Son Düzenleme: 17 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-188-189-190-191. Cevapları Tuna Yayıncılık
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-188-189-190-191. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 186-187-188-189-190-191 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çukurova Yana Yana Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-188-189-190-191. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Çukurova Yana Yana Metni Cevapları
İçindekiler
6. Tema: Doğa ve Evren 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-187-188-189-190-191. Cevapları Tuna Yayıncılık
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları Tuna Yayıncılık
Hazırlanalım
Aşağıdaki görsellerden biriyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yukarıdaki resimde Kapadokya da bulunan balonlar bulunuyor. Bu balonlara binmeyi çok istiyorum ve çok güzel bir tecrübe gibi görünüyor.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları Tuna Yayıncılık
1 . Etkinlik
“Ak bulut pamuk tarlasının yanında, sarı pırıltılı ekin tarlaları sırma misali… Güneş yaldızlar ya bulutları, işte öyle.”
Bu cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeler ile anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
2. Etkinlik
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Cevap:
“İflahını kesmek” deyimi, “Malum, Adana’nın iflahını keser Seyhan…” cümlesine “gücünü tüketmek, bir daha düzelemeyecek bir duruma getirmek” anlamını katmıştır. Siz de bu deyimi anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız. Cümlenizi aşağıya yazınız.
→Bu kadar iş adamın iflahını keser.
“Çürük çarık” deyimi, “Ceyhan’ın evleri eskiden çok çürük çarıktı.” cümlesine “sağlam olmayan, işe yaramaz” anlamını katmıştır. Siz de bu deyimi anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız. Cümlenizi aşağıya yazınız.
→Kıyafetleri koyduğu dolap çürük çarık bir şey çıktı.
3 . Etkinlik
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Sizce Çukurovalı neden Çukurova’da yetişmeyen sebzenin varlığına inanmıyor?
Cevap: Toprağında her şeyin yetişebileceğini düşündükleri için yetişmeyen sebzenin varlığına inanmıyorlar.
2. “Şimdi bir bulut yığını Çukurova toprağı…” cümlesiyle ne vurgulanmak istenmiştir.
Cevap: Pamuklara vurgu yapılmak istenmiştir.
3. Misis’teki köprüyle ilgili olarak neler biliniyor?
Cevap: Mısır’a giderken Yavuz Selim’in buradan geçtiği biliniyor.
4. Parçaya göre Ceyhan, Misis ve Adana’yı bekleyen kötü son nedir?
Cevap: Parçaya göre Ceyhan’ı yel, Misis’i yılan, Adana’yı ise sel bekliyor.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları Tuna Yayıncılık
4. Etkinlik
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri okuduğunuz metne göre tamamlayınız.
Cevap:
5.Etkinlik
Adana’da yaşayan Esma Hanım hafta sonları ailesi ile çevredeki tarihî mekânları ziyaret etmektedir. Bu hafta sonu da Yılankale’ye gideceklerdir. Buna göre Esma Hanım aşağıdaki güzergâhlardan hangisini kullanmalıdır? Neden? İlgili alana yazınız.
Cevap:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları Tuna Yayıncılık
6. Etkinlik
Okuduğunuz metninde aşağıdakilerin hangilerinden söz edilmiştir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
7. Etkinlik
“Ceyhan yelden, Misis yılandan, Adana selden gidecek derler. Buna da sebepler uydururlar.”
Sizce yazar yukarıda söylenenlere inanıyor mu? Buradan yola çıkarak yazarın olayları nasıl değerlendirdiğini aşağıya yazınız.
Cevap: Yazar bu söylenenlere inanmıyor. Olayları alaya alıyor ve uydurulduğunu düşünüyor.
8. Etkinlik
Aşağıda bir paragrafı oluşturan cümleler farklı yazı karakterleri ile yazılmıştır. Sizce bu cümlelerden hangisi daha kolay okunmaktadır. Neden?
Cevap: Yazı tipinden ve harfler arasındaki mesafeden dolayı birinci daha kolay okunuyor.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları Tuna Yayıncılık
9. Etkinlik
Arkadaşlarınıza yaşadığınız sokağı tanıtan bir konuşma yapınız. Daha sonra aşağıdaki “Öz Değerlendirme Formu”nu doldurunuz.
Cevap:
10. Etkinlik
Aşağıda eğik çizginin ( / )kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
Renklerin hangi duyguları temsil ettiği hakkında bir araştırma yapınız (“Konuşan Renkler” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap: Mavi rengi güveni, kırmızı rengi heyecanı, yeşil rengi huzuru, pembe rengi sevgiyi, beyaz rengi ise saflığı temsil eder.