4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196-198-199. Cevapları MEB Yayınları - Ders Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196-198-199. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 196-197-198-199 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Açı Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196-198-199. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Açı Cevapları
5.Ünite Geometride Temel Kavramlar: 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196-197-198-199. Cevapları MEB Yayınları
İçindekiler
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları MEB Yayınları
Düşünelim
Yüzme esnasında kolumuz ile gövdemiz arasında oluşan açıklıkları çizerek oluşturacağımız şekiller açıya benzetilebilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Benzetilebilir. Yüzme esnasında kollarımız geniş açıdan dik açıya daha sonra dar açıya kadar bükülüp suyun içerisine tekrar dalıyor.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları MEB Yayınları
ŞİMDİ SIRA SENDE 7)
1. Aşağıda resimleri verilen varlıklardan açısı olanları işaretleyiniz.
Cevap:
Açısı olan nesneler “X” ile işaretledik.
Açısı olan nesneler:
- Portakal dilimi (köşeli kenarı var)
- 4 rakamı (köşeli kenarları var)
- Kara tahta (köşeli çerçevesi var)
- Piknik masası (köşeli yapısı var)
- Saat (köşeli kenarları var)
Açısı olmayan nesneler:
- Çorap (yuvarlak/esnek yapı)
- Kulaklık (yuvarlak yapı)
- Futbol topu (küresel yapı)
- Kurabiye (yuvarlak yapı)
- Ekmek (oval yapı)
Bu şekilde nesnelerin geometrik özelliklerine bakarak açılı olanları işaretledik..
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları MEB Yayınları
2. Aşağıdaki şekilde kaç tane açı olduğunu noktalı alana yazınız. Açıları şekil üzerinde gösteriniz.
Cevap:
3. Tortop, tabeladaki açılardan sadece bir tanesini bulabilmiş. Tortop’a yardım etmek için tabeladaki diğer açıları bulup yuvarlak içine alınız.
Cevap:
Tortop bir açıyı bulmuş ve işaretlemiş, diğer açıları da bulmamız isteniyor.
Tabelada gösterilen açılar:
- V̂ açısı (zaten Tortop tarafından işaretlenmiş)
- Ẑ açısı (işaretlenmeli)
- PRS açısı (işaretlenmeli)
- ACB açısı (işaretlenmeli)
İşlem:
- Tabeladaki her bir geometrik şekli inceleyip
- İki doğru/ışının kesişmesiyle oluşan açıları tespit edip
- Bu açıları yuvarlak içine almalıyız
Tortop’un bulduğu V̂ açısına ek olarak, Ẑ, PRS ve ACB açılarını da yuvarlak içine alarak tüm açıları işaretlemiş oluruz.
Düşünelim
Bir futbol maçında “Tam doksana gol attı.” denilen oyuncu topu kalenin neresine atmıştır?
Cevap: Topu kalenin tam köşe noktalarından birine atmıştır.
Sonraki Ödevler
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 202-203-204-205-207. Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 193-194-195. Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-191-192. Cevapları MEB Yayınları
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-184. Cevapları MEB Yayınları