Kitap Cevapları BURADA
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 131-132-133-134-135 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bir Yolcuya Dinleme Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. Tema: Milli Mücadele Ve Atatürk 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135. Cevapları Tuna Yayıncılık
Çanakkale Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 1. Dünya Savaşı sırasında Gelibolu yarımadasında itilaf devletlerine karşı yapılmış ve zaferle sonuçlanmış bir savaştır.
Yaptığınız araştırma sonucu ulaştığınız şiirlerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
”Bir Yolcuya” adlı şiiri dinleyerek aşağıdaki dizeleri tamamlayınız.
Cevap:
Dinlediğiniz şiirde geçen kelimelerin anlamlarından ve ipucu olarak verilen harflerden yola çıkarak bulmacayı çözünüz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre defterinize cevaplayınız.
1. Şairin “Dur yolcu! diye seslendiği kişiler kimler olabilir?
Cevap: Hiç bir şey bilmeden, vatanı uğruna canlarını feda eden kahramanları tanımayan insanlara seslenmektedir
2. Şair, yolcudan ne yapmasını istiyor?
Cevap: Vatanını ve tarihini bilmesini ve kulak vermesini istiyor.
3. Anadolu’da görülen tümsekler nelerdir?
Cevap: Anadolu’da görülen tümsekler İstiklal uğrunda, namus yolunda can veren Mehmed’in yattığı yerdir.
4. Şair, savaşı neden depreme benzetmiş olabilir?
Cevap: Sarsıcı ve zor olduğu için depreme benzetmiş olabilir.
Dinlediğiniz metnin ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Dinlediğiniz şiirle ilgili görüşlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Şiir askerlerimizin tarihte yaptığı fedakarlıkları anlatıyor. Okurken hüzünleniyor ve gurur duyuyorum.
Aşağıdaki görsellerden hangisi dinlediğiniz şiiri en iyi yansıtır? İlgili kutucuğu işaretleyerek düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap:
Duygu ve düşüncelerin yüz ifadesi, beden duruşu vb. yollarla anlatıldığı iletişim biçimine beden dili denir.
Atatürk’le ilgili bir programda sunucu olarak görev alan Derya, beden dilini etkin kullanmak istiyor. Derya bunun için neler yapmalıdır? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Dinleyicilerle göz teması kurmalıdır. El hareketleriyle kendini ifade etmelidir ve ara ara dolanmalıdır.
Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yerleri dinlediğiniz metne göre doldurunuz.
Cevap:
Dinlediğim metin için “Tarihi Tanı “
başlığını öneriyorum. Bu başlığı önermemin nedeni şudur: Şiirde tarihimizi, kahramanlığımızı anlatıyor.
Gözde Öğretmen sınıfında şiir okuma yarışması düzenledi. Didem, Hasan, Necip ve Özlem bu yarışmaya gönüllü olarak katıldı. Öğretmen, yarışmacılardan şiiri okurken kelimeleri doğru söylemelerini ve duygulu okumalarını istedi. Yarışmayı Necip kazandı.
Bir şiir okuma yarışması da siz düzenleyiniz. Bu yarışmada aşağıda verilen şiiri okuyunuz. Şiiri en güzel okuyanı belirleyiniz.
Siz de aşağıya Atatürk’le ilgili duygularınızı dile getiren bir şiir yazınız. Şiirlerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap:
Atam verdi bize vatan
Savaştı hep bunun için
Canıyla kanıyla hiç yılmadan
Düşman geldi püskürttü
Silah bitti istetti
Vatanı için hep gayret etti
Ne güzel bir komutan
Oldu bizlere hakan
Canıyla kanıyla hiç yılmadan
Nasrettin Hoca’nın fıkralarını araştırınız (“Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap:
Çok teşekkürler konuyu anlayamıyordum ve cevaplarımı kontrol etmem konuyu daha iyi anlamamı sağladı♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ (harika)