5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-83-84. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-83-84. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 78-79-80-81-82-83-84 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Hâl Değişimleri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-83-84. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Hâl Değişimleri Cevapları
İçindekiler
5. Ünite: Maddenin Doğası 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu
1. Birinci aşamada 2 ve 4. dakikalar arasında hangi hâl değişimi gerçekleşmiştir?
Cevap: Buz katı halden sıvı hale geçerek erime gerçekleşmiştir.
2. Birinci aşamada kaba ısı verilmesine rağmen 2 ve 4. dakikalarda sıcaklığın sabit kalmasının nedeni nedir?
Cevap: Sıcaklığın sabit kalmasının nedeni hal değişimidir.
3. Birinci aşamada buz kaç ⁰C’ta erimiştir?
Cevap: Buz sıfır derecede erimiştir.
4. Birinci aşamada su kaç ⁰C’ta kaynamıştır?
Cevap: Birinci aşamada su 100 derecede kaynamıştır.
5. İkinci aşamada su kaç ⁰C’ta donmuştur?
Cevap: İkinci aşamada su 0 derecede donmuştur
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu 2
1. Aşağıdaki tabloda günlük yaşamda karşılaşılan hâl değişim olayları verilmiştir. Bu hâl değişim olaylarının ısı alma/verme durumunu belirleyelim ve uygun kutuyu “ ✓” ile işaretleyelim.
Cevap:
2. Günlük yaşamda karşılaştığımız başka hâl değişim olaylarını tabloya yazalım. Bu hâl değişim olaylarının ısı alma/verme durumunu belirleyelim ve uygun kutuyu “✓” ile işaretleyelim.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları MEB Yayınları
Maddenin hâl değişimi sırasında ısı alışverişini gösteren aşağıdaki etkinliği yapalım.
Etkinlik İstasyonu
– Maddenin katı, sıvı ve gaz hâlleri arasındaki geçişleri göstermek için ok işaretleri kullanarak akış şeması oluşturalım.
– Oluşturduğumuz şemada ok işaretlerinin üzerine “erime-donmabuharlaşma-yoğuşma” kavramlarını yazalım.
– Akış şemasında ısı alma ve verme yönlerini de belirleyelim.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları MEB Yayınları
Araştırma İstasyonu
Buharlaşma ve kaynamanın farklı kavramlar olduğunu öğrenmiştik. Bu nedenle akış şemamızda kaynama kavramına yer vermedik.
a. Bu kavramların arasındaki farkları araştıralım.
b. Arkadaşlarımızla buharlaşma ile kaynama arasındaki farkları kavrayabileceğimiz ek bir deney tasarlayalım ve bu deneyi açıklayalım.
Cevap: Soğuk suyu beherglasa yerleştirip içine termometre koyabiliriz. Suyun kaynadığı ve buharlaştığı seviyeyi not alırız.
c. Tasarladığımız deneyde buharlaşma ve kaynama arasında hangi farkları gözlemleyebiliriz?
Cevap: Kaynama hızlı gerçekleşir, buharlaşma yavaş gerçekleşir. Kaynamada dışardan ısı vermek gerekir. Buharlaşmada ise sıvının iç enerjisinden alınır.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları
Bölüm Sonu İstasyonu
1. Aşağıdaki hâl değişimi ile ilgili ifadelere ait kutulara uygun kavramları yazalım.
Cevap:
2. Aşağıdaki kutularda hâl değişimi ile ilgili günlük hayattan bazı örnekler verilmiştir.
Bu örneklere göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
a. Kaç numaralı kutulardaki olaylar ısı alarak gerçekleşmiştir?
Cevap: 2-4-6
b. Kaç numaralı kutulardaki olaylar ısı vererek gerçekleşmiştir?
Cevap: 1, 3, 5
c. Kaç numaralı kutulardaki olaylar,, katı maddenin ısı alarak doğrudan gaz hâline geçmesine örnektir?
Cevap: Hiçbiri