4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-140-141-142-143. Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-140-141-142-143. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 138-139-140-141-142-143 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Alo! Kayın Ağacı mı? Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-140-141-142-143. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
Alo! Kayın Ağacı mı? Metni Cevapları
5. TEMA Doğa ve Evren: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Sayfa 138-139-140-141-142-143. Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları
Metne Hazırlık
1. Hayvanlar birbirleriyle nasıl iletişim kuruyorlar? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayvanlar birbirleriyle koklaşarak ve temas ederek iletişim kurarlar.
2. Bitkiler kendi aralarında iletişim kuruyor mudur? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Evet bence bitkiler de kendi aralarında iletişim kuruyorlardır. Çünkü onlar da canlılar sınıfında bulunuyorlar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları
1.ETKİNLİK
a. Metinde geçen kelimelerin ve kelime grubunun anlamını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük ‘ten kontrol ediniz. Kelimeleri ve kelime grubunu cümle içinde kullanınız.
Sinyal
Tahmin: İşaret
Gerçek anlam: Bir şeyleri bildirmek için verilen işaret
Cümlem: Önümüzdeki araç sola döneceğinin sinyalini verdi.
karbon
Tahmin: Element
Gerçek anlam: Element
Cümlem: Karbon salınımı küresel ısınmada büyük etkiye sahiptir.
ikaz etmek
Tahmin: Bildirmek
Gerçek anlam: Uyarmak
Cümlem: Öğretmen, yaramazlık yapan öğrencilerini ikaz etti.
2. ETKİNLİK
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Ağaçlar iletişim kurmak için neyi kullanmaktadır?
Cevap: Ağaçlar iletişim kurmak için köklerini kullanmıştır.
2. Ağaçlar arasındaki iletişim ağı hangi canlılar tarafından kurulmuştur?
Cevap: Mantarlar tarafından kurulmuştur.
3. Bir fide tehlike altındayken diğer ağaçlar ne yapmaktadır?
Cevap: Bir fide tehlike altındayken diğer ağaçlar ona karbon göndererek destek olmaktadırlar.
4. Bir bitki saldırıya uğradığında ne yapmaktadır?
Cevap: Ağaçlara sinyal vererek onları uyarır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları
3.ETKİNLİK
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Konusu: Bitkilerin iletişimi
Ana fikri: Canlıların iletişim halinde olması.
4.ETKİNLİK
Okuduğunuz metne uygun iki farklı başlık belirleyerek yazınız.
Cevap:
- Canlıların İletişimi
- Bitki İletişimi
5.ETKİNLİK
Okuduğunuz metni ana hatlarıyla anlatınız. İlginizi çeken yerleri yazma alanına yazınız.
Cevap: Ağaçlar da birbirleriyle iletişim halindedirler. Bu iletişimi kökleriyle gerçekleştirirler. Ağaçlar ve bitkiler mantarlar birbirlerine ihtiyaçlarını bildirirler. Bu iletişimde kasıt temel ihtiyaçlarını birbirlerine mantarlar yoluyla iletmeleridir. Ağaçlar birbirleri arasında karbon alışverişi yaparlar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları MEB Yayınları
6.ETKİNLİK
Metinde geçen “Kırmızı Alarm” kavramı acil durumları ifade etmek için kullanılır. Ciddi kırmızı alarm durumlarında “112 Acil Çağrı Merkezi” aranır. Siz de kırmızı alarm durumunda aramanız gereken aile üyelerinizi ve numaralarını tabloya örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları
8.ETKİNLİK
Verilen bilgiler doğrultusunda bir tiyatro metni yazarak metne uygun bir başlık belirleyiniz. Tiyatro metninizi sınıfta canlandırınız.
Cevap:
Bir zamanlar, yeşil ormanda büyük bir kestane ağacı yaşarmış. Bu ağaç, yıllar boyunca ormanda yaşayan tüm canlılara gölge ve barınak sağlamıştır. Bir gün, kestane ağacı rahatsızlanmaya başlamıştır. Yaprakları sararmış, dalları güçsüzleşmiş ve genel olarak çok halsiz hissetmektedir.
Diğer ağaçlar bu durumu fark edince endişelenmişlerdir. Onlardan biri olan mantar, kestane ağacının yanına giderek onu sormuş: “Sevgili kestane ağacı, ne oldu sana böyle? Nasıl yardımcı olabilirim?”
Kestane ağacı zayıf bir sesle cevap vermiş: “Çok teşekkür ederim, dostum mantar. Son zamanlarda kendimi iyi hissetmiyorum. Enerjim kayboldu ve yapraklarım solmaya başladı.”
Mantar düşünerek cevap vermiş: “Belki de kayın ağacı sana yardımcı olabilir. Onun kökleri topraktan besleniyor ve senin gibi büyük bir ağaç için değerli bilgileri olabilir.”
Kestane ağacı, mantarın önerisini kabul etmiş ve kayın ağacının yanına gitmek için yola koyulmuştur. Yorucu bir yolculuktan sonra nihayet kayın ağacına ulaşmıştır. Kayın ağacı merakla kestane ağacını dinlemiştir.
Kestane ağacı durumunu anlatırken, kayın ağacı düşünceli bir şekilde ona bakmış ve şöyle demiştir: “Sevgili dostum kestane ağacı, senin enerjinin azaldığını hissedebiliyorum. Seni iyileştirmek için elimden geleni yapacağım.”
Kayın ağacı, köklerini toprağa daha derinlemesine yaymış ve besinleri kestane ağacıyla paylaşmaya başlamıştır. Bir süre sonra, kestane ağacının yaprakları canlanmaya başlamış, dalları güçlenmiş ve eski canlılığına kavuşmuştur.
Kestane ağacı minnettarlıkla kayın ağacına teşekkür etmiş ve eve dönerek ormanın diğer ağaçlarına iyileştiğini müjdelemiştir. Tüm ormanda sevinçle karşılanan kestane ağacı, artık daha sağlıklı bir şekilde büyümeye devam etmektedir.
Bu olay, ormandaki tüm canlılara dayanışma ve yardımlaşma mesajını vermiştir. Herkesin birbirine destek olması gerektiğini anlatan bu hikaye, dostluğun ve yardımlaşmanın değerini vurgulamaktadır
Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!
Güneş ile ilgili araştırma yaparak ilginizi çeken yerleri not alınız. Notlarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Güneş bir gezegendir. Güneş, tek başına Güneş Sistemi kütlesinin % 99,8’ini oluşturur. Güneş’ten çıkan enerjinin 2,2 milyarda 1’i yeryüzüne ulaşır.
Hayvanlar insanların en büyük dostudur. Onlar konuşamazlar ama yine de üzgün olduğumuz zaman yanımıza gelirler ve kendilerini sevdirirler. O yüzden hayvanları çok seviyorum ve onlara hep yardım ediyorum.