4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195. Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 192-193-194-195 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “6. Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192-193-194-195. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
6. Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları
6. ÜNİTE: İnsan ve Çevre: 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 192-193-194-195. Sayfa MEB Yayınları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları MEB Yayınları
A) Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.
Cevap:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları MEB Yayınları
B) Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. Doğru ifadelerin başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrularını altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
1. (Y) Dişlerimizi fırçalarken musluğu açık bırakmalıyız.
→ Dişlerimizi fırçalarken su israfı olmaması için musluğu kapatmalıyız.
2. (D) Kaynakları tasarruflu kullanarak aile bütçesine katkı sağlayabilirsiniz.
3. (D) Cam kavanozlardan kalemlik yapmak yeniden kullanım örneğidir.
4. (Y) Bilinçli bir tüketici, hızlı tükenecek ürünlerden gereğinden fazla alır.
→ Bilinçli tüketiciler hızlı tükenen ürünlerden yeteri kadar alır.
5. (D) Cep telefonu, tablet gibi elektronik cihazlar şarj olunca fişleri prizden çekilmelidir.
6. (Y) Yeniden kullanım sadece kıyafetlerde yapılabilir.
→ Yeniden kullanım bir çok maddede yapılabilir.
7. (D) Besin satın alırken tavsiye edilen son tüketim tarihine dikkat edilmelidir.
C) Cümlelerdeki boşlukları, verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
1. Atık maddeler kullanıldıktan sonra __geri dönüşüm__ ile tekrar kullanılabilir hâle getirilir.
2. Elektrik tüketimi az olan araçlar kullanmak __bilinçli tüketici__ davranışıdır.
3. Kullanılmayan pet şişeden saksı yapmak __yeniden kullanım__ örneğidir.
4. Arızalı musluklar tamir edilerek ___su__ tasarrufu yapılabilir.
5. Doğal kaynakları ihtiyacımız kadar kullandığımızda bu kaynaklardan __tasarruf__ etmiş oluruz.
6. Tabağınıza yiyebileceğiniz kadar __besin__ almalısınız.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları MEB Yayınları
Ç) Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
Pınar: Bulaşıkları elde değil makinede yıkamalıyız.
Güray: Yağmur sularını biriktirerek çiçeklerimizi ya da bahçemizi sulayabiliriz.
Aygül: İşimizin olmadığı odaların ışıklarını kapatmalıyız.
Bora: Arabamızı hortumla su tutarak değil, ıslak bezle silerek temizlemeliyiz.
Fen bilimleri dersinde öğretmen, öğrencilerine yukarıdaki soruyu sormuş ve öğrencilerinden bazı yanıtlar almıştır. Soruyu doğru yanıtlayan öğrenciler hangi seçenekte verilmiştir?
Cevap: C) Pınar, Güray ve Bora
2. Su, besin ve elektrik gibi kaynakların bilinçsiz tüketilmesi sonucunda dünya, kuraklık ve kaynakların tükenmesi gibi felaketlerle karşı karşıya kalabilir.
Aşağıdakilerden hangisi dünyanın karşılaşabileceği bu tehlikelerin sebeplerinden biri değildir?
Cevap: A) Kaynakların tasarruflu kullanılması
3. I. Artan ekmeklerden tost yapabiliriz.
II. Market alışverişinde ihtiyacımız kadar gıda almalıyız.
III. Tüketilemeyen meyvelerden reçel yapabiliriz.
Besinlerin tasarruflu kullanımı ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
Cevap: D) I, II ve III
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları MEB Yayınları
4. Fen bilimleri dersinde öğretmen, öğrencilerinden atıkların yeniden kullanımıyla ilgili yaptıkları örnekleri sınıfa getirmelerini istemiştir. Öğrenciler, getirdikleri örnekleri arkadaşlarına tanıtmıştır.
Elif: Bana küçük gelen kazağı söküp iplerini kullanarak kukla yaptım.
Ömer: Konserve kutusunu boyayarak kalemlik yaptım.
Sevgi: Boş reçel kavanozunu süsleyerek vazo yaptım.
Demirhan: Renkli fon kartonlarını kullanarak rüzgârgülü yaptım.
Öğrencilerden hangilerinin verdiği örnekler atık malzemelerin yeniden kullanımına uygundur?
Cevap: A) Elif, Ömer ve Sevgi
5. Enerji verimliliği etiketi 2021 yılından itibaren yenilenmiştir. Enerji verimliliği; A en yüksek, G en düşük olmak üzere A-G arasında sınıflandırılmıştır.
Evine enerji verimliliği yüksek bir bulaşık makinesi almak isteyen Tuna’ya satıcı bazı önerilerde bulunmuştur. Aşağıdakilerden hangisi satıcının önerisi olabilir?
Cevap: B) A sınıfı elektronik aletler hem bütçe dostu hem de çevrecidir.
Ünite sonu değerlendirme sorularını sınavlarımdan önce mutlaka çözüyorum. Bu çalışmaları arkadaşlarımla birlikte yapıyoruz ve sınavlarımızdan yüksek not alıyoruz. Teşekkür ederiz.