5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 137. Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 137. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 137 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “6. Tema Performans Görevi Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 137. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
6. Tema Performans Görevi Cevapları
6.Tema: İşlemlerle Cebirsel Düşünme
İçindekiler
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları İkinci Kitap
2) 2. satırdaki sayı cümlesinde verilmeyen işlemi belirleyiniz.
Cevap: Çarpma işlemi verilmemiştir.
3) 3. sütundaki sayı cümlesinde verilmeyen işlemi belirleyiniz.
Cevap: Bölme işlemi verilmemiştir.
4) 4. satırdaki sayı cümlesinin sonucunu bulunuz.
Cevap: 20 ÷ 2² + 11 – 3 = 13
5) 2. sütundaki sayı cümlesinin sonucunu bulunuz.
Cevap: 9 x 7 – 15 + 2² = 52
Performans Görevi Matematik Hikâyeleri
Sevgili öğrenciler, bu çalışmada işlem önceliğine ilişkin belirleyeceğiniz matematiksel bir ifadeye uygun hikâye yazmanız beklenmektedir.
• Matematikle ilgili 3 hikâye bulunuz.
• Bulduğunuz hikâyeleri okurken olayların geçtiği yer, zaman, olay kahramanları ve anlatılış tarzına dikkat ederek okuyunuz.
• Okuduğunuz bir hikâyenin özetini yazınız.
Cevap:
Hikaye 1: Kayıp Sayılar
Bir gün, üç arkadaş olan Ali, Veli ve Zeynep, bir hazine haritası buldu. Haritada, “Kayıp sayılar 1, 2 ve 3 arasında gizli. Onları bulmadan hazineye ulaşamazsınız.” yazıyordu. Üç arkadaş, bulmaca gibi düşünerek kayıp sayıları bulmak için yola çıktılar. İlk olarak, Ali 1 sayısını bulmak için parktaki büyük ağaçların etrafında döndü. Veli, 2 sayısını bulmak için okulun bahçesinde iki defa zıpladı. Son olarak Zeynep, 3 sayısını bulmak için üç kere dönerek gizli bir yeri keşfetti. Kayıp sayıları bulduklarında, hazine sandığını açtılar ve içindeki kitapları görünce anladılar ki, en değerli hazine bilgi ve arkadaşlıktı.
Hikaye 2: Geometri’nin Sırrı
Bir zamanlar, bir köyde herkesin geometriyi pek sevmediği bir öğretmen vardı. Öğretmen, çocuklara geometri öğretebilmek için bir oyun düzenlemeye karar verdi. Her çocuk, bir şekil çizecekti ve bu şeklin özelliklerini anlatacaktı. Elif, bir daire çizdi ve “Bu, dairenin her yerinin merkezden eşit uzaklıkta olduğu anlamına geliyor,” dedi. Ali üçgen çizdi ve “Üçgenin iç açılarının toplamı 180 derece,” diye ekledi. Oyun sonunda çocuklar, geometriyi eğlenceli bir şekilde öğrendiler ve öğretmen de, matematiğin eğlenceli yanını keşfetmiş oldu.
Hikaye 3: Zamanın Problemi
Bir gün, Ayşe matematik dersinde zamanla ilgili bir problemle karşılaştı: “Ali, okula 8:00’de gider ve 8:30’da geri döner. Eğer 8:15’te Ali’nin eve dönmesini beklersek, kaç dakika beklemiş oluruz?” Ayşe, problemi çözerken zamanın ne kadar değerli olduğunu düşündü. Hemen bir çizgi çizip, zaman dilimlerini not aldı. Sonuçta, 8:15’te beklediği için 15 dakika bekleyeceğini hesapladı. O andan itibaren Ayşe, zamanı daha iyi değerlendirmek için plan yapmaya karar verdi.
Hikayeler all desteği ile hazırlanmıştır.