1.Ünite Trafikte Güvenlik 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
MEB Yayınları
TEHLİKELİ DAVRANIŞLAR
Aşağıdaki görülen araçların özelliklerini tartışınız. Bu taşıtların özelliklerini kullanım amacına göre karşılaştırınız.
Cevap: Kamyon arkasında açık damberi olan ve yük taşımak amacıyla kullanılan bir araçken otobüs yolcu ve yolcuların eşyalarını taşımak için kullanılmaktadır.
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Yolcuların yaptığı hatalı davranışın sonucu ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Araç hareket halindeyken yolcu camdan sarkmaktadır. Karşıdan gelen araçların çarpma ihtimali yüksektir. Çocuk ciddi şekilde yaralanabilir.
MEB Yayınları
Yük taşıtları ve yük üzerinde yolculuk yapılması tehlikeli ve yasaktır. Aşağıdaki görsellerden yararlanarak sebebini açıklayınız.
Cevap: Yolcular güvenliklerini sağlayacak tutacaklar yok. Ani fren, yokuş bozuk yolda giderken savrulabilir, araçtan düşebilirler.
Taşıtlara asılma, tutunma ve önüne geçme kazaya sebep olan hatalı davranışlardandır. Aşağıdaki görsellerde gördüğünüz hataları açıklayınız.
Cevap: Bisiklet sürmekte olan kişi traktörün önüne geçerek hareket etmektedir. Hızları aynı olmadığı gibi traktörü kullanan kişi onu görmediğinden çarpabilir. Kaykayla giden kişi araca tutunmaktadır. Arkadan gelen araçlar çarpabileceği gibi araç sahibinin ani dönüş yapması, hız yapması veya durması da kaza yapmasına sebep olabilir.
1. Motorlu taşıtlar genel olarak nasıl sınıflandırılır?
Cevap:
2. Yük taşıtlarında ve yük üzerinde yolculuk yapmanın sakıncaları nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: İnsanların binmesi amacı olmadığından tutunacak yerler yapılmamıştır. Araç hareket halinde iken ağaç dalları, elektrik telleri, alçak köprüler çarpabilir. Ayrıca aracın ani hareketleri yolcuların düşüp yaralanmasına neden olabilir.
Araçta yolculuk yaparken, yolcuların güvenliklerini tehlikeye atacak durumlardan uzak durması gerekir. Mesela ellerini, başlarını camdan sarkıtmamaları, üstü açık kamyonlarda ayakta durmamak, yük varsa yüklerin üzerinde yolculuk yapmamak gerekir.