Son Düzenleme: 15 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179-180-181. Cevapları Tuna Yayıncılık
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179-180-181. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 174-175-176-177-178-179-180-181 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Meke Gölü Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179-180-181. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Meke Gölü Metni Cevapları
İçindekiler
6. Tema: Doğa ve Evren 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179-180-181. Cevapları Tuna Yayıncılık
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Tuna Yayıncılık
Hazırlanalım
“Kuraklığın nedenleri” ile ilgili hazırlamış olduğunuz çalışmayı arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Kuraklığın belirli nedenleri vardır. Bunlara su israfını, yağışların azalmasını, iklim değişikliklerinin sebep olması gibi sebepleri örnek verebiliriz. Maalesef ki artık insanlar kaynakları bilinçsiz ve aşırı kullanarak kuraklığa sebep olabiliyorlar. Doğa ve insan kaynaklı olan sebeplerden bizim üzerimize düşen beşeri nedenleri en aza indirmek ve önlem almaktır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları Tuna Yayıncılık
1.Etkinlik
a. Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap:
b. Okuduğunuz metinden eş anlamlısı olan kelimeleri tespit ederek defterinize yazınız.
Cevap:
Bodur-Kısa
Örnek-Misal
Bonkör-Cömert
Ad-İsim
İlgi-Alaka
Ufak-Küçük
Seyretmek-İzlemek
Güzel-Hoş
2.Etkinlik
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Gölün manzarası en güzel nereden seyredilmektedir?
Cevap: En güzel arka yüzeyden seyredilmektedir.
2. Göl manzarasına götüren yolun özellikleri nelerdir?
Cevap: Gölün önünden ayrılan rampa bulunmaktadır. Doğu ve batısında kömür tozuna benzeyen bir yol bulunmaktadır.
3. Meke Gölü’nün çevresindeki arazinin engebeli olması hangi sporun yapılmasına imkân sağlamaktadır?
Cevap: “Off-road” sporunun yapılmasına imkan sağlamaktadır.
4. Yazar neden “doğanın bonkör” davrandığını düşünüyor?
Cevap: Kır çiçekleri ve yosun yüzlü kayalar sayesinde doğanın bonkör davrandığını düşünüyor.
3.Etkinlik
Aşağıdaki soruları cevaplayarak metinle ilgili görüşlerinizi belirtiniz.
● Bu metinde nelerden söz ediliyor?
Cevap: Meke gölünden, çevresinin özelliklerinden ve yapılabilecek sporlardan bahsediliyor.
● Metinde ilginizi çeken noktalar nelerdir?
Cevap: “Off-road” sporunun gölün yanındaki arazinin şeklinden dolayı yapılabilmesi dikkatimi çekti.
● Bu metni okuması için başkalarına tavsiye eder misiniz? Neden?
Cevap: Bu metni okuması için başkalarına tavsiye ederim. Çünkü Meke gölü, çevresi ve yapılabilecek sporlar güzel bir şekilde anlatılmıştır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları Tuna Yayıncılık
4.Etkinlik
a. Aşağıda 2023-2024 Türkiye geneli su yılı alansal yağışların normalleri ve geçen yıl ile karşılaştırılması verilmiştir. Grafiği inceleyiniz.
b. Aşağıdaki soruları bu grafiğe göre cevaplayınız.
● 2023 yılında yağışlar, normal değerlere en fazla hangi aylarda yaklaşmıştır?
Cevap: 2023 yılında yağışlar, normal değerlere en fazla Ekim, Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında yaklaşmıştır.
● 2024 yılında yağışlar, hangi aylarda normal değerlerin üzerinde gerçekleşmiştir?
Cevap: 2024 yılında yağışlar Kasım, ocak, şubat, mart aylarında normal değerlerin üzerinde gerçekleşmiştir.
c. 2023-2024 yıllarının ilk 6 ayında gerçekleşen yağışlar hakkında neler düşünüyorsunuz?
Cevap: 2023-2024 yıllarının ilk 6 ayında gerçekleşen yağışlar normal değerlerin altında gerçekleşmiştir.
5. Etkinlik
İncelediğiniz yazılı kaynakları (dergi, kitap, broşür, gazete vb.) güvenilirlik bakımından değerlendiriniz. Sizce hangi kaynakların daha güvenilir olduğunu aşağıya yazınız.
Cevap: Kitap ve dergiler daha güvenilir kaynaklardır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları Tuna Yayıncılık
6.Etkinlik
Sınıfınızda 4-5 kişilik gruplar oluşturarak çevre kirliliğini önlemek için bir proje hazırlayınız. Hazırlayacağınız proje ile ilgili bilgileri aşağıya yazınız.
Cevap:
7. Etkinlik
Okuduğunuz metinde;Bazı ifadeler renkli (ketirlik, off-road),Bazı ifadeler altı çizili (doğal kır çiçekleri, yosun yüzlü kayalar),Bazı ifadeler koyu (Meke Gölü, Meke Tuzlası, Karapınar) yazılmıştır.
Buna göre metinde bazı ifadelerin renkli, altı çizili veya koyu yazılmasının sebebi ne olabilir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Yazılan yazıları belirtmek ve yazıya dikkat çekmek için olabileceğini düşünüyorum.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları Tuna Yayıncılık
8. Etkinlik
a. Aşağıdaki duyuruyu inceleyiniz.
b. Bu duyurunun amacı ne olabilir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Anız yakmak, ateş yakmak gibi tehlikeli sonuçlara sebep olacak durumlardan korunmak için uyarı niteliğinde bir duyurudur.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları Tuna Yayıncılık
9. Etkinlik
a. Aşağıda Meke Gölü’yle ilgili iki metin verilmiştir. Bu metinlerden yola çıkarak kuraklığı önlemek için neler yapılabileceğini tartışınız.
b. Tartışma sonuçlarınızı aşağıya yazınız.
Cevap: Doğaya zarar veren, canlılara zarar veren her türlü çevre kirliliğinin önüne geçmeliyiz ve bol bol ağaç ekebiliriz.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları Tuna Yayıncılık
10.Etkinlik
b. Karagöz’ün kafasını karıştıran cümleler aşağıda verilmiştir. Sizce bu cümlelerde yazım yanlışı var mıdır? İlgili kutucuğu doldurunuz.
● Meke Gölü’nü görmek için on bir saatlik yoldan geldik.
● Meke Gölü’nün manzarasını saat 17.30’a kadar hayranlıkla seyrettik.
● Meke Gölü’ne beş yüz yetmiş üç kilometrelik yolumuz kalmıştı.
● Senedin üzerinde “ikiyüzellibinTL” yazıyor.
Cevap:
Sayıların yazımı doğrudur çünkü: Saat 17.30 ifadesi doğrudur çünkü sayıyla ifade edilmiştir. Meke Gölü’nü görmek için on bir saatlik yoldan geldik.
Sayıların yazımı yanlıştır çünkü: “ikiyüzellibinTL” ifadesi yanlıştır çünkü her basamak ayrı ayrı yazılmalıdır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları Tuna Yayıncılık
11. Etkinlik
a. “Çevre bilinci” hakkında aşağıya iki soru yazınız.
Cevap:
1. Çevre bilinci nedir?
2.Çevre bilinci nasıl oluşur?
b. Bu soruların cevaplarını içeren bir konuşma yapınız.
Cevap: Çevre bilinci doğanın bizim yaşam alanımız olduğunu bilerek, doğayı sevip koruyarak kazanılan bir durumdur. Çevre bilinci ancak eğitim ile oluşur. İnsanlara küçük yaşlarda eğitim ile çevre bilinci aşılanmalı ve öğretilmelidir.
12. Etkinlik
Aşağıda konuşma çizgisinin (- ) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Verilen kuralları ilgili örneklerle eşleştiriniz.
Cevap:
13. Etkinlik
Konuşma çizgisi ( -) kullanarak aşağıdaki konuşmayı tamamlayınız. Konuşmanın şehrinize gelmiş bir turistle sizin aranızda geçtiğini düşününüz. Yazınızda sayılara yer vererek bunların yazımına dikkat ediniz.
Cevap:
-Merhaba beyefendi!
-Merhaba!
-Biz bu şehri gezmek için geldik. Nereleri gezebiliriz?
-Öncelikle hoş geldiniz. Ünlü camilerimizden olan Ayasofya Camii ve Sultan Ahmet Camisini gezebilir, Yerebatan sarnıcı, kız kulesi, galata gibi yapılarını ziyaret edebilirsiniz.
-Hoş bulduk. Çok teşekkür ederiz. Söylediğiniz her yeri sırayla gezeceğiz. Memnun oldum iyi günler.
-Rica ederim, size de iyi gezmeler.
Mevsimleri konu edinen iki şiir örneği bularak sınıfınıza getiriniz (“Yaz Geliyor” metninin 7. etkinliğine yöneliktir.).
Cevap:
Yaz geliyor açıyor çiçekler
Güneş tepeden bize gülümser
Şimdi bir hoş olur içim
Kuşların cıvıltısı bizim için
Yaz gelince kokular sarar her yeri
Deniz kum güneş alır tüm dertleri
Yazın anlamı budur
Külahta dondurma hep bulunur
Sonbaharda dökülen yapraklar
Kışın yağan karlar
Yazın habercisi ilkbahar
Ne güzel gülümser bak yazın bize ağaçlar
Her mevsimi ayrı güzel
Kışı soğuk yazı sıcak geçer
Mevsimlerdedir tüm renkler
4 çeşittir mevsimler