Son Düzenleme: 28 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-237-238-239-240-241. Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-237-238-239-240-241. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 235-236-237-238-239-240-241 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gökyüzünün Rengi Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-237-238-239-240-241. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Gökyüzünün Rengi Metni Cevapları

7. Tema: Sanat 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-236-237-238-239-240-241. Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları MEB Yayınları

Haydi Başlıyoruz

Ünlü Türk ressamları araştırınız. Seçtiğiniz ressamı arkadaşlarınıza tanıtınız.
Cevap: Neşet Günal ünlü ressamlarımızdandır. 1923’te Nevşehir’de doğmuştur. Toplum içerikli sanatın öncülerindendir.

Metnin konusu ne olabilir? Tahminimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Gökyüzünün renkleri anlatılıyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları MEB Yayınları

Metnin konusu nedir? Önceki tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap: Kütüphane duvarını boyayan çocuklardan birinin mavi boya bulamaması üzerine ürettiği çözümü anlatıyor.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları

Sözcükleri Keşfediyoruz

1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz.

Eser: Sanat yapıtı
Ufuk: Görüş, anlayış
Sanatçı: Eser veren yetenekli kişiler


2. Aşağıdaki paragrafta altı çizili sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bulunuz. Türkçe karşılıklarının kullanıldığı cümleler yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları MEB Yayınları

Okuduğumuzu Anlıyoruz

1- Metin ile ilgili soruları “Hikâye Piramidi” üzerinde cevaplayınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları MEB Yayınları


2- Kahramanın yerinde siz olsaydınız sorunu çözmek için ne yapardınız?
Cevap: Bende gökyüzünü kırmızıya ya da pembeye boyardım. Ya da mor ve turkuaz renklerini karıştırarak mavi renk elde ederdim.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları MEB Yayınları

Dilimizin Kurallarını Öğreniyoruz

1. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara, uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:

Ufukta tolun ay (dolunay), bakır bir sini gibi kıpkırmızı( , ) yusyuvarlak( , )koskocaman doğmaktaydı( . ) Çocuklar, Hoca( ’ )nın çevresini kuşatarak ( “ )Hocam( , ) ay yeniyken böyle koskocaman oluyor ama sonra gitgide küçülüyor; acaba ayın eskiyen yerlerini ne yapıyorlar( ? )( ” ) diye sordular( . ) Hoca lafı kısa kesip ( “ )Ne yapacaklar( ? )( ” ) diye yanıtladı( . ) ( “ )Kırpıp kırpıp yıldız yapıyorlar, tabii( . ) Farkında değil misiniz( ? ) Ay büyükken gökte çok az yıldız olur; ay küçüldükçe onların sayıları da artar, öyle değil mi( ? )( ” )


2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen görsellerin hangi eş sesli sözcüğü belirttiğini bulunuz. Görsellerdeki anlamlarına göre cümlede kullanınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları

Sesli Düşünüyoruz

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları

Afişi inceleyiniz. Afişte anlatılmak isteneni arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Her insanın farklı olduğunu ve herkesin kendine özgü yetenekleri olduğunu anlatmak istiyor.


Düşündüklerimizi Yazıyoruz

Sınıfınızın düzenlediği resim sergisi etkinliği için aşağıdaki davetiye kartını hazırlayınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları


Sonraki Ödevler:


Teşekkürler, yorumunuz gönderildi!

Sonraki ödevinizi bulmak için yukarıdaki aramayı kullanabilirsiniz.
Sizde Yorum Yazın