığım yeri tanıtmak için tarihi, turistlik yerlerini, doğal güzelliklerini, gelenek ve göreneklerini anlatan afişler tasarlayabilirim.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları İlke Yayıncılık

5.Etkinlik

a. Ülkemizin doğal, tarihî ve turistik yerleriyle ilgili aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki yerlerin bulundukları il merkezlerini, haritadaki renklendirilmiş illerin adlarından yararlanarak yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları İlke Yayıncılık


b. Ülkemizin yukarıdakilerden farklı doğal, tarihî ve turistik yerleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Ülkemizde yukarıda verilenlerden başka daha bir sürü tarihi, doğal ve turistlik yerler vardır. İstanbul’daki Süleymaniye Camii, Kız Kulesi, Nevşehir’deki Peribacaları örnek verilebilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları İlke Yayıncılık

6.Etkinlik

a. Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine, okul gezisi kapsamında hangi müzeyi ziyaret etmek istedikleri soruluyor. Öğrencilerin bu soruya verdikleri cevaplara göre oluşturulan aşağıdaki grafiği inceleyiniz.


b. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.

1. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin en çok ziyaret etmek istedikleri müze hangisidir?
Cevap: En çok ziyaret etmek istedikleri müze Anıtkabir’dir.


2. Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap: Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı 35’tir.


3. Kaç öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir?
Cevap: 25 öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir.


4. Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler, Mevlana Müzesi’ni ziyaret etmek isteyenlerden kaç kişi fazladır?
Cevap: Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler, Mevlana Müzesi’ni ziyaret etmek isteyenlerden 20 kişi fazladır.


5. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin sayısı kaçtır?
Cevap: 3. sınıf öğrencilerin sayısı 105’tir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları İlke Yayıncılık

7.Etkinlik

Gezip gördüğünüz yerlerle ilgili bir anınızı aşağıya yazınız. Anınızı, olayların oluş sırasına göre yazmaya dikkat ediniz.
Cevap: Topkapı Sarayını ziyarete gitmiştim. Ziyaret ettiğim gün çok az kişiydik ve gezip, inceleme fırsatımız uzun olmuştu. Görevlilerin verdiği bilgilerle o dönemi hissetmiştim. Padişahların odaları, harem, görevlilerin alanları hepsi ayrı bir anı hissettirmekteydi.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları İlke Yayıncılık

8.Etkinlik

a. Aşağıdaki metinleri koyu yazılan ifadelere dikkat ederek okuyunuz.


b. Hangi metni anlamanız daha kolay oldu? Bu metinlerden hareketle yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: İkinci metni anlamam daha kolay oldu. Yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmak hem anlamı kolaylaştırır hem de Türkçemizin bozulmasına engel olur.


c. Aşağıda yabancı dillerden alınmış kelimeleri inceleyerek Türkçelerini noktalı yere yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları İlke Yayıncılık


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları İlke Yayıncılık

9.Etkinlik

Aşağıdaki fıkrada dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları İlke Yayıncılık


10.Etkinlik

Aşağıdaki mâniyi okuyup özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.
Cevap:

Gelin geldi evimize,
Şenlik kuruldu köyümüze.
Hoş geldin allı gelin,
Sefa geldin pullu gelin.
Ali KEMAL
Türk Manilerinden Seçmeler


Sonraki Metne Hazırlık

Millî bayramları kutlama törenlerini inceleyip bu törenlerin özelliklerini defterinize yazınız.
Cevap: Milli bayramları kutlama törenlerinde saygı duruşu, İstiklal Marşı, günün anlam ve önemi, şiirler ve yazılar okunur.


Sonraki Ödevler:


Teşekkürler, yorumunuz gönderildi!

Sonraki ödevinizi bulmak için yukarıdaki aramayı kullanabilirsiniz.
Sizde Yorum Yazın