5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82-84-86. Cevapları MEB Yayınları - Ders Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82-84-86. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa xxx konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Performans Görevi Tasarruf Yapmak İçin Gerekli Tedbirleri Araştırıyorum Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82-84-86. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Performans Görevi Tasarruf Yapmak İçin Gerekli Tedbirleri Araştırma
5.Ünite: İstatistiksel Araştırma Süreci: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82-84-86. Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi Tasarruf Yapmak İçin Gerekli Tedbirleri Araştırıyorum Sayfa 87-88-89-90
Tasarruf Yapmak İçin Gerekli Tedbirleri Araştırıyorum Cevapları Sayfa 91-92-93
İçindekiler
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi
Tasarruf Yapmak İçin Gerekli Tedbirleri Araştırıyorum
Kaynak (su veya elektrik) tüketimine yönelik alınabilecek tasarruf tedbirlerini araştırmanız ve bu araştırmanızın sonuçlarını arkadaşlarınıza sunmanız isteniyor. Araştırmanızı yaparken verileri sınıf arkadaşlarınızdan toplayabilirsiniz.
Cevap: Arkadaşlarıma elektrik tasarrufu için nelere dikkat ettiklerini sordum.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 6 Televizyon İzleme Sıklıkları
Bir okulda bulunan 5/A ve 8/A sınıfı öğrencilerine; “Haftalık televizyon izleme sıklığınız nedir?” şeklinde bir soru yöneltilmiştir. Öğrencilerden alınan bilgiler sıklık tablosunda gösterilmiştir.
a) 5 ve 8.sınıf öğrencilerine ait verileri nokta grafiğinde gösteriniz.
Cevap:
b) 5.sınıf öğrencilerinden kaç kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir?
Cevap: 5. sınıflardan 5 kişi sıklıkla veya her zaman televizyon izlemektedir.
c) 8.sınıf öğrencilerinden kaç kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir?
Cevap: 8. sınıflardan 11 kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir.
ç) 5 ve 8. sınıf öğrencilerinden elde ettiğiniz verilerin değişebilirliği hakkında nasıl yorum yaparsınız?
Cevap: Sınıftaki derslerin yoğunluğuna veya belki de televizyondaki programların 8. sınıf öğrencilerine daha çok hitap etmesinden dolayı 8. sınıfların televizyon izleme oranı, 5. sınıflara göre daha fazladır diyebiliriz.
d) Her iki sınıfta da veriler, nokta grafiğinde en çok nerede bulunmaktadır?
Cevap: Her iki sınıfta da “Ara Sıra ” kategorisindeki veriler daha fazladır.
e) 5. sınıftaki nadir televizyon izleyen bir arkadaşının televizyon izleme süresi için “Her gün 10 saat televizyon izlemektedir” diyen Tuba’nın yaptığı yorumu değerlendiriniz.
Cevap: Yanlış bir yorumdur çünkü nadiren televizyon izleyenler haftada 7 saatten az izlemelidir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 5
İstanbul’daki Atatürk Ortaokulu öğrencilerine “Okula hangi araçla gidiyorsunuz?” şeklinde bir soru yöneltilmiştir. Öğrencilerden alınan bilgiler sıklık tablosunda gösterilmiştir.
Bu verileri sütun grafiğinde gösteriniz.
Cevap:
Örnek 6
Büşra, sınıfındaki arkadaşlarının gelecekte yapmak istedikleri meslekler ile ilgili bir araştırma yapmak istemektedir. Bu araştırma için “5/B sınıfı öğrencilerinin seçmeyi düşündüğü meslek nedir?” araştırma sorusunu oluşturmuştur. Soruya ilişkin veriler toplayıp topladığı verileri nokta grafiği ile görselleştirmiştir.
Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.
a) En az tercih edilen meslek hangisidir?
Cevap: En az doktorluk mesleği tercih edilmektedir.
b) En çok tercih edilen meslek hangisidir?
Cevap: En çok öğretmenlik mesleği tercih edilmektedir.
c) Bu sınıfta kaç kişi sanatçı olmak istemektedir?
Cevap: Üç kişi sanatçı olmak istemektedir.
ç) Bu sınıfta kaç kişi pilot olmak istemektedir?
Cevap: Dört kişi pilot olmak istemektedir.
d) Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap: Sınıfta 35 kişi vardır.