Anasayfa Kitap Cevapları
24 Ekim 2024, 0:51 - Sena Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 97-98-99-100-101-102 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Doğal Sayılar ve İşlemler Cevapları” ve “Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.

Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma – 1 Sayfa 103-104-105-106-107


Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Cevapları – 2

2.Ünite: Sayılar ve Nicelikler: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 1 Çok Basamaklı Sayıları Okuyabiliyorum

Sizce Dünya’nın Güneş’e uzaklığı hakkında doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için nasıl bir araştırma süreci yürütülmelidir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Bu bilgiye ulaşmak için .edu ve .gov uzantılı internet sitelerinden doğru bilgiye ulaşabilirler.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları

Siz de Neptün gezegeninin Güneş’e uzaklığını aşağıdaki basamak tablosuna yerleştiriniz. Nasıl okunması gerektiği ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları

Tabloya göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

1) Sizce basamaklar arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiden yola çıkarak verilmeyen basamak isimlerini tabloya yazınız.
Cevap: Basamaklar büyüdükçe yeni basamak ismi verilir.


2) Sizce bölük ismi ile bölüğün ilk basamağının ismi arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiden yola çıkarak verilmeyen bölüğün ismini tabloya yazınız.
Cevap: Bölükler üç basamaktan oluşur ve her üç basamaklı bölüğe yeni isim verilir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

3) Çok basamaklı sayıların okunuşu ile bölük isimleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu arkadaşlarınızla tartışınız. Çok basamaklı sayıların okunuşlarına yönelik nasıl bir genelleme yapabilirsiniz? Genellemenizi yazınız.
Cevap: Sayıların önce basamak değeri sonra bölük ismi söylenerek miktarı belirtilir. Bölük değerinin rakamı ne olursa olsun bir ise, bir denerek bölük ismi söylenir.


4) Ulaştığınız genellemeden yola çıkarak gezegenlerin Güneş’e olan uzaklıklarının okunuşlarını aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları


5) Günlük hayatımızda çok basamaklı sayılar nerelerde kullanılabilir? Sınıfınızda gruplar oluşturarak tahminlerinize ilişkin araştırmalar yapınız.
Cevap: Çok basamaklı sayılar günlük hayatımızda kredi kartlarında, bankalarda, matematik problemlerinde kullanılabilir.


Örnek 1

Aşağıda okunuşu verilen doğal sayıları örnekteki gibi rakamlarla yazınız.

a) Sekiz milyon beş yüz bin iki yüz doksan
Cevap: 8 500 290


b) Yüz dört milyar yirmi beş milyon yedi yüz altmış iki bin dokuz
Cevap: 104 025 762 009


c) Yetmiş beş milyon seksen iki bin beş yüz yetmiş bir
Cevap: 75 082 571


ç) Dört milyar altı milyon elli bin üç yüz
Cevap: 4 006 050 300

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45-46-47. Cevapları MEB Yayınları

d) İki yüz beş milyon dokuz yüz yedi bin kırk
Cevap: 205 907 040


e) Otuz iki milyar on altı milyon sekiz bin dört
Cevap: 32 016 008 004


f) Dokuz milyon altı yüz altı bin
Cevap: 9 606 000


g) Beş yüz dokuz milyar
Cevap: 509 000 000 000


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 2

Aşağıdaki abaküs modellerinde gösterilen sayıları örnekteki gibi bulup sayının okunuşunu altındaki kutuya yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 3

Aşağıda okunuşu verilen sayıları örnekteki gibi abaküs modelinde gösteriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları1


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 4

Aşağıdaki doğal sayıların bölüklerindeki sayıları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 5

Aşağıda bölükleri verilen sayıları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları1


Örnek 6

Aşağıdaki doğal sayıların istenilen basamağındaki rakamı örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

a) 105 478 600 258 sayısının on milyarlar basamağındaki rakam: 0

b) 45 007 846 sayısının milyonlar basamağındaki rakam: 7

c) 5 951 876 000 sayısının yüz milyonlar basamağındaki rakam: 9

ç) 78 950 500 877 sayısının milyarlar basamağındaki rakam: 8


Örnek 7

Aşağıdaki doğal sayılarda “4” rakamının bulunduğu basamağın ismini örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları2


Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma Sayfa 103-104-105-106-107

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap