Kitap Cevapları BURADA
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 70-71-72-73-74-75 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70-72-73-74-75. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. TEMA: Milli Mücadele ve Atatürk 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74-75. Cevapları İlke Yayıncılık
1. Kurtuluş Savaşı’nın nasıl başladığı ve halkımızın savaşta hangi fedakârlıklarda bulunduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Kurtuluş Savaşı, İzmir’in işgali ile 15 Mayıs 1919 yılında gerçekleşmiş. Gazeteci Hasan Tahsin’in düşmana atılan kurşunu ile savaş başlamıştır. Tüm halk maddi manevi seferber olmuştur. Kadınlar cephelere mermi taşırken erkekler, çocuk yaşlı demeden cephede savaşmıştır.
2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu ülkemiz için yapılan fedakarlıklar olabilir.
Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
Örgütlemek
tahminim: Bir konuda insanları bir araya getirmek.
sözlük anlamı: Bir iş için insanları toplamak.
Göçmen
tahminim: göç halinde yaşamak
sözlük anlamı: kendi yaşadığı yeri bırakıp başka yere giden
kafile
tahminim: Kalabalık topluluk.
sözlük anlamı: Kalabalık bir şekilde yolculuk yapanlar.
nasır
tahminim: Vücutta çıkan kabarık sert yara.
sözlük anlamı: El ve ayaklarda çıkan sert kabarık yara.
dinç
Tahminim: Enerjik.
sözlük anlamı: Diri, sağlıklı, enerjik.
a. Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı için hazırlıklara ne zaman başladı?
Cevap: Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı için hazırlıklara 19 Mayıs’ta Samsun’a çıktığında başladı.
2. Mustafa Kemal, Anadolu’yu neden adım adım dolaştı?
Cevap: Mustafa Kemal, Anadolu’yu, oradaki insanlara savaşın gerekliliğini anlatmak için dolaşmıştır.
3. Mustafa Kemal, göçmen kafilesine nerede rastladı?
Cevap: Mustafa Kemal, göçmen kafilesine Erzurum’un Ilıcalı ilçesinde rastlamış.
4. Mustafa Kemal, yaşlı adama hangi soruları sordu?
Cevap: Mustafa Kemal, yaşlı adama nereden ve neden geldiklerini sormuş.
5. Yaşlı adam, Erzurum’a dönme nedenlerini nasıl açıkladı?
Cevap: Yaşlı adamın, Erzurum’a gelmesinin nedeni Ermenilere kaptırmak istememesidir.
b. Siz de metinle ilgili iki soruyu aşağıya yazınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz.
1. Atatürk, neden duygulanır? yaşlı adamla konuştuktan sonra neden duygulanır?
Cevap: Atatürk, yaşlı adamın vatanını vermemek için döndüğünü duyunca duygulanmıştır.
2. Yaşlı adamın kişisel özelikleri nelerdir?
Cevap: Yaşlı adam vatansever, cesur, kahraman bir kişiliğe sahiptir.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin konusu: Erzurumlu kafilenin vatanları için memleketlerine dönmeleri.
Metnin ana fikri: Vatanımızı sevmemiz, savunmamız gerektiği.
b. Metnin hikâye unsurlarını belirleyip aşağıya yazınız.
Şahıs Kadrosu: Atatürk, yaşlı adam, kafile.
Mekan: Erzurum Ilıca
Olay: Bir kafilenin memleketlerini Ermenilere kaptırmamak için memleketlerine dönmeleri.
Aşağıdaki tabloda Kurtuluş Savaşı’ındaki dayanışma anlatılmaktadır. Tabloyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Tablo bende vatan sevgisini, büyük – küçük demeden savaşma, paylaşma duygusunu hissettirmiştir. Tabloya bakarken gurur ve mutluluk hissettim.
Metinden hareketle “vatan sevgisi” denince ne anlıyorsunuz? Anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Vatan sevgisi denince, bayrağımıza toprağımıza ülkemize duyulan sevgi, saygı, birlik, beraberlik ve paylaşmak duygularını hissediyor ve anlıyorum.
a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulunuz.
Kara: Siyah rengi ve toprak anlamında kullanılmıştır.
Yaşlı: Islak ve ihtiyarlık anlamında kullanılmıştır.
Şık: Güzel giyinmek ve işaret anlamında kullanılmıştır.
Yüz: Sayı ve surat anlamında kullanılmıştır.
Bağ: Düğüm ve bahçe anlamında kullanılmıştır.
b. Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.
Cevap:
el
Elleri poşetleri taşımaktan kırmızı oldu.
Babam yıllarca gurbet ellerde yaşamış.
Arı
Bahçeye arılar kovan yapmışlar.
Üzerimdeki kötü enerjiden arınamıyorum.
ben
Ben de sınava girdim.
Yüzündeki benleri ona çok yakışıyor.
a. Aşağıdaki özdeyişleri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Özdeyişler ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Özdeyişler vatan sevgisi, birlik ve beraberliği anlatmaktadır. Vatanın bizim ilk yuvamız ve onu canımız pahasına korumamız gerektiği anlatılmaktadır.
b. Özdeyişleri, harflerin yapısal özelliklerine dikkat ederek özenli, okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
Cevap:
“Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır.” (M. Kemal Atatürk)
“Vatan bir milletin evidir.” (Ahmet Mithat)
“Benden eyerimi isteyiniz vereyim, atımı isteyiniz vereyim fakat vatanımdan hiç kimse bir karış toprak istemesin, veremem.” (Mete Han)
Seçmek istediğiniz mesleğin özelliklerini araştırınız.
Cevap: Ben anasınıfı öğretmeni olmak istiyorum. Bu meslekte hayal gücü, merhamet ve sabır çok önemlidir. Çocuklara karşı her zaman kibar, merhametli olmalı, eğlenmeyi, koşuşturmayı sevmeli, her gün için yaratıcı oyunlar belirlemek gerekir.
Mustafa Kemal Atatürk Samsun’a Kurtuluş Savaşı’nı fiilen başlatmak için çıkmıştır. Ülkemizi bağımsızlığını kazanmak için çok önemli bir adımdır. 19 Mayıs 1919’da çıkmıştır.