Anasayfa Kitap Cevapları

Son Düzenleme: 9 Aralık 2024 - Yazar: Sena

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları Tuna Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 86-87-88-89-90-91 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Aslanla Fare Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Aslanla Fare Metni Cevapları

3. Tema: Erdemler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları Tuna Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları Tuna Yayıncılık

Hazırlanalım

Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Yardımlaşma- İyilik- Merhamet
Cevap: Verilen kelimeler bence birlik ve beraberlik içerisinde olmayı çağrıştırıyor.


1. Etkinlik

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları Tuna Yayıncılık

Sizce Büşra Öğretmen’in ifadesi aşağıdakilerin hangileriyle tamamlanabilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları Tuna Yayıncılık1


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları Tuna Yayıncılık

Jean de La Fontaine’in (Jan dö La Fonten) “Aslanla Fare” metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları Tuna Yayıncılık

2. Etkinlik

Aşağıdaki ifadelerde geçen altı çizili deyimlerin anlamlarını belirleyerek noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

Fareye dokunmayıp bir büyüklük gösterdi.
büyüklük göstermek: Bağışlayıcı olmak

Kimin aklına gelir ki bir an,
Fareye işi düşer aslanın?
aklına gelmek: Hatırlamak

işi düşmek: Birinin yardımına muhtaç olmak


3. Etkinlik

Aşağıdaki görsellerden hangisi “Aslanla Fare” metnini anlatmak için kullanılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları Tuna Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Tuna Yayıncılık

4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.

1. “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Bu dizeden beklenmedik kişilerden iyilik görülebileceğini anlıyorum.


2. Aslan, fareyi görünce ne yapıyor? Bu davranışını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Cevap: Aslan, fareyi görüp engel olmadan gitmesine izin veriyor. Bu davranışını merhametli oluşuna bağlıyorum.


3. Aslanın fareye ne zaman işi düşüyor?
Cevap: Aslanın fareye ağa yakalanınca işi düşüyor.


4. Aslan, tuzaktan kurtulmak için neler yapıyor? Neden başarılı olamıyor?
Cevap: Aslan, tuzaktan kurtulmak için çırpınıp kükrüyor. Takıldığı ağ güçlü olduğu için başarılı olamıyor.


5. Fare, aslanı tuzaktan nasıl kurtarıyor?
Cevap: Fare, aslanı yakalandığı ağı kemirerek kurtarıyor.


5. Etkinlik

a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.

● Güneş, kara bulutların arkasında kayboldu.
● Güneş, sabah olduğunu dört bir yana müjdeliyordu.

Birinci cümlede gerçek bir olay söz konusudur. Güneşin önüne kara bulutlar gelince güneş görünmez olur. Bu olay gerçek hayatta olabilecek bir durumdur. İkinci cümlede hayalî bir durum söz konusudur. Güneşin sabah olduğunu dört bir yana müjdelemesi, gerçek hayatta karşılaşılması mümkün olmayan bir durumdur.

b. Bu açıklamaya göre okuduğunuz metindeki gerçek ögeler ile hayalî ögeleri belirleyerek defterinize yazınız.
Cevap:

Gerçek öğeler:

  • Gitti tutuldu bir ağa.
  • Ne çırpınma, ne kükreme…
  • Herkese saygı göstermeli elden geldikçe,

Hayali öğeler:

  • Fareye işi düşer aslanın?
  • Bay fare koştu; Dişiyle aslanın ağını
  • Fareye dokunmayıp bir büyüklük gösterdi.

6. Etkinlik

Okuduğunuz metindeki kahramanların özelliklerini aşağıdaki tabloya yazarak karşılaştırınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Tuna Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Tuna Yayıncılık

7. Etkinlik

Okuduğunuz metinde aslan, fareye niçin dokunmamıştır? Bu iyiliğin karşılığını nasıl almıştır?
Cevap: Metindeki aslan, büyüklük gösterip merhamet ederek fareye dokunmamıştır. Aslan bu iyiliğin karşılığını ağa yakalandığında farenin kendisini kurtarmasıyla almıştır.


8. Etkinlik

“İyilik eden iyilik bulur.” atasözünden hareketle yardımseverlik ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkin kullanmaya dikkat ediniz.
Cevap: Yardımseverlik toplum açısından önemli bir duygudur. Yardımsever olmak insanları birbirine bağlar, birlik beraberliği destekler ve insanlar arasındaki güveni arttırır.


9. Etkinlik

a. Aşağıda “Karga ile Tilki” metnini anlatan görseller verilmiştir. “Karga ile Tilki” metnini araştırınız. Yaptığınız araştırmadan hareketle görselleri olayların oluşuna göre numaralandırınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Tuna Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Tuna Yayıncılık

b. “Karga ile Tilki” metninde geçen olayları oluş sırasına dikkat ederek aşağıya yazınız.
Cevap:

  • Karganın çocukların peynirini çalması.
  • Karganın yanından geçen Tilkinin peynir kokusunu alması.
  • Tilkinin plan yapması.
  • Tilkinin, kargayı güldürerek peyniri düşürmesini sağlaması.
  • Tilkinin peyniri alarak gitmesi.

10. Etkinlik

a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Tuna Yayıncılık


b. Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesinde gördüğü yazım yanlışı nedir? Yazım yanlışını düzelterek cümlenin doğru hâlini aşağıya yazınız.
Cevap: ”Doktorumuzda” kelimesine gelen da ekinin bitişik yazılması yazım yanlışıdır.

Dahiliye doktorumuz da bulunur.


c. Defterinize içinde hayalî ögeler olan bir metin yazınız.
Cevap: Bir yaz günü ormanda canları sıkılan küçük fil, aslan, tavşan ve karga yeni bir oyun arayışına girmişler. Fil bir uçurtma yapmayı ve tek tek üstüne binerek uçmayı teklif etmiş. Bu plan bütün dostlara mantıklı gelmiş ve işe koyulmuşlar. Herkes bir taraftan canla başla uçurtma için gerekli malzemeleri topluyormuş. Malzemeler toplanınca uçurtma yapılmış. Önce uçurtmayı kargaya denetmeyi teklif etmiş sincap. Hem uçurta uçmaz çakılırsa bile karga kanatlarıyla kurtulabilirmiş. Bu fikir de herkese mantıklı  gelmiş ve kargayı uçurtmaya oturtarak başlamışlar uçurtmayı uçurmaya. Uçurtma yükseldikçe yükselmiş. Karganın bile ulaşamayacağı yüksekliğe yetişmiş. Uçurtmanın çalışıyor olması herkesi sevindirmiş ve sıra sıra uçurtmanın tatlı esintisinin keyfini sürmüşler.



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın