4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 104-105-106-107-108 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Saygı Dinleme Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Tema: Erdemler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108. Cevapları Tuna Yayıncılık
Türk toplumunda saygı duyulan unsurları araştırarak edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Toplum olarak inançlara, ülkelere, bayraklara, dinlere, bitkilere, hayvanlara, kültürlere, doğaya, yaşantılara, düşüncelere saygı duymalıyız.
Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğunuz durumlarla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız bunlardan birini arkadaşlarımızla paylaşınız.
Cevap: Toplu taşıma araçlarının kalabalık olması, insanların temizliğine dikkat etmemesinden dolayı koku sorunuyla karşılaştım.
“Saygı” metnini dinlerken kendinizi otobüsteki yolculardan birinin yerine koyunuz. Yazarın rahatsız olduğu duruma nasıl tepki verirdiniz? Aşağıya yazınız.
Cevap: Bu durumla karşılaşsaydım bu rahatsızlığı veren kişiyi uyarırdım.
Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümledeki anlamlarını tahmin ederek tabloya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Yazarı rahatsız eden durum nedir?
Cevap: Sarımsak yemiş bir şekilde toplu taşıma araçlarına binmekmiş.
2. Yazar, karşılaştığı durum karşısında nasıl bir tepki vermeyi aklından geçiriyor?
Cevap: Yazar, bu durum karşısında aklından adamı uyarmayı geçiriyor.
3. Yazarın sarımsak yemeyle ilgili görüşleri nedir?
Cevap: Yazar, sarımsağın akşam tüketilmesi gerektiğini düşünmektedir.
4. Yazarın “Bu, bir yurttaşlık görevidir.” şeklinde ifade ettiği görev nedir? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?
Cevap: Yazarın bu şekilde ifade ettiği toplu alanlarda etrafımızdakileri de düşünerek hareket etmemiz gerektiğidir. Bu görüşe katılıyorum. Çünkü vatandaş olarak toplu alanlarda başka insanların özgürlüğünü kısıtlayamaz ve rahatsız edemeyiz. Bir insanın özgürlüğü, bir başkasının özgürlüğünün başladığı yerde biter.
“Saygı” metninin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Konu: Sarımsağın bilinçsiz tüketilmesi sonucunda yazarın bu durumdan rahatsız olmasıyla başından geçenler.
Ana fikir: Toplum içerisinde çevremizdekileri düşünerek hareket etmemiz gerektiği.
Yandaki kişinin elinin çenesinde olması ve ileri doğru bakması onun düşündüğünü göstermektedir. Bu, sözlü olmayan mesajlara bir örnektir.
Çevrenizdeki kişilerin beden dillerini nasıl kullandığını gözlemleyiniz. Gözlemlerinizden hareketle aşağıya kişilerin sözlü olmayan mesajlarına örnekler yazınız.
Cevap: Sinirli kişiler kaşlarını çatar, şaşkın kişiler kaşlarını yukarı kaldırır, mutlu kişiler gülümser gibi örnekler verebiliriz.
“Saygı” metnini sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma yaparken aşağıda verilen hususları göz önünde bulundurunuz.
Aşağıda 4B sınıfı öğrencilerinin saygı konusunda dikkat ettikleri davranışlar verilmiştir.
Saygı konusunda neler düşündüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Saygının insanlara kibar olmak, konuşan kişinin sözünü kesmemek, özel sorular sormamak, özel alanlarına izinsiz girmemek olduğunu düşünüyorum.
a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.
b. Bu konuşmada geçen “ki”lerin altını çiziniz. Bunların yazımlarında herhangi bir farklılık var mı? Belirtiniz.
Cevap: Bu konuşmada bağlaç ”-ki” ler ayrı yazılmıştır.
c. Sendeki şans bende olacaktı ki…
Bu cümlede iki farklı “ki” kullanılmıştır. Birincisi ek olan “-ki”dir ve kelimeye bitişik yazılır. İkinci ise bağlaç olan “ki”dir ve ayrı yazılır.
Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere bağlaç olan “ki” ya da ek olan “-ki”den uygun olanı getiriniz.
Cevap:
● Buzdolabındaki etler bozulmuş.
● Baktı ki olacak gibi değil, vazgeçti.
● Baktım ki ortadan kaybolmuş!
● Demek ki konuyu iyi anlamış.
● Sınıftaki öğrenciler bahçeye çıkacak.
● O, ne yapacağını bilmez ki
● Kendi kitabımı bulamıyorum seninki nerede?
● Seni öyle göreceğim geldi ki
“Saygı” konulu hikâye edici metin yazma yarışması yapılacağını varsayınız. Bu yarışma kapsamında yarışmaya katılacak metinlerin taşıması gereken özellikler aşağıda verilmiştir.
Defterinize bu özellikleri taşıyan hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap:
ÖNCE SAYGI
Aslı hafta sonu akşam kuzenleriyle buluşma planı yapmış ve aynı günün sabahı saat 9’da kahvaltıya teyzesine gidecekti. Sabah teyzesine gittiğinde mükellef bir sofrayla karşılaştı. Teyzesi a’dan z’ye her şey yapmıştı. Her şeyden tabağına alan Aslı kızartmaların üstünde sarımsaklı bir sos olduğunu gördü. Hemen teyzesinin kızartma ister misin? sorusunu reddederek akşam kuzenleriyle buluşacağını ve kokuyla onları rahatsız etmek istemediğini, yerse saygısızlık olacağını dile getirdi. Duydukları karşısında yeğeninin ne kadar düşünceli ve akıllı bir kız olduğunu düşünen teyze onunla gurur duydu.