5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 86-87-88-89-90-91 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1.Ünite Geometrik Şekiller: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları
Buna göre hangi iki öğrenci grup olursa çizimi tamamlayamazlar?
Cevap: C) Öykü ve Beyza
2. Günlük hayattan paralel ve dik doğruları gözlemleyebileceğiniz bir durum, nesne ya da şekle örnek veriniz. Verdiğiniz örnekte paralel ve dik doğruları belirleyiniz ve neden paralel ya da dik olduklarını açıklayınız.
Cevap: Paralel doğrulara örnek verecek olursak tren rayı, köprüler olabilir. Dik doğrulara örnek verecek olursak dire, kitap boyu, masanın ayağı olabilir.
3. Snowboard (sınovbord) yapan kayakçılar aşağıdaki kayak pistinde düz yollar izleyerek ve iz bırakarak A noktasından B noktasına, C noktasından D noktasına, E noktasından F noktasına ve G noktasından H noktasına kayacaklardır.
a) Bıraktığı izleri incelediğinizde hangi çokgenleri gözlemleyebiliyorsunuz?
Cevap: Oluşan şekilde üçgen oluşmuştur.
b) En çok kaç kenarlı çokgeni belirlediniz?
Cevap: En çok üç kenarı olan bir çokgen belirledim.
c) Bu iz sayısıyla daha fazla kenara sahip bir çokgen elde edebilir miydiniz?
Cevap: Dört kenarı olan çokgen elde edebiliriz.
d) Hiç düzgün çokgenle karşılaştınız mı?
Cevap: Evet düzgün çokgenle karşılaştım.
Mustafa öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bu yeni durumda doğru açının ve dik açının ölçüsü kaç “can” olacaktır?
Cevap:
300 ÷ 4 = 75 can dik açı
300 ÷ 2 = 150 can doğru açı
b) Yeni belirlediğiniz durumda aşağıdaki ölçüleri verilen açıların çeşitlerini altındaki noktalı yere yazınız
Cevap:
5. I. En çok doğruyu Derya yapmıştır.
II. Barış, Nergis’ten daha çok doğru yapmıştır.
III. En az doğruyu Yusuf yapmıştır.
Buna göre yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
Cevap: A) Yalnız I
Öğretmen, öğrencilerden tümler ya da bütünler açı oluşturan açılara sahip öğrencilerin eşleşmesini istemiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Cevap:
Deniz – Ezgi = 30 + 150 = 180 Bütünler açı
Deniz – Özge = 30 + 60 = 90° tümler açı
a) Hangi öğrenci birden fazla kişiyle eşleşebilir?
Cevap: A) Deniz
b) Hiç eşleşme yapamayan öğrenci hangisidir?
Cevap: B) Ali
c) Hangi öğrenciler yalnızca bir eşleşme yapabilir?
Cevap: Özge ve Ezgi bir eşleşme yapabilirler.
7. Aşağıda doğrular kullanılarak oluşturulan çokgenlerle ilgili bilgiler verilmiştir.
I. 3 doğru kullanılarak üçgen oluşturulabilir.
II. 4 doğru kullanılarak hem üçgen hem beşgen oluşturulabilir.
III. 5 doğru kullanılarak beşgen oluşturulabilir.
Buna göre verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
Cevap:
8, 9, 10 ve 11. soruları aşağıdaki açıklamaya göre cevaplayınız.
8. 40° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: C) 60°
40° olana çı dar açı olduğu için
40 + 20 = 60° gösterir.
9. 105° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: A) 85°
105° olan açı geniş açı olduğu için
105 – 20 = 85° olarak gösterir.
10. 65° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: B) 85°
65° olan açı dar açı olduğu için
65 + 20 = 85° olarak gösterir.
11. Yazılımdaki bu hatayı keşfeden Alper yazılım aracılığıyla bazı açıları ölçmüş ve yazılımdaki hata sebebiyle aşağıdaki değerleri elde etmiştir.
30°, 150°, 90°, 87°, 135°, 105°, 63°, 75°, 100°
a) Alper, ölçülen açılardan hangisinin veya hangilerinin gerçek değerini bulabilir?
Cevap: 30°, 150°, 135°, 63° açıları sınırda sayılar olmadığı için gerçek değerini bulabilir.
b) Bu hatalı yazılım bir açının değerini 10° olarak ölçebilir mi?
Cevap: Hatalı yazılım bir açının değerini 10° olarak ölçemez. Çünkü ölçüm dar açı ilse 20° ekleneceği için her türlü sayı 10°den büyük olacaktır.
12. Üç arkadaş arasında geçen dar açılı üçgenler ile ilgili diyalog aşağıda verilmiştir
a)Verilen diyaloğu inceleyiniz ve hangi çocuğun haklı olduğuna karar veriniz
Cevap: erilen diyalogda Anka haklıdır. Çünkü Bir üçgenin iki iç açısı biliniyorsa üçgenin iç açıları toplamı yardımı ile diğer açının derecesini bulabiliriz. Bu şekilde oluşan üçgenin türünü belirleyebiliriz.
b) Benzer şekilde dik açılı üçgenler ve geniş açılı üçgenler ile ilgili birer diyalog da siz oluşturunuz
Cevap:
Bir üçgenin bir ölçüsü 90° ise o üçgen dik üçgendir.
Bir açısı 90°den büyük olan üçgen geniş açılı üçgendir.
13. İki çemberin birbirlerinin merkezlerinden geçmesi için merkezlerinin konumu ve yarıçap uzunlukları nasıl olmalıdır? Bir örnek üzerinden açıklayınız.
Cevap: İki çemberin birbirlerinin merkezinden geçmesi için birbirlerine uzaklıklarının eşit olması gerekir.
Şahane olmuş ben çok beğendim siteniz olmasaydı ödevimi yapamazdım çok teşekkürler ellerinize sağlık forumderscevapları siteniz efsane gerçekten sizi çok seviyoruz
Çok güzel bir şey faydalanıyorum hemde derslerim çok güzel notlarımda çok güzel çok iyi sizlerin sayesinde❤
tek kelime ile harika
Valla bu hesaptan anlamadığım her şeyi yaptım ve her şey doğru çıktı sadece birkaçı yanlış çıktı ama ondan başka sorun yok ben her zaman an size bu hesabı, kesinlikle tavsiye ediyorum