3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-70-71-72-73-74. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 68-69-70-71-72-73-74 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “İstiklal Marşı Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-70-71-72-73-74. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72-73-74. Cevapları MEB Yayınları
Arkadaşlar, başlıktan hareketle metnin konusu hakkındaki düşüncelerimizi yazalım.
Cevap: Metnin konusu İstiklal Marşı’nın nasıl yazıldığı ve kabulü olabilir.
İstiklâl Marşı hakkında yeni öğrendiğiniz bilgileri aşağıya maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
Metinde altını çizdiğiniz sözcüklerin anlamını tahmin edip anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bularak cümle içinde kullanınız.
Bağımsızlık: Bağımsızlığımızın en güzel örneği bayrağımızdır.
Meclis: Meclisten geçen kararla babam da kadroya girdi.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Mehmet Âkif, kimin isteği ile İstiklâl Marşı’nı yazmıştır?
Cevap: Mehmet Âkif, Hamdullah Suphi’nin isteği ile İstiklal Marşı’nı yazmıştır.
2. İstiklâl Marşı hangi tarihte millî marşımız olarak kabul edilmiştir?
Cevap: İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde milli marşımız olarak kabul edilmiştir.
3. Mustafa Kemal Atatürk’ün marşımızın en beğendiği dizeleri hangileridir?
Cevap:
Hakkıdır hür yaşamış bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin İstiklâl!” demişti.
4. Mehmet Âkif, şiirine neden “Korkma!” diyerek başlamıştır?
Cevap: Dinleyicilerin dikkatini uyandırmak ve söylenecek duygu ve düşüncelere dikkat çekmek için korkma diyerek başlamıştır.
5. “Ocağı tütmek” ve “ocağı sönmek” sözcük gruplarının anlamları nelerdir?
Ocağı tütmek: Soyu olan, süren.
Ocağı sönmek: Soyu tükenen.
6. Mehmet Âkif, bayrağımızdaki yıldızı başka hangi anlamlarda kullanmıştır?
Cevap: Mehmet Âkif, bayrağımızdaki yıldızı baht, talik ve şans anlamlarında kullanmıştır.
1. Siz de örneklerde verildiği gibi virgülün kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki cümlelerde yazım hataları yapılmıştır. Ayrıca cümlelerde noktalama işaretleri unutulmuştur. Yazım hatalarını düzelterek ve unutulan noktalama işaretlerini koyarak cümleyi tekrar yazınız.
Cevap:
Mehmet akif bayrağımızın sadece milletimize ait olarak göklerdeki parlayan yıldız olduğunu söyler
→ Mehmet Akif, bayrağımızın sadece milletimize ait olarak göklerdeki parlayan yıldız olduğunu söyler.
Âkif adalete ve Allah’a inanan türk milletinin bağımsız yaşamasının hakkı olduğunu vurgular
→ Akif, adalete ve Allah’a inanarak Türk milletinin bağımsız yaşamasının hakkı olduğunu vurgular.
“yıldız” sözcüğü ise hem bayrağımızdaki yıldızı işaret eder hem de “baht talih şans” anlamında kullanılır.
→ ”Yıldız” sözcüğü ise hem bayrağımızdaki yıldızı işaret eder hem de “baht talih şans” anlamında kullanılır.
Mehmet akif bu kıtada, “ey nazlı hilâl” diyerek bayrağa seslenir
→ Mehmet Akif bu kıtada, “ey nazlı hilâl” diyerek bayrağa seslenir.
İstiklâl Marşı’nı okuduğunuzda ya da dinlediğinizde neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Duygularınızı anlatırken işitilebilir ses tonuyla konuşmaya ve konuşurken beden dilini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: İstiklal Marşı’nı okuduğumda ve dinlediğimde gurur, sevin, mutluluk, hüzün her duyguyu bir arada hissediyorum.
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri oluş sırasına göre numaralandırarak kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizi sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap: Ali sabah uyanarak okul için hazırlık yapıyordu. İşlerini bitirince okula doğru yola koyuldu. Okula girdiğinde İstiklal Marşı’nın başlayacak olduğunu gördü. Tam sırasına doğru koşuyordu ki marş başladı. Olduğu yerde durarak İstiklal Marşına eşlik etti.
Türk bayrağına bakarak İstiklâl Marşı’nı söylerken çok duygulanıyorum. Aklıma şehitlerimiz geliyor ve onları saygıyla ve minnetle anıyorum.