5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-28-30-32-33. Cevapları İkinci Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31-32-33 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2. Bölüm: Madde ve Işık Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-28-30-32-33. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
4. Ünite: Işığın Madde İle Etkileşimi 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31-32-33. Cevapları MEB Yayınları
Bir pencereye gelen ışığın; odaya büyük bir kısmının girebilmesi, kısmen girebilmesi ya da hiç girememesi için hangi uygulamalar yapılabilir? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Işığın büyük bir kısmının girebilmesi için perdelerin açık olması, kısmen girebilmesi için sadece tül perdenin kapalı olması lazım, hiç girmemesi için fon perde ve tül perdenin kapalı olması gerekir.
Maddelerin ışığı geçirme durumlarıyla ilgili merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap: Işığı geçiren ve geçirmeyen maddeleri merak ediyorum.
– Lazer ışığının eşyalardan geçip geçememe durumunu gözlemleyerek aşağıdaki tabloya yazalım.
Cevap:
a. Yaptığımız etkinlikte ulaştığımız çıkarımlar nelerdir?
Cevap: Opak maddeler ışığı geçirmezler. Şeffaf maddeler ışığı geçirirler.
b. Maddelerin ışık geçirgenliğine göre nitelikleri nelerdir?
Cevap: Saydam, yarı saydam ve opak olarak nitelendirilir.
– Gözlem sonuçlarımıza göre tablodaki uygun yerlere malzemelerin isimlerini yazalım.
Cevap:
– Grup arkadaşlarımızla birlikte tabloyu inceleyelim. Işığı geçiren, kısmen geçiren ve geçirmeyen malzemelerin özellikleri arasında bir benzerlik olup olmadığını tartışalım. Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: İnce olmaları bakımından benzerdirler.
– Işığı geçiren, ışığı kısmen geçiren ve ışığı geçirmeyen maddelere günlük yaşamdan örnekler verelim.
Cevap: Buzlu camdan gelen ışık kısmen geçer, tül perde ışığı geçirir, fon perde ışığı geçirmez.
a. Görüntü özelliğine göre tablodaki uygun satırlara “✓” işareti koyalım.
Cevap:
b. Kullandığımız malzemeleri ışığı geçirme durumlarına göre gruplandırarak tablodaki uygun satırlara “✓” işareti koyalım.
Cevap:
– Saydam, yarı saydam ve opak maddelerin günlük yaşamdaki kullanım alanı ve amaçlarını araştıralım.
Cevap: Opak maddeleri güneş ışınlarından korunmak için, saydam maddeleri ışıktan faydalanmak için, yarı saydam maddeleri ise ışığı alabilmek için kullanırız.
Karşılıklı iki tarafından delik açılmış kutuların her birinin içerisine ışık geçirgenliği bakımından farklı maddeler konulmuştur. Kutulara özdeş el fenerlerinden ışık ışınları gönderilmiştir. Kutulara konan maddeler, ışığın izlediği yola konumlandırılmıştır. Kutulara giren ışık ışınları ile kutudan çıkan ışık ışınlarının izledikleri yollar aşağıdaki görselde verilmiştir.
K, L ve M kutularının içine yerleştirilen maddeler neler olabilir? Fikirlerimizi aşağıdaki tabloya örnekteki gibi yazalım.
Cevap:
Işığın madde ile etkileşimi konusuna yönelik hazırlanan kavram haritasında bazı kısımlar boş bırakılmıştır. Aşağıdaki kelimelerden uygun olanları bu boş kısımlara yazarak kavram haritasını tamamlayalım.
Cevap: