Son Düzenleme: 12 Şubat 2025 - Yazar: Sena

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288-289-290. Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288-289-290. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 282-283-284-285-286-287-288-289-290 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çöl Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288-289-290. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Çöl Metni Cevapları

8. TEMA: Doğa ve Evren


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282 Cevapları İlke Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Doğayı korumak için yapılan çalışmalarla ilgili gazete kupürleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Gazete kupürlerinde doğayı korumak için yapılan yasaklar ve kampanyalar hakkında bilgi verilmiştir.


2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde bilinçsiz kullanım ve israfın sonucunda dünyamızın yaşayacağı kıtlık ve kuraklık anlatılıyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 286 Cevapları İlke Yayıncılık

1. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup anlamlarının karşısına yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 286 Cevapları İlke Yayıncılık


b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız yedi cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap:

Kaynak: Kaynaklarımızı kullanırken tasarruflu olmalıyız.

Dere: Dereden akan suda yüzdük.

İsraf: İsraflar kıtlığa neden olur.

Orman: Ormanlarımızı korumalı ve çoğaltmalıyız.

Kahraman: Kaynaklarımızı bilinçli kullanarak dünyamızın kahramanı olmalıyız.

Slogan: Sloganlar konuyu çarpıcı yapar.

Çöl: Bilinçsiz kullanım dünyamızı çöle çevirebilir.

Şehir: Şehirler köylere göre daha kalabalıktır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 287 Cevapları İlke Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Elif’in okuduğu gazete haberi ne hakkındadır?
Cevap: Su kaynaklarının tükeneceği ile ilgilidir.


2. Elif’in düşünde gördüğü çöl ortamı nasıldı?
Cevap: Denizleri çekilmiş, çağlayanları susmuş, hurma ağaçlarının kuruduğu, cadde üzerindeki palmiyelerin kuruduğu bir yermiş.


3. “Tıp, tıp, tıp” sesi nereden geliyordu?
Cevap: Musluktan geliyordu.


4. Elif okula gittiğinde arkadaşlarına ne anlattı?
Cevap: Gördüğü düşleri ve gazete haberini anlattı.


5. Elif ve arkadaşları hangi sloganları buldular?
Cevap:

  • “Bulaşık makinenizi tam dolmadan çalıştırmayın.”
  • “Çamaşır yıkamak için makinenizin dolmasını bekleyin.”
  • “Dişinizi fırçalarken ya da tıraş olurken suyu açık bırakmayın.”
  • “Suyu idareli kullanmazsanız, çocuklarınıza bir çöl bırakırsınız.”
  • ”Çocuklarınıza bir çöl bırakmak istemiyorsanız, suyu idareli kullanın!”

6. Coşkun Öğretmen hangi sloganı söyledi?
Cevap:’ Su yaşamdır, susuz yaşam olmaz!” sloganını söyledi.


3. ETKİNLİK

Metnin türünü, konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:

Metnin türü: Düz yazı
Metnin konusu: Su israfının sonuçları ve alınması gereken önlemler.
Metnin ana fikri: Su kaynaklarını bilinçli kullanarak dünyamızı korumamız gerektiği.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 288 Cevapları İlke Yayıncılık

4. ETKİNLİK

a. Metnin hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Cevap:

Metnin başlığı: Çöl

Metnin şahıs kadrosu: Ece, Tekiz, Ayça, Ercan, Elif, annesi ve Coşkun Öğretmen.

Olayın gerçekleştiği mekan: Ev ve okul.

Metinde anlatılan olay: Elif’in gazetede gördüğü gazete haberi sonrasında su kaynaklarının bilinçsiz kullanımı için bir şeyler yapmak istemesi, arkadaşlarına danışması ve bununla ilgili slogan düzenlemeleri.


b. Metni olayların oluş sırasına göre ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Elif, evde okuduğu gazete haberinde suyun bilinçsiz kullanımı ile ilgili haber görür. Bunu arkadaşları ile paylaşmak için okula giderek onlarla konuşur. Hep beraber ne yapacaklarını düşünerek sınıf arkadaşlarına anlatırlar. Bütün sınıf sloganlar düzenlerler. Sınıfa gelen Coşkun Öğretmende onlara bir slogan söyleyerek yardımcı olur.


5. ETKİNLİK

Metindeki gerçek ve hayalî ögelere üçer örnek yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 288 Cevapları İlke Yayıncılık


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 289 Cevapları İlke Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Elif ve arkadaşlarının yerinde siz olsaydınız gelecekte su sıkıntısının yaşanmaması için ne tür önlemler alınmasını isterdiniz? Anlatınız.
Cevap: Büyüklerime, mahalleme, akrabalarıma ve arkadaşlarıma suyu bilinçsiz kullanımında dünyamızın geleceği durumları anlatarak okulumuzda kampanyalar başlatırdım.


7. ETKİNLİK

Aşağıya Türkiye’nin su sıkıntısı ile ilgili bir afiş tasarlayınız. Tasarladığınız afişe uygun bir slogan yazınız.
Cevap:

Türkiye’nin su sıkıntısı ile ilgili bir afiş

  • “Su varsa hayat var, susuz gelecek karanlık!”
  • “Bir damla bile boşa gitmesin!”
  • “Kurak bir geleceğe dur de!”
  • “Su tüketimini azalt, geleceğini koru!”
  • “Son damlaya kalmadan harekete geç!”

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 290 Cevapları İlke Yayıncılık

8. ETKİNLİK

Aşağıda kullanım yerleri verilen noktalama işaretlerinin adlarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 290 Cevapları İlke Yayıncılık


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Genel ağdan, erozyonun ne olduğu hakkında araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatmak için hazırlanınız.
Cevap: Erozyon, toprağın aşınarak yer değiştirmesidir. Erozyonu önlemek için toprak ağaçlarla güçlendirmeli ve bu sayede ağaçların kökleri toprağı tutarak kaymasını önlemektedir.


Sonraki Ödevler


Sizde Yorum Yazın