5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-34. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-34. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gökyüzündeki Komşumuz: Ay Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-34. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
Gökyüzündeki Komşumuz: Ay Metni Cevapları
1. Tema: Gökyüzündeki Komşularımız ve Biz 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları
HAZIRLIK İSTASYONU
Ay, birer hafta arayla gözlemlendiğinde neden farklı şekillerde görülür? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Ay kendi etrafında dönme hareketi yaptığı için farklı şekillerde görülür.
MERAK İSTASYONU
Ay’ın yapısı ve hareketleri hakkında merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap: Ay’ın yüzeyinin yapısını, şekil değişikliklerindeki hareketi ve hava atmosferini merak ediyorum.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları
ETKİNLİK İSTASYONU
Aşağıdaki Ay görsellerini inceleyerek soruları cevaplayalım.
a. Ay’ın şeklini tanımlayalım.
Cevap: Ay’ın şekli yuvarlak şeklinde yüzeyi peynir gibi deliklidir.
b. Ay’a gittiğimizi hayal edelim. Ay yüzeyinde neler görürdük?
Cevap: Ay’ın yüzeyinde devasa kraterler görürüz.
c. Ay yüzeyinde gözlemlenen çukur alanlar nasıl oluşmuş olabilir?
Cevap: Ay’ın yüzeyindeki gözlemlenen çukurlar meteorların çarpması sonucu oluşmuş olabilir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları
ETKİNLİK İSTASYONU
Ay’ı gözlemlemek ve özellikleri hakkında bilgi toplamak için aşağıdaki etkinliği yapalım.
Elde ettiğimiz bilgilere dayanarak Ay’ın niteliklerini yazalım, Dünya’dan görünümünü A4 kâğıdına çizelim.
Cevap: Ay; küre şeklinde, Güneşten aldığı ışığı yansıtan, gündüz ve gecede görülebilen, Dünyadan bakıldığında şeklinin değiştiği bir gök cismidir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
ETKİNLİK İSTASYONU
Değerlendirme
a. Dünya’yı temsil eden arkadaşımız, diğer arkadaşımızın hep aynı yüzünü görmüştür. Bu durum Ay’ın hareketlerinin hangi özelliği ile ilgilidir?
Cevap: Ay’ın dönme hareketiyle dünyanın etrafındaki dolanma hareketi aynı sürelerde olduğu için aynı yüzünü görürüz.
b. Ay’ın dönme ve dolanma hareketleri ile yönlerini aşağıdaki alana çizelim.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları
ARAŞTIRMA İSTASYONU
Ay’ın haritasını ilk çıkaran Türk-İslam bilim insanı Ali Kuşçu’yu ve Ay’daki Toros (Taurus) sıradağlarının üzerinde yer alan kraterlere verilen Türk isimlerini araştıralım.
Cevap: Ali Kuşçu, ası adı Eli bin Muhammed’dir. 1403 yılında Semerkand’ta doğmuştur. Timur ve Osmanlı İmparatorluğu’nda yaşamıştır. Ayın ilk haritasını çıkaran bilim insanı olmakla birlikte matematikçi, filozof, fizikçi ve dil bilimcisidir.
Ay’ın üzerindeki kraterlere verilen Türk isimleri:
- Mimar Sinan
- Uluğ Bey
- Ali Kuşçu
- Biruni
- İbn-i Sina
- Nasirüddün-i Tüsi
- Halide Edip Adıvar
- Mihri Hatun
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları
PEKİŞTİRME İSTASYONU-1
Numaralandırılmış ifadelerde anlatılan kavramları bularak bulmacaya yerleştirelim.
Cevap:
Güneş,Dünya,A
Dünya güneş ve ay hakkında çok fazla bilgim yoktu. Onun için araştırıp bu siteyi buldum. Burda yazanları okuyarak anlamaya çalıştım.
Amaç kopya değil bilmediklerimiz de öğrenmiş oldum bazı yerleri bakabiliriz ama eğer üstünden geçersek
çok yardımcı oldunuz
Cevaplar çok iyi araştırma tarafında çok faydası dokundu
Çok sağol çok güzel olmuş çok yardımı dokundu