5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163. Cevapları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 160-161-162-163 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Sınıf Matematik 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


5. Sınıf Matematik 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları

5.Tema: İşlemlerle Cebirsel Düşünme


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları İkinci Kitap

1) Aşağıdaki kefeli terazinin sol kefesinde 42 adet bilye, sağ kefesinde ise 10 adet bilye bulunmaktadır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları İkinci Kitap

Remzi, terazinin sol kefesinden önce 1, sonra 3, daha sonra 5 adet bilye olacak şekilde her defasında bir öncekinden 2 bilye fazla alarak terazinin sağ kefesine aktarıyor.
Her bir bilyenin kütlesi eşit olduğuna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Remzi, sağ kefeye kaçıncı kez bilye aktardığında terazinin dengesi sağlanmış olur?
Cevap: B) 4

A) 3
B) 4
C) 5
D) 6

Toplam bilye miktarı 52. Her kefede 26 olmalıdır.
Sol kefeden sağ kefeye 16 bilye aktarılmalı.
1+3+5+7 = 16 eder. 4. Adımda 16 bilye aktarılır.


b) Remzi, başlangıçtan itibaren her defasında sağ kefeye 2 adet bilye aktarsaydı, kaçıncı kez bilye aktardığında terazinin dengesini sağlamış olurdu?
Cevap: D) 8

16 ÷ 2 = 8

A) 2
B) 4
C) 6
D) 8


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları

2) Feyzi öğretmenin tasarladığı bulmacanın kuralları aşağıda verilmiştir.

• Aynı satırda bulunan sayılar sırasıyla sağdan sola ve soldan sağa çarpılarak bulunan sonuç satırın sağındaki ve solundaki dairelerin içine yazılacaktır.
• Aynı sütunda bulunan sayılar ise sırasıyla yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya çarpılarak bulunan sonuç sütunun yukarısındaki ve aşağısındaki dairelerin içine yazılacaktır.
• Aynı sayının yazılı olduğu daireler aynı renge boyanacaktır.

Bulmaca 1’i Oğuz, Bulmaca 2’yi Aysu çözdüğüne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Oğuz daireleri boyarken kaç farklı renk kullanmıştır?
Cevap: C) 3

A) 1
B) 2
C) 3
D) 4


b) Aysu daireleri boyarken kaç farklı renk kullanmıştır?
Cevap: B) 5

A) 4
B) 5
C) 6
D) 7


c) Oğuz aynı renkte en fazla kaç adet daireyi boyamıştır?
Cevap: A) 3

A) 3
B) 4
C) 5
D) 6


ç) Aysu, daireleri boyarken en çok mavi rengi kullandığına göre mavi renkli olmayan daire sayısı kaçtır?
Cevap: B) 5

A) 4
B) 5
C) 6
D) 7


d) Feyzi öğretmenin tasarladığı bulmaca çözülürken yapılan işlemlerde çarpma işleminin hangi özelliklerini kullandığınızı yazınız.
Cevap: Bulmacada çarpma işleminin tekrar eden toplama özelliğinden yararlanılmıştır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları İkinci Kitap

3) Kareli zeminin farklı bölümlerinde bulunan mavi, kırmızı ve mor daireler aşağıdaki görselde verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları İkinci Kitap

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Mavi daire sayısını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 5 x (10 – 7) = 15


b) Kırmızı ve mavi daire sayıları toplamını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 5 x (7+3) = 50


c) Kırmızı, mavi ve mor daire sayıları toplamını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 10 x (5 + 5) = 100


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları İkinci Kitap

4) Ferhat, yukarıdaki sayıları kullanarak kartlarla oluşturduğu işlemin sonucunu bulmak istiyor.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları İkinci Kitap

Her mavi karta bu sayılardan bir tanesi geleceğine göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Ferhat’ın elde edebileceği en büyük sonuç kaçtır?
Cevap: 10 + 30 x 25 – 8 = 752


b) Ferhat’ın elde edebileceği en küçük sonuç kaçtır?
Cevap: 25 + 8 x 10 – 30 = 75


5) Feyza, farklı renkli kartonlardan üçgen, kare ve daire birleştirerek aşağıdaki örüntüyü oluşturmuştur.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları İkinci Kitap1

Feyza üçgen, kare ve dairelerden her birini eşit sürede birleştirerek bu şekil örüntüsünün 1. adımını 4 dakikada oluşturmuştur.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Feyza’nın bu şekil örüntüsünün 7. adımını oluşturmak için kaç dakikaya ihtiyacı vardır?
Cevap: (7 x 4) + 1 = 29


b) Örüntünün 40. adımındaki üçgen, kare ve daire sayısı toplam kaçtır?
Cevap: 161


Sonraki Ödevler