5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 176-178. Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 176-178. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 176-177-178 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “7. Tema Performans Görevi Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 176-178. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
7. Tema Performans Görevi Cevapları
7. Tema Veriden Olasılığa: Adil ve adil olmayan oyun tasarlayarak adalet kavramını öğrenirken, yağış verileri üzerinden olasılık hesaplamaları yapılıyor.
İçindekiler
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları İkinci Kitap
Performans Görevi – Adil Oyun Tasarlama
Sevgili öğrenciler, bu görevde sizden bir oyun tasarlamanız isteniyor. Oyunun kurallarını ve nasıl oynanması gerektiğini siz belirleyeceksiniz. Tasarladığınız oyunun iki farklı versiyoru olmalı: Adil olan ve adil olmayan. Tasarladığınız oyunun neden adil olup olmadığını gerekçelerinizle açıklayınız. Bu oyunu sınıfta bir veya birkaç arkadaşınızla oynayınız.
Cevap:
1. Adalet Kavramı Üzerine Araştırma
- Adil olmak: Kuralların herkes için eşit ve tarafsız olması.
- Adil olmayan durumlar: Bir tarafın avantajlı veya dezavantajlı olması.
- Hakkaniyet: Herkesin hak ettiği şekilde değerlendirilmesi.
2. Oyunun Genel Tanıtımı
- Oyunun Adı: Hızlı Toplayıcı
- Oyunun Amacı: Oyuncuların belirli süre içinde en fazla puanı toplaması.
- Oyunda Kullanılan Materyaller: Zar, renkli kartlar ve puan tabloları.
3. Oyunun Kuralları
- Her oyuncu sırayla zar atar.
- Attıkları zarın sayısına göre belirlenen renkteki kartı alırlar.
- Kartların puan değeri farklıdır:
- Kırmızı kart: 10 puan
- Mavi kart: 5 puan
- Sarı kart: 3 puan
- Oyun sonunda en yüksek puanı toplayan oyuncu kazanır.
4. Adil ve Adil Olmayan Versiyonlar
- Adil Versiyon:
- Her oyuncu zar atarak şansına göre puan kazanır.
- Kurallar herkes için aynıdır.
- Kartların dağılımı eşit ve rastgeledir.
- Adil Olmayan Versiyon:
- Belirli oyuncular ekstra zar atabilir.
- Bazı oyuncuların aldığı kırmızı kartların değeri 15 puan sayılır.
- Oyuna bazı oyuncular eksik puanla başlar.
5. Oyun Sonuçlarının Analizi
- Oyunun iki versiyonunu sınıfta arkadaşlarımla oynayacağım.
- Sonuçları kaydedeceğim ve aşağıdaki veri görselleştirme yöntemlerinden birini kullanacağım:
- Nokta grafiği
- Sütun grafiği
- Sıklık tablosu
- Çetele tablosu
6. Dijital Araç Kullanımı
- Sonuçları grafik oluşturma programlarında analiz edeceğim.
- Excel veya Google Sheets kullanarak veri tablosu oluşturacağım.
7. Çalışmanın Sunumu
- Oyunumun nasıl işlediğini anlatan bir afiş veya poster hazırlayacağım.
- Sonuçları ve çıkarımları sınıfta paylaşacağım.
- Adil ve adil olmayan oyunun oyuncular üzerindeki etkilerini tartışacağım.
8. Öz Değerlendirme Formu
- Çalışmamın başarılı olup olmadığını değerlendireceğim.
- Oyunu geliştirmek için öneriler sunacağım.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 7 Yanıma Şemsiye Almalı mıyım?
Meteoroloji Genel Müdürlüğünün internet sayfasından alınan verilere göre bazı illerin geçmiş yıllarda haziran ayında yaşanan ortalama yağışlı gün sayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Buna göre aşağıda verilen soruları cevaplayınız.
a) Hangi öğrencilerin düşüncesine katılıyorsunuz? Nedenleri ile açıklayınız.
Cevap: Doğa’nın düşüncelerine katılıyorum. Çünkü Rize’de Karadeniz iklimi vardır ve yılın her zamanı yağış almaktadır.
b) Bu yıl haziran ayında Bursa’ya yağmur yağma olasılığı hakkındaki tahmininizi spektrumda gösteriniz ve bu tahmininizin nedenini açıklayınız.
Cevap: Haziran ayında yağmur yağma ihtimali normale göre daha düşüktür.
c) Bu yıl haziran ayında bu şehirlerden hangisine seyahat ederken yanınızda şemsiye bulundurmak istersiniz?
Cevap: Rize ve Ankara’ya gidersem şemsiye gerekebilir.