4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 74-75-76-77 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “3.Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3.Ünite: Güzel Ahlak: 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77. Cevapları MEB Yayınları
A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
1. (D) Din, insanların güzel ahlak sahibi olması için kurallar koyar.
2. (Y) Sadece bana hediye veren kişilerle arkadaşlık ederim.
3. (Y) Fatiha suresi, Kur’an-ı Kerim’in son suresidir.
4. (D) Akrabalarımızın sevinçli ve hüzünlü zamanlarında yanlarında olmak gerekir.
5. (D) Sevgi ve saygı, toplumda güzel ahlakın yaygınlaşmasını sağlar.
Fatiha, ahlak, saygı, selam, rehberlik, sevgi
B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
1. İnsanın iyi veya kötü olarak nitelendirilen huy ve davranışlarına ahlak denir.
2. Saygı bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli ve ölçülü davranma duygusudur.
3. Size bir selam verildiği zaman ondan daha güzeliyle veya aynıyla karşılık verin.
4. Öğretmenler; bilgimizi ve görgümüzü geliştiren, hayatımıza rehberlik eden insanlardır.
5. Fatiha namazların her rekâtında okunur.
C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi insanlarla ilişkilerimizde sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir?
Cevap: B) Kavga etmek
A) Hediyeleşmek
B) Kavga etmek
C) Sevdiğini söylemek
D) Selamlaşmak
2. Sevgi ve saygıyı, bir duvarı sağlamlaştıran harç gibi düşünebiliriz. İnsanları bir arada tutan, birlik ve beraberliklerini koruyan duygu sevgi ve saygıdır. Sevgi ve saygı, insanları yakınlaştırarak onların birbirlerine merhametle davranmalarını sağlar.
Metinde vurgulanan ana düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
A) Duvarın sağlam olması için harç kullanılmalıdır.
B) Hz. Peygamber, güzel ahlak sahibidir.
C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
D) Güvenli bir toplum için dürüstlük önemlidir.
3. Aşağıdaki kavramların hangisi “akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak” anlamına gelir?
Cevap: A) Sılayırahim
A) Sılayırahim
B) Ahlak
C) Adalet
D) Cömertlik
4. “Hayır dile komşuna, hayır gele başına.” atasözünde aşağıdakilerden hangisi anlatılmaktadır?
Cevap: C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
A) Komşularımızın isteklerine “Hayır!” demeliyiz.
B) Komşumuzun çocuklarıyla arkadaşlık etmeliyiz.
C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
D) Komşumuza ziyarete gitmeliyiz.
5. I. Bismillâhirraḥmânirraḥîm
II. Elḥamdülillâhi rabbilâlemîn
III. Erraḥmânirraḥhîm
IV. Mâliki yevmiddîn
V. İyyâke na’budü ve iyyâke nesteîn
VI. Sırâtalleẕîne en’amte aleyhim / Ğayrilmağdûbi aleyhim veleddâllîn
VII.İhdinassırâtalmüstaḳîm
Numaralandırılarak verilen ifadelerden hangi ikisinin yeri değişirse Fatiha suresinin okunuşu doğru olur?
Cevap: D) VI. ve VII.
A) I. ve II.
B) III. ve IV.
C) V. ve VI.
D) VI. ve VII.
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Güzel ahlak sahibi olmak insana neler kazandırır? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Güzel ahlak sahibi olmak Allah’ın sevgisini kazandırır, insani ilişkileri güçlendirir ve huzurlu bir yaşam sürmeyi sağlar.
2. Ailenizle ilişkilerinizin iyi olması için nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız.
Cevap: Ailemle ilişkilerimin iyi olması için saygılı, iyi huylu, güler yüzlü, hürmetkar olmaya dikkat ederim.
3. Kur’an-ı Kerim’e göre, insanlarla ilişkilerde dikkat edilmesi gereken beş olumlu davranış yazınız.
Cevap:
4. Fatiha suresinde Yüce Allah’ın hangi isim ve sıfatları yer alır? Yazınız.
Cevap: Fatiha suresinde Rahman ve Rahim isimleri yer alır.
Ahlak bir insana doğduğu andan itibaren öğretilmesi, aşılanması gereken bir durum. İnsanlar bazı konularda çok fazla bencil, ukala ve saygısız davranabiliyor. Bununda başında ahlak geliyor. Bir insana çocukken yere çöp atmaması gerektiğini söyleyebilirsiniz. Bir insana çocukken nasıl giyinmesi gerektiğini aşılayabilirsiniz. Bir insana çocukken nelerin iyi, nelerin kötü olduğunu yavaş yavaş anlatabilirsiniz.