4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58. Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 54-55-56-57-58 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Toplama İşlemi Cevapları“, “Toplama İşleminde Sonucu Tahmin Etme Cevapları” ve “Zihinden Toplama İşlemi Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Toplama İşlemi Cevapları
İçindekiler
2.Ünite: 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58. Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları
Düşünelim
123 + 456 işleminin sonucunu en yakın onluğa değil de en yakın yüzlüğe yuvarlasaydık sonuç nasıl olurdu? Gerçek sonuca daha mı yakın yoksa daha mı uzak bir sonuç elde ederdik?
Cevap: 123 + 456 işleminin sonucu 579’dur. En yakın yüzlüğe yuvarlayarak 100 + 500 işlemiyle cevap 600 olurdu. Bu da çok uzak bir sonuç değildir.
Toplama İşleminde Sonucu Tahmin Etme Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayınları
SORU 1
Aşağıdaki işlemleri yaparken en yakın onluğa ve en yakın yüzlüğe yuvarlayıp sonucu tahmin ediniz. Tahminlerinizi gerçek sonuçlarıyla karşılaştırınız.
Cevap:
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları
1) ŞİMDİ SIRA SENDE
1. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediniz. Tahmininiz ile işlem sonucu arasındaki farkı bulunuz.
Cevap:
2. Bir sinema salonuna beş gün boyunca gelen izleyicilerin sayıları aşağıda verilmiştir. Bu sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak 5 gün sonunda gelen toplam izleyici sayısını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.
Cevap: 3410 – 3396 = 14
3. Bir kütüphaneden haftalık ödünç alınan kitap sayısı aşağıda verilmiştir. Bu sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayarak ödünç alınan toplam kitap sayısını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.
Cevap: 6808 – 6800 = 8
Zihinden Toplama İşlemi Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları
Düşünelim
Sizce saymaya başlanan sayı 100’ün katı değilse yüzer ritmik sayma nasıl yapılır? 373’ten başlayıp yüzerli artan sayılar nasıl sıralanır?
Cevap: Yalnız yüzler basamağındaki rakam artarak ritmik sayma yapılabilir. 473, 573, 673 gibi bir ritmik sayı ortaya çıkar.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları
SORU 2
Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yaparak bulduğumuz sonuçları örnekteki gibi noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
SORU 3
Aşağıdaki toplama işlemlerini örnekteki gibi yaparak noktalı yerlere gelmesi gereken sayıları yazınız.
Cevap:
2. ŞİMDİ SIRA SENDE
1. Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız. Toplamı 3 basamaklı olan işlemlerin bulunduğu kutuları maviye, toplamı 4 basamaklı olan işlemlerin bulunduğu kutuları sarıya boyayınız.
Cevap: