3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-237-238-239-240-241. Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-237-238-239-240-241. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 235-236-237-238-239-240-241 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gökyüzünün Rengi Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-237-238-239-240-241. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Gökyüzünün Rengi Metni Cevapları
İçindekiler
7. Tema: Sanat 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-236-237-238-239-240-241. Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları MEB Yayınları
Haydi Başlıyoruz
Ünlü Türk ressamları araştırınız. Seçtiğiniz ressamı arkadaşlarınıza tanıtınız.
Cevap: Neşet Günal ünlü ressamlarımızdandır. 1923’te Nevşehir’de doğmuştur. Toplum içerikli sanatın öncülerindendir.
Metnin konusu ne olabilir? Tahminimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Gökyüzünün renkleri anlatılıyor olabilir.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları MEB Yayınları
Metnin konusu nedir? Önceki tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap: Kütüphane duvarını boyayan çocuklardan birinin mavi boya bulamaması üzerine ürettiği çözümü anlatıyor.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları
Sözcükleri Keşfediyoruz
1. Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz.
Eser: Sanat yapıtı
Ufuk: Görüş, anlayış
Sanatçı: Eser veren yetenekli kişiler
2. Aşağıdaki paragrafta altı çizili sözcüklerin Türkçe karşılıklarını bulunuz. Türkçe karşılıklarının kullanıldığı cümleler yazınız.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları MEB Yayınları
Okuduğumuzu Anlıyoruz
1- Metin ile ilgili soruları “Hikâye Piramidi” üzerinde cevaplayınız.
Cevap:
2- Kahramanın yerinde siz olsaydınız sorunu çözmek için ne yapardınız?
Cevap: Bende gökyüzünü kırmızıya ya da pembeye boyardım. Ya da mor ve turkuaz renklerini karıştırarak mavi renk elde ederdim.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları MEB Yayınları
Dilimizin Kurallarını Öğreniyoruz
1. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara, uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Ufukta tolun ay (dolunay), bakır bir sini gibi kıpkırmızı( , ) yusyuvarlak( , )koskocaman doğmaktaydı( . ) Çocuklar, Hoca( ’ )nın çevresini kuşatarak ( “ )Hocam( , ) ay yeniyken böyle koskocaman oluyor ama sonra gitgide küçülüyor; acaba ayın eskiyen yerlerini ne yapıyorlar( ? )( ” ) diye sordular( . ) Hoca lafı kısa kesip ( “ )Ne yapacaklar( ? )( ” ) diye yanıtladı( . ) ( “ )Kırpıp kırpıp yıldız yapıyorlar, tabii( . ) Farkında değil misiniz( ? ) Ay büyükken gökte çok az yıldız olur; ay küçüldükçe onların sayıları da artar, öyle değil mi( ? )( ” )
2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen görsellerin hangi eş sesli sözcüğü belirttiğini bulunuz. Görsellerdeki anlamlarına göre cümlede kullanınız.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları
Sesli Düşünüyoruz
Afişi inceleyiniz. Afişte anlatılmak isteneni arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Her insanın farklı olduğunu ve herkesin kendine özgü yetenekleri olduğunu anlatmak istiyor.
Düşündüklerimizi Yazıyoruz
Sınıfınızın düzenlediği resim sergisi etkinliği için aşağıdaki davetiye kartını hazırlayınız.
Cevap: