Kitap Cevapları BURADA
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çiftçi İle Geçimsiz Oğulları Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-36-37-38-39-40-41. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. TEMA Erdemler: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41. Cevapları İlke Yayıncılık
1. “Dayanışma” denince aklınıza ne geliyor? Okuldaki çalışmalarınızdan örnekler veriniz.
Cevap: Dayanışma denince aklıma birlik beraberlik geliyor.
2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin resmine bakınca yaşlı bir amcanın kavga eden çocuklarıyla ilgili bir konusu olduğunu düşündüm.
a. Aşağıda metinde geçen bazı varlıkların görselleri verilmiştir. Varlıkların ifade ettiği kelimeleri noktalı yerlere yazınız. Bu kelimelerdeki harf ve hece sayılarını belirtiniz.
Cevap:
b. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
güngörmüş → Birçok hayat deneyimi bulunan (kimse)
usul → Bir amaca erişmek için izlenen yol, yöntem
didinmek → Çok güçlük çekerek sürekli çalışmak
çekişmek → Bırakılan bir şey veya kimse ile ilgili tedirginliği sürmek
kafasına koymak → Bir şey yapmaya kesin karar vererek zamanını beklemek
alt etmek → Üstünlük sağlamak, yenmek
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yaşlı çiftçinin çözmek istediği sorun nedir?
Cevap: Çocuklarının arasındaki anlaşmazlık problemini çözmek istiyor.
2. Yaşlı çiftçi, çocuklarından ne yapmalarını istedi?
Cevap: Uzattığı çubuk demetini kırmalarını istemiştir.
3. Çocuklar, babalarının isteğini gerçekleştirebildiler mi? Neden?
Cevap: Babalarının isteğini gerçekleştiremediler. Çünkü bir arada olan çubuk demetini kırmaya güçleri yetmedi.
4. Yaşlı çiftçi, çocuklarının yapamadığını nasıl başardı?
Cevap: Çubukları tek tek kırarak başardı.
5. Yaşlı çiftçi, çocuklarına nasıl bir ders verdi?
Cevap: Birlikten kuvvet doğacağı dersini verdi.
b. Yaşlı çiftçinin sorunu çözme yöntemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz olsaydınız bu sorunu nasıl çözerdiniz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Yaşlı çiftçi sorunu çok güzel bir ders vererek çözmüştür. Bende onun yerinde olsaydım zor bir işi birlikte yaptırarak ne kadar kolay yapıldığını göstererek ders verirdim.
a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Metnin konusu, birbirleriyle geçinemeyen çocuklarına ders veren bir çiftçiyi anlatıyor.
b. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin ana fikrini noktalı yere yazınız.
Cevap: Birlikten kuvvet doğar.
Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.
Metnin Başlığı → Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları
Metnin Şahıs Kadrosu → Yaşlı Adam ve büyük çocuk, ortanca ve küçük oğlan
Olayın Gerçekleştiği Mekan → Yaşlı Adam’ın evi
Metinde Anlatılan Olay → Birbiriyle anlaşmayan 3 kardeşe babalarının ders vermesi anlatılıyor.
a. Aşağıdaki eşleştirmeyi inceleyiniz. Eşleştirilen kelimeler arasındaki anlam ilişkisini açıklayınız.
Cevap:
1) yaşlı → ihtiyar (D)
2) eksik → noksan (A)
3) ilave → ek (Y)
4) sözcük → kelime (N)
5) yanıt → cevap (I)
6) güç → kuvvet (Ş)
7) rüya → düş (M)
8) zor →
Şifre: DAYANIŞMA
a. Aşağıdaki görselde bir çiftçinin tarlası gösterilmiştir. Tarlada A noktasından harekete geçen çiftçinin hangi yönde kaç birim ilerleyip tarlasını süreceği ise kutucuklarda belirtilmiştir. Örnekteki gibi kutucuklarda belirtilen sayı ve yönde ok çizerek çiftçinin izleyeceği yolu gösteriniz.
Cevap:
b. Çiftçinin izlediği yol üzerindeki noktaları gösteren harfleri sırasıyla aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: AEIİOÖÜ
c. Bu açıklamaya göre alfabemizdeki ünsüz harfleri alfabetik sırayla aşağıya yazınız.
Cevap: b, c, ç, d, f, g, ğ, h, j, k, l, m, n, p, r, s, ş, t, v, y, z
Nokta ve soru işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.
Cevap:
Cümlenin sonuna nokta konur.
→ Elbiselerimi dolaba astım.
→ Eve erken geldim.
Sayılardan sonra sıra bildirmek için nokta kullanılır.
→ Bu yıl 3. sınıfa gidiyorum.
→ Kitap okuma yarışında 1. oldum.
Bazı kısaltmaların sonuna nokta konur.
→ Dr. Cansu Erdem, öğrencileri muayene etti.
→ Av. İrem Duru bize yardımcı oldu.
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı belirten sayıların arasında nokta kullanılır.
→ 05.04.2010 tarihinde doğdum.
→ 15.03.2024 günü abimin düğünü var.
Saat ve dakika bildiren sayıların arasına nokta konur.
→ Saat 08.30’da buluşmak için sözleştik.
→ Okula gitmek için her gün saat 07.30’da uyanıyorum.
Soru cümlelerinin sonunda soru işareti kullanılır.
→ Okuduğunuz metni beğendiniz mi?
→ Tatlı yemek isteyen var mı?
Aşağıdaki yazıları inceleyiniz. Bu kelime ve kelime gruplarını, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okuanklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
Engellilerin yaşadığı sorunlarla ilgili gazete haberlerini sınıfa getiriniz.
Cevap:
Soru işaretlerinin kullandığı yerleri ilgili verilen bilgiyi okudum
Bir etkinlik Metin başlığını okuyalım Metin ile ilgili görüşsel inceleyelim sence metinde neler söz edilir
Kardeşimle beraber ödevini yaparken yanlış anlatmiyim diye burdan yardım alarak yaptım. Kendisi burda yazan cümleleri okurken beni iyi anladığını söyledi.