Son Düzenleme: 11 Şubat 2025 - Yazar: Sena

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-276-277-278-279-280-281. Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-276-277-278-279-280-281. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 275-276-277-278-279-280-281 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Suyun Öyküsü Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-276-277-278-279-280-281. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Suyun Öyküsü Metni Cevapları

8. TEMA: Doğa ve Evren 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-276-277-278-279-280-281. Cevapları İlke Yayıncılık


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275 Cevapları İlke Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

“Suyun Öyküsü” başlıklı metinde sizce neler anlatılıyor olabilir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Suyun geçirdiği evreler anlatılıyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 276 Cevapları İlke Yayıncılık

1. ETKİNLİK

a. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını verilen görselden yararlanarak tahmin ediniz.
Cevap:

Isınma: Maddenin ısı alarak ısınması.

Buharlaşma: Suyun ısı alarak hal değiştirmesi, gaza dönüşmesi.

Yoğunlaşma: Gazın sıvı hale gelmesi.

Çevrinim: Döngü

Şimşek: Bulutlardan ışıklı ve gürültülü elektrik çıkması.

Yağmur: Bulutlardan su damlaları düşmesi.

Dolu: Bulutlardan sert yuvarlak buzların düşmesi.

Kar: Su buharının donarak beyaz kadifemsi hala gelmesi.


b. Yukarıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap:

  • İçeri girince sobanın sıcaklığıyla ısındık.
  • Kasedeki su güneşin etkisiyle buharlaştı.
  • Yoğunlaşma gazın sıvı hale geçmesidir.
  • Sular çevrinim içerisinde hal değiştirir.
  • Gece çok şiddetli şimşekler çaktı.
  • Sağanak yağmur sele neden oldu.
  • Dolular çok sert düşüyordu.
  • Kar yağınca kar topu oynadık.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 277 Cevapları İlke Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirin ilk bölümünde neler anlatılıyor?
Cevap: Şiirin ilk bölümünde suyun buharlaştığı ve bulut kümelerini oluşturarak yoğunlaştığı anlatılıyor.


2. Şiire göre su kaç türlü hâl alır? Bunlar nelerdir? Yazınız.
Cevap: Şiire göre su üç türlü hal alır. Bunlar dolu, yağmur ve kardır.


3. Suyun toprağa canlılık vermesi nasıl anlatılıyor?
Cevap: Akarsulardan akan suların göllerdeki sularla buluşup toprağa yaşam verdiği şeklinde anlatılıyor.


4. Siz de şiirle ilgili bir soruyu aşağıya yazınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz?
Cevap:

Soru: Yağmur yağdığında neler gerçekleşir?
Cevap: Yağmur yağarken şimşek çakar ve yağmur yağarmış.


3. ETKİNLİK

a. Metnin türünü, konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap:

Metnin türü: Şiir
Metnin konusu: Suyun hal değişimi.
Metnin ana duygusu: Suyun bir döngü içerisinde doğamıza canlılık verdiği.


b. Şiirin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Suyun Değişimi


4. ETKİNLİK

a. Öğretmeninizin “eba.gov.tr” internet adresinden açacağı “Su Döngüsü” adlı videoyu izleyiniz. İzlediğiniz videonun içeriği hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Videoda suyun yeryüzünde geçirdiğimi değişim, farklı halleri, yeryüzündeki dağılımı anlatıldığı için eğlenceli ve bilgi verici olduğunu düşünüyorum.


b. Defterinize, bir su damlasının doğadaki döngüsüyle ilgili hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

MİNİK KAR TANESİ

Denizin ortasında arkadaşlarıyla yaşayan, denizin yüzeyine çıkarak buharlaşıp tekrar denize yağan su damlası bu monotonluktan sıkılmış ve arkadaşlarıyla konuşarak bu döngüden çıkmalarını söylemiş. Bu yeni macera herkesi heyecanlandırmıştı. Hep beraber el ele tutuşarak denizin yüzeyine çıkmış ve buharlaşarak bir bulut kümesi oluşturmuşlardı.

Minik su damlası: -” Hadi arkadaşlar dağın tepesine doğru süzülelim.” dedi. Hepsi aynı anda süzülerek dağın tepesine geldi. Havanın soğukluğu hepsini üşütürken birer birer kar tanesi olarak dökülmeye başladılar. İlk defa yaşadıkları bu değişim onları şaşkına çevirmişti. Sıra minik su damlasına geldiğinde heyecanla kar tanesine dönüştü ve dans ederek dağın tepesine arkadaşlarının yanına düştü.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278 Cevapları İlke Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Tablodaki hava durumu ile ilgili verileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 278 Cevapları İlke Yayıncılık

• Yağmurlu günler hangileridir?
Cevap: Pazartesi, salı ve perşembedir.


• Çarşamba günü hava durumu nasıldır?
Cevap: Hava bulutludur.


• Güneşli gün hangisidir?
Cevap: Cumadır.


6. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafta büyük harflerin kullanımıyla ilgili yapılan yazım yanlışlarını bulunuz. Yazım yanlışlarını düzeltip paragrafı yeniden yazınız.
Cevap:

kemal, sabah erkenden uyandı. kahvaltısını yaptı, üstünü giyindi ve okula gitmek için evden çıktı. yürürken yağmur yağmaya başlamasın mı? keşke hava durumunu öğrenseydim, diye düşündü. O sırada arkadaşı eylül hızlı adımlarla yanına geldi. eylülün elinde şemsiyesi vardı. daha fazla ıslanmaması için kemal’e birlikte yürümeyi teklif etti. birlikte yürüyerek yeşim sokak’ta bulunan okullarına gittiler.

Kemal, sabah erkenden uyandı. Kahvaltısını yaptı, üstünü giyindi ve okula gitmek için evden çıktı. Yürürken yağmur yağmaya başlamasın mı? Keşke hava durumunu öğrenseydim, diye düşündü. O sırada arkadaşı Eylül hızlı adımlarla yanına geldi. Eylül’ün elinde şemsiye vardı. Daha fazla ıslanmaması için Kemal’e birlikte yürümeyi teklif etti. Birlikte yürüyerek Yeşim Sokak’ta bulunan okullarına gittiler.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 279 Cevapları İlke Yayıncılık

7. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin zıt anlamlılarını cümlelerin sonunda verilen ipuçlarından yararlanarak belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 279 Cevapları İlke Yayıncılık


b. Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını cümlelerin sonunda verilen ipuçlarından yararlanarak belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 279 Cevapları İlke Yayıncılık1


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 280 Cevapları İlke Yayıncılık

8. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki e-postayı inceleyiniz.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 280 Cevapları İlke Yayıncılık


b. Nilay’ın bu elektronik posta mesajını yazarken yaptığı yazım ve noktalama hatalarını bulunuz. Elektronik posta mesajını yazım ve noktalama hatalarını düzeltip aşağıya yeniden yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 280 Cevapları İlke Yayıncılık1


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 281 Cevapları İlke Yayıncılık

c. Aşağıya, okulunuzun yıl sonu gösterisi için davet mesajı içeren bir e-posta yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 281 Cevapları İlke Yayıncılık


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Doğayı korumak için yapılan çalışmaları araştırınız. Bu çalışmalarla ilgili gazete kupürlerini sınıfa getiriniz.
Cevap: Doğayı korumak için vakıflar, dernekler, kurumlar, kuruluşlar, kampanyalar, haberler, kulüpler düzenlenip kurularak çevreyi korumak hedeflenmektedir.

Doğayı korumak için yapılan çalışmalar


Sonraki Ödevler


Sizde Yorum Yazın