5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103. Cevapları 2. Kitap - Ders Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99-100. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 99-100-101-102-103 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Performans Görevi Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99-100. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
5.Ünite Performans Görevi Cevapları
5.Ünite: İstatistiksel Araştırma Süreci: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103. Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi Cevapları Sayfa 104-105-106-107
İçindekiler
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları İkinci Kitap
Kan Grubun Ne?
Bu projede çevrenizde ulaşabildiğiniz kişilerin kan gruplarını öğrenmeniz ve öğrendiğiniz kan gruplarına ilişkin görselleştirme çalışmalarınızı, çıkarımlarınızı ve yorumlarınızı sınıfınızda sunmanız beklenmektedir.
Not: Değerlendirmenizin yapılacağı ölçme aracında istenen adımların gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini kontrol edin.
Cevap:
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 2 Sınıf Başarılı mı? Başarılı Değil mi?
Zeynep öğretmen, öğrencilerinin aldığı yazılı sınav puanlarını bir grafik ile görselleştirerek sınıfının başarılı olup olmadığını incelemek istiyor. Alınan puanları (0-44) başarısız, (45-54) geçer, (55-69) orta, (70-84) iyi ve (85-100) pekiyi şeklinde sınıflandırmıştır. Zeynep öğretmenin elde ettiği verilerle hazırlanan sıklık tablosu ve bu verilere göre oluşturduğu grafik aşağıda verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Tablodaki veriler grafikte doğru gösterilmiş midir?
Cevap: Evet, tablodaki grafikler doğru gösterilmiştir.
b) Zeynep öğretmen, sınıfının genel olarak başarılı olduğu yorumunu yapmıştır. Sizce bu çıkarım doğru mudur?
Cevap: Evet doğrudur. Sınıfın çoğunluğu başarılı puan almıştır.
c) Bu yorumu hangi veriler kanıtlamaktadır?
Cevap: Sınıfın yarısından fazlası iyi ve pekiyi alması bu yorumu kanıtlar.
ç) Bu grafiğe göre başka nasıl yorumlar yapılabilir?
Cevap: Sınıfın başarı ortalaması yüksektir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 3 Oluşturulan İstatistiksel Araştırma Süreci Doğru mu?
Bir otelin otoparkında görevli olan Furkan Bey, otoparka en çok hangi ile ait plaka kodlu arabanın geldiğini merak etmiştir. Bununla ilgili istatistiksel bir araştırma süreci tasarlamıştır. Araştırma sorusu oluşturduktan sonra otoparka gelen arabaların plaka il kodlarını kaydetmiştir. Furkan Bey’in oluşturduğu adımlar aşağıda verilmiştir.
Bu adımların doğrululuğunu kontrol ediniz. Yanlış adım varsa o adımı yeniden tasarlayınız.
1. Adım:
Araştırma sorusu: Otoparka en çok hangi ile ait plaka kodlu arabalar gelmektedir? Araştırma sorusu bu araştırmaya uygun bir şekilde oluşturulmuş mudur? Açıklayınız.
Cevap: Araştırma sorusu bu araştırmaya uygun şekilde oluşturulmamıştır. Gelen araçların miktarı araştırılmamıştır.
2. Adım:
Verileri toplama: Furkan Bey, aşağıdaki gibi verileri bir kâğıda kaydetmiş ve sıklık tablosunda göstermiştir. Sıklık tablosunu inceleyiniz. Hata tespit ettiyseniz bu hatanın düzeltilmesi için yapılması gerekenleri açıklayınız.
Cevap:
34 İstanbul, 07 Antalya, 16 Bursa ve 26 Eskişehir’e ait araç sayısı verileri hatalı yazılmıştır. Bunlar şöyle olmalıdır.
34’ten 12 tane,
07’den 9 tane,
16’dan 9 tane,
26’dan 7 tane olmalıdır.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları İkinci Kitap
3. Adım:
Veri Görselleştirme: Furkan Bey topladığı verileri sütun grafiğinde görselleştirmiştir.
3. Adım hakkındaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap:
- Araç miktarı fazla olduğundan grafiğin yorumlanması zorlaşmıştır.
- Üst araç sınırı 20 olsa grafiğin yorumlanması kolaylaşır.
Eğer veriler hatalı görselleştirilmişse aşağıdaki boş alana doğrusunu yapınız.
Cevap:
4. Adım:
Yorumlama: Furkan Bey, elde ettiği veriye dayanarak otele gelen müşterilerin çoğunluğunun Antalya ve Bursa’dan geldiği yorumunu yapmıştır. Bu yorumun gerekçesinin ne olabileceğini açıklayınız.
Cevap: Yorum hatalıdır. Oteldeki müşterilerin çoğunluğu Denizli’dendir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 4 Ehliyet Sınavlarının Analizi Doğru Yapılmış mıdır?
Bir sürücü kursuna başvuru yapan adayların ehliyet sınıflarına göre dağılımı Grafik 1’de, kursa başvuran adayların sınav sonuçlarına göre dağılımı ise Grafik 2’de verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Yapılan yorumların araştırma sonuçlarına uygun olup olmadığı hakkındaki fikrinizi açıklayınız.
Cevap: Son iki yorum hatalıdır. Çünkü sınavda kalan ve geçen öğrencilerin hangi sınavlara katıldığı belirtilmemiştir.
b) Siz de bu iki grafiği inceleyerek yorumlayınız.
Cevap: Ehliyet kurslarında tercih edilme oranları sırasıyla B sınıfı, A sınıfı, D sınıfı, C sınıfı ve F-G sınıfıdır. Öğrencilerinde hangi türden sınava girdikleri belirtilmemiştir.