5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-69. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-69. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 64-65-66-67-68-69 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2. Bölüm: Isı ve Sıcaklık Cevapları” ve “Isı ve Sıcaklığın Karşılaştırılması Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-69. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
2. Bölüm Isı ve Sıcaklık Cevapları
İçindekiler
5. Ünite: Maddenin Doğası 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık İstasyonu
“Deniz kıyısında hava, 38 derece Celsius (derece Selsiyus) olarak ölçüldü.” ifadesinde bahsedilen ölçüm değeri ısı mıdır yoksa sıcaklık mıdır? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Bu değer sıcaklığı ifade eder.
Merak İstasyonu
Isı ve sıcaklık konusunda merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap: Isı ve sıcaklık değerlerini merak ediyorum.
Isı ve Sıcaklığın Karşılaştırılması Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Değerlendirme
a. Karikatürde hangi öğrencilerin ifadesi doğrudur? Nedenini açıklayalım.
Cevap: Sadece birinci öğrencinin ifadesi doğrudur.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Etkinliğin Yapılışı
– Üçer ya da dörder kişilik gruplar oluşturalım.
– Sınıfın sıcaklığını ölçerek aşağıdaki tabloya yazalım.
– Okulun bahçesinde hangi alanların sınıfa göre sıcak veya soğuk olabileceğini tahmin ederek kâğıda not alalım.
– Gölgeli ve güneşli alanlarda sıcaklık ölçümleri yaparak tabloya yazalım.
Cevap:
Değerlendirme
a. Alanların sıcaklığını hangi alet ile ölçtük?
Cevap: Alanların sıcaklığını termometre ile ölçtük.
b. Gölgeli ve güneşli bölgelerin sıcaklıklarının farklı olmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Işınların geliş açısının farklılığından dolayı sıcaklıklar değişiklik gösterir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Etkinliğin Yapılışı
– Isının özelliklerini kırmızı, sıcaklığın özelliklerini mavi renkli kalemle ilgili alanlara yazalım.
Cevap:
Isı: Isı, kalorimetre kabı ile hesaplanır, birimi joule (jul) veya kaloridir. Joule “j” ile kalori ise “cal” ile gösterilir. Isı bir enerji türüdür.
Sıcaklık: Birimi derece Celsius’tur ve “⁰C” ile gösterilir. Termometre ile ölçülür.
– Isı ve sıcaklığın benzer ve farklı özelliklerini ilgili alanlara yeşil ve siyah renkli kalemlerimizle yazalım.
Cevap:
Benzer Özellikler: Her ikisi de maddelerin sıcaklıklarıyla ilişkilidir. Isı aktarımı ve sıcaklık değişimi gözlemlenebilir.
Farklı Özellikler: Sıcaklık ölçüm, ısı ise bir enerji çeşididir. Sıcaklık madde miktarına bağlı değildir, ısı ise madde miktarına bağlıdır.
Değerlendirme
Yazdığımız özellikleri arkadaşlarımızın yazdıklarıyla karşılaştıralım. Öğretmenimizin dönütleriyle yazdıklarımızı güncelleyelim.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-1
1. Aşağıdaki metinde ısı ve sıcaklık kavramları ile ilgili hatalı ifadeler yer almaktadır. Bu ifadeleri belirleyip altını çizelim. Bu ifadelerin düzeltilmiş hâlini ilgili alana yazalım.
Cevap:
Isı ve sıcaklıkla ilgili yanlış ifadelerin düzeltileceği alan:
Masal, cumartesi günü sahildeki çevre temizliği etkinliğine katılacaktır. Cuma akşamı çantasını hazırlarken arkadaşına ertesi günün hava durumunu soran bir mesaj gönderir. Arkadaşı, hava sıcaklığının normalin altına düşeceğini ve 15 derece olacağını belirten bir cevap verir. Bir bardak süt içmek için mutfağa yönelen Masal, cezveye koyduğu sütü ocakta ısıtmaya başlar. Bu sırada burnuna gelen kokuyla fırında pişen patatesleri fark eder. Fırının dijital ekranına baktığında patateslerin 180 derece Celsius sıcaklıkta piştiğini anlar. Patateslerin pişebilmesi için çok fazla ısı enerjisine ihtiyaç olduğunu düşünür. Bu sırada ocakta kaynayan sütü unutmuştur. Hemen ocağı kapatır ve sütü cezveden bardağa boşaltır ancak çok sıcak olduğu için sütü içemez. Evdeki termometreyi kullanarak sütün sıcaklığını ölçer ve sütün üzerine biraz soğuk su eklemeye karar verir. Böylelikle sütün sıcaklığı düşecektir. Kardeşi Efe gelir ve ablasına ne yaptığını sorar. Efe’ye “Aslında sadece bir bardak süt içecektim ama kendimi bir enerji çeşidi olan ısı ilgili ölçüm yaparken buldum.” cevabını verir
2. Isı ve sıcaklık kavramlarının özelliklerini içeren bir metin yazalım.
Cevap: Sıcaklık birimi derece Celsius’tur ve “⁰C” ile gösterilir. Termometre ile ölçülür. Isı, kalorimetre kabı ile hesaplanır, birimi joule (jul) veya kaloridir. Joule “j” ile kalori ise “cal” ile gösterilir. Isı bir enerji türüdür. Sıcaklık ölçüm, ısı ise bir enerji çeşididir. Sıcaklık madde miktarına bağlı değildir, ısı ise madde miktarına bağlıdır.