5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 85-86-87-88-90-91-95. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 85-86-87-88-90-91-95. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Bölüm Madde ve Isı Cevapları” ve “Isı İletimi Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 85-86-87-88-90-91-95. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
4. Bölüm Madde ve Isı Cevapları
İçindekiler
5. Ünite: Maddenin Doğası 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık İstasyonu
Çaydanlık çok sıcak olmasına rağmen sapından tuttuğumuzda elimiz neden yanmaz? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Çünkü çaydanlığın sapları yalıtkan maddelerden yapılmaktadır.
Isıyı iyi ileten ve iyi iletmeyen maddeler ile ilgili merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap: Isıyı ileten ve iletmeyen maddelerin yapılarını merak ediyorum.
Isı İletimi Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Günlük yaşamda karşılaşılabilecek bir durum aşağıdaki metinde verilmiştir. Metinden yola çıkarak soruları cevaplayalım.
1. Necmettin’in eli çorbayı metal kaşıkla karıştırırken yanmış ancak tahta kaşıkla karıştırırken yanmamıştır. Bu durum maddelerin hangi özellikleri ile ilgilidir?
Cevap: Bu metal kaşığın iletkenliği, tahta kaşığın yalıtkan olmasıyla ilgilidir.
2. Ocaktaki ısı, çorbaya ulaşarak çorbanın pişmesini sağlamıştır. Bu durum, tencerenin hangi özelliği sayesinde gerçekleşmiş olabilir?
Cevap: Bu durum tencerenin ısı iletkeni bir malzemeden olması sayesinde gerçekleşmiştir.
3. Aybüke neden nihale kullanmıştır? Bu durum, nihalenin hangi özelliği ile ilgili olabilir?
Cevap: Masaya zarar vermemesi için nihale kullanmıştır. Bu durum nihalenin yalıtkan olmasıyla ilgilidir.
4. Günlük yaşamda karşılaştığımız ısıyı iyi ileten ve ısıyı iyi iletmeyen maddelere örnekler verelim.
Cevap: Tencereler, gümüş, bakır cezveler ısıyı iyi iletirken, plastik, tahta gibi maddeler ısıyı iyi iletmezler.
5. Isıyı iyi ileten ve ısıyı iyi iletmeyen maddelere karşılık gelen kavramlar nelerdir? Araştıralım.
Cevap: Isıyı iyi ileten maddelere ısı iletkeni, ısıyı iyi iletmeyen maddelere ise ısı yalıtkanı denir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları
Günlük hayatta kullanılan bazı ürünler aşağıdaki tabloda listelenmiştir. Ürünleri inceleyip “ısı iletkeni/ısı yalıtkanı” olma durumlarını belirleyelim. Tabloda ilgili kutuyu “✓ ” işareti ile işaretleyelim.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-2
Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Altı çizili malzemelerden hangileri ısı iletkenidir?
Cevap: Çaydanlık, çay kaşığı, soba borusu
2. Altı çizili malzemelerden hangileri ısı yalıtkanıdır?
Cevap: Saman, eldiven, bot, plastik, mont
3. Su saatinin üzerine saman dökülmüş olsaydı neler değişirdi? Sebebini açıklayalım.
Cevap: Saman yalıtkan bir madde olduğu için saman dökülmüş olsaydı sular donmazdı.
4. Metinde geçen malzemelerden farklı olarak günlük yaşamda karşılaştığımız ısı iletkeni ve yalıtkanı malzemelere örnekler vererek etiketleyelim.
Cevap:
Isı İletkeni Maddeler: Bakır tava, gümüş cezve, tencere,
Isı Yalıtkanı Maddeler: Termos, tahta kaşık, alüminyum folyo, tenceredeki plastik kulp.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-3
Öğretmen, derste öğrencilere ısı iletimi ve yalıtımı ile ilgili aşağıdaki soruları sormuştur.
Öğrencilerin verdikleri cevapları değerlendirelim. Doğru ve yanlış cevap verenleri belirleyerek aşağıdaki kutulara yazalım.
Cevap:
Doğru cevap veren öğrenciler: 1–4-5-6
Yanlış cevap veren öğrenciler: 2-3
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Günlük yaşamda karşılaşılabilecek bir durum aşağıdaki metinde verilmiştir. Metinden yola çıkarak soruları cevaplayalım.
1. Dondurmanın erimeden kalmasının nedeni nedir?
Cevap: Strafor köpük kutunun ısı yalıtkan bir madde olmasından dolayı dondurma erimeden kalmıştır.
2. Strafor kutu yerine başka hangi malzemeler kullanılmış olsaydı dondurma yine erimeden gelebilirdi?
Cevap: Termos veya alüminyum folyo kaplı bir kutu da olurdu
3. Isı aktarımının engellenmesine yönelik durumlara günlük yaşamdan örnekler verelim.
Cevap: Tencerelerin ve cezvelerin plastik sapları, binalardaki ısı yalıtımları, kışın çok soğuk yerlerde su borularının üzerine saman konulmasını örnek verebiliriz.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları
Bölüm Sonu İstasyonu
Zeynep ve Alp aşağıdaki dallanmış ağaç etkinliğinde ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilerleyecektir. Zeynep ilk ifadede hata yapmadan, Alp ise ilk ifadede hata yaparak ilerlemiştir. Etkinliğin devamındaki ifadelerde ise her ikisi de hata yapmamıştır.
Buna göre Zeynep ve Alp hangi çıkışlara ulaşmıştır?
Cevap: 2. Çıkışa ulaşmışlardır.