4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29. Cevapları Tuna Yayıncılık

29 Ekim 2024, 0:51

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 23-24-25-26-27-28-29 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Olamam Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Olamam Metni Cevapları

1. Tema: Milli Kültürümüz 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29. Cevapları Tuna Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları Tuna Yayıncılık

HAZIRLANALIM

Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bayrağımıza karşı saygımızı onu yerlere atmayarak her zaman yüksekte ve temiz tutarak gösterebiliriz.

 1. ETKİNLİK

b. sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak daha iyi anlamamızı ve olayın bize daha iyi geçişini sağlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Tuna Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Nehir “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Tuna Yayıncılık


3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.

  1. Şiire göre bir çocuğun önem verdiği şeyler nelerdir?
    Cevap: Çocuğun önem verdiği şeyler kucak ve oyuncaktır.
  2. Eskiden savaşlarda kullanılan savaş gereçlerinin ve atın bir delikanlı için önemi nedir?
    Cevap: Delikanlı atsız ve savaş gereçleri olmadan da durabilir. Ama bayraksız duramaz.
  3. Şiire göre genç bir kızın bayrağı uğruna vazgeçebileceği şeyler nelerdir?
    Cevap: Telli duvaklı olmaktan vazgeçebilir.
  4. Gerektiği zaman kadınlı erkekli bu vatanın savunulacağı hangi dizelerde dile getirilmiştir?
    Cevap:  İster erkek ister kadın,
    Çocuğuyum bu vatanın
    Ve gazada can borçluyum.
    Serhatte kale burcuyum,
    Susuz olabilirim,
    Uykusuz olabilirim,
    Bayraksız olamam.
  5. Şiirin son bölümüne göre şairin vazgeçebileceği şeyler nelerdir?
    Cevap: Ev, konak, yuva, köy, saray ve herkessiz her şeysiz olabilir. Ama bayraksız olamaz.

4. ETKİNLİK

⇒ Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.
Cevap: Şiirin konusu bayrağa ve vatana olan sevgidir.

⇒ Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap: İnsan her şeysiz yapar ama vatansız yapamaz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları Tuna Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.
Cevap:

Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını yaşlarımızda bizim için en vazgeçilmez olan şeylerden vazgeçip bayraktan vazgeçememektir.


6. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağlayacağını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Duygu oluşturma.


7. ETKİNLİK

Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları İşaretleyiniz.
Cevap: Duygular ön plandadır.
Dizelerden meydana gelir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Tuna Yayıncılık

8. ETKİNLİK

b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Tuna Yayıncılık


9. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Tuna Yayıncılık


b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şeklide kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Eğitim almaya başladığımdan beri her zaman bayrak sevgisini işledik. Bayrak sevgisi öylesine bir sevgi değildir bize özgürlüğü vadeder bayrak. Ufukta aydınlık bir gelecek için bayraksız kalmamayı ve bayrak sevgisini çok iyi bilmeliyiz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Tuna Yayıncılık

10. ETKİNLİK

a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Tuna Yayıncılık


b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Bir çok derdim var, hangisini anlatayım.


11. ETKİNLİK

Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.
Cevap: Bayrağımızdaki ay yıldız Türklüğü temsil etmektedir.


⇒ Geleneksel ata sporlarımızdan “cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk” hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk tarihi binlerce yıl öncesine dayanan çok köklü ata sporlarımızdır. Çok eski zamanlarda atalarımız bu oyunları gerçek savaş durumlarına hazırlanmak için antrenman gibi kullanırken, zaman içerisinde bu oyunlar birer gelenek haline gelmiştir.

Yorumlar
  1. Ziyaretçi dedi ki:

    Kardeşimle beraber çözerken zıt kelimeleri unuttum beraber ikimiz baktık. Şimdi görünce hepsini bende hatırladım. Bir daha ki sefere kardeşim unutunca ben yapacam.

  2. Anonim dedi ki:

    Çok iyi kardeşim hep doğrusunu yanlışını buradan bakıyor

Sizde Yorum Yazın