5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 81-82-83-84-85 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Sürtünme Kuvvetinin Özellikleri-2 Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
Sürtünme Kuvvetinin Özellikleri-2 Cevapları
2. Ünite: Kuvveti Tanıyalım 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 81-82-83-84-85. Cevapları MEB Yayınları
Diğer sayfalar
Sürtünme Kuvvetinin Özellikleri Cevapları- 1 Sayfa 77-78-79-80
Sürtünme Kuvvetinin Özellikleri Cevapları- 3 Sayfa 86-87-88-89-90-91-92-93
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu Değerlendirme
a. Hangi fon kartonu zemine daha çabuk ulaştı? Sebebiyle birlikte yazalım.
Cevap: Buruşturulan fon karton zemine daha çabuk ulaştı. Çünkü Buruşturulmuş kağıdın yüzey alanı küçülür ve daha az sürtünmeye uğrar. Bu nedenle daha hızlı düşer.
b. Silgi, hangi durumda şişenin zeminine daha çabuk ulaştı? Sebebiyle birlikte yazalım.
Cevap: Boş şişenin içine zemine daha çabuk ulaşmıştır. Kendisine kuvvet uygulayan bir sıvı bulunmamaktadır.
c. Hava, zemine doğru ilerleyen fon kartonuna; su, şişe tabanına doğru ilerleyen silgiye direnç göstermiş midir? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Evet, direnç göstermiştir. Ancak yeterince ağır oldukları için yine yere düşmüşlerdir.
ç. Elde ettiğimiz verilere göre aşağıdaki tabloyu örnekteki gibi tamamlayalım.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki tabloda bazı yüzeyler, özellikleri bakımından karşılaştırılacaktır. Buna göre yarım bırakılan ifadeleri örnekteki gibi tamamlayalım.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu Değerlendirme
a. Hangi durumda kitabı daha zor hareket ettirdiğimizi yazalım.
Cevap: 1. durumda kitabı daha zor hareket ettirdim.
b. Kitabın hareketini zorlaştıran etki hakkındaki düşüncelerimizi yazalım.
Cevap: Kitabın hareketini zorlaştıran sürtünme kuvvetinin etkisidir.
c. İlk durumda sürekli hareket ettirilseydi kitabın yüzeyinde meydana gelebilecek değişiklikler neler olurdu? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Kitabın yüzeyi sürtünmeden dolayı aşınır ya da yırtılırdı.
ç. Etkinlikte yaptığımız uygulama ile Fatih Sultan Mehmet’in gemiler üzerinde yaptırdığı uygulamalar arasındaki benzerlikleri arkadaşlarımızla paylaşalım ve tartışalım.
Cevap: Etkinlikte Fatih Sultan Mehmet’in silindir koyup yuvarlama tekniği gibi bizlerde düz kitabın altına kalem koyuyoruz.
Köprü İstasyonu
Halı yüzey üzerinde zor hareket ettirilen bir masa, mermer yüzey üzerinde daha kolay hareket ettirilebilir.
1. Masanın hareketini engelleyen etken nedir? Düşüncelerimizi yazalım.
Cevap: Sürtünme kuvveti hareketi engelleyen etkendir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu 2
Bu ifadeleri okuyup sürtünme kuvveti ile ilişkilendirelim ve aşağıdaki balık kılçığı üzerinde uygun bölümlere yerleştirelim.
Cevap:
Diğer sayfalar
Sürtünme Kuvvetinin Özellikleri Cevapları- 1 Sayfa 77-78-79-80
Sürtünme Kuvvetinin Özellikleri Cevapları- 3 Sayfa 86-87-88-89-90-91-92-93
Topa vurunca oluşan enerjinin bitmesinin sebebi ise topa uygulanan sürtünme kuvvetidir. Sürtünme kuvveti neticesinde topun kuvveti yavaş yavaş azalır ve biter. Diğer etkenlerde bunda etkilidir. Rüzgar vb