5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145-146-147. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145-146-147. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 142-143-144-145-146-147 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “3. Öğrenme Alanı-Değerler Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145-146-147. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Öğrenme Alanı-Değerler Cevapları
3. ÜNİTE Ortak Mirasımız: 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 142-143-144-145-146-147. Sayfa MEB Yayınları
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki tabloda değerler numaralandırılarak verilmiştir. Verilen soruları tablodaki değer numaralarını kullanarak ilgili alana cevaplayınız (Bir numarayı birden fazla cevap alanında kullanabilirsiniz.)
Ortak kültürel miras ögelerini korumak, yaşatmak ve gelecek nesillere aktarmak tüm insanların sorumluluğudur. Bu amaçla UNESCO, Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme’yi 1972’de yayımlamıştır. Türkiye, sözleşmeyi 6 Mart 1983’te imzalamıştır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: Duyarlılık, sorumluluk ve saygı
“Mardin’deki Hayırlı Höyüğü, bir vatandaşın Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) yaptığı başvuru üzerine “1. derece arkeolojik sit alanı” ilan edildi. Bu kapsamda bölgede sadece bilimsel çalışmalara izin verilecek, yapılaşma söz konusu olamayacak.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: Duyarlılık ve sorumluluk
“Hititlere ait en önemli bilgilere Hattuşa’daki kalıntılardan ulaşılmaktadır. Şehirdeki Aslanlı Kapı, Kral Kapı, Yazılıkaya Açık Hava Tapınağı gibi mimari eserler günümüze ulaşan önemli kalıntılar arasında yer almıştır. Hattuşa, 1986’da UNESCO tarafından Dünya Mirası Listesi’ne alınmıştır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: Duyarlılık ve sorumluluk
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları
3. Öğrenme Alanı -Örnek Sorular
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları
1. Ali, yaşadığı ilde bulunan bazı doğal varlık ve tarihî eserlerin fotoğraflarını çekmiştir. Bu fotoğraflardaki doğal varlık ve tarihî eserlerin UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alması için gerekli kurumlara başvuru yapmak istemektedir.
Buna göre Ali’nin çektiği fotoğraflardan hangisi yukarıda verilen UNESCO’nun Dünya Mirası Listesi’ne alınma koşullarını sağlamaktadır?
Cevap: A)
2. Asurlular ve İyonyalıların ortak mirasa katkılarını yazınız.
Cevap: Asurlar ve İyonyalılar ticaret merkezleri kurarak kendi topraklarında ekonomilerinin gelişmesini sağlamışlardır. Ayrıca İyonyalılar çeşitli bilim dallarında çalışmalar yaparak bilim insanları yetiştirmiş ve bu alanda ortak mirasa katkıda bulunmuşlardır.
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları
3. Çatalhöyük’te yaşayan toplumun sosyal yaşantısını açıklayan kaynak bilgiden yola çıkarak istenenleri ilgili alanlara yazınız.
Çatalhöyük’te yaşayan toplumun sosyal hayatıyla ilgili,
a. Beslenmeye yönelik faaliyetleri nelerdir?
Cevap: Buğday ve arpa tarımı yapmışlar; bu besinleri öğüterek ekmek yapmışlardır. Ayrıca hayvancılık ile uğraşmışlar ve hayvan ürünlerinden faydalanarak beslenmişlerdir.
b. Barınmaya yönelik faaliyetleri nelerdir?
Cevap: Kerpiçten yapılma evlerde yaşamışlardır. Kendilerini dış dünyadan gelebilecek tehditlerden koruyacak kadar barınma ihtiyaçlarını gidermişlerdir.
c. Temel geçim faaliyetleri nelerdir?
Cevap: Ticaret, avcılık, taş oyma, hayvancılık ve tarım temel geçim faaliyetleridir.
4. Çatalhöyük’te yaşayan toplumun barındığı yerlerin mimarisi ile günümüzde barındığımız yerlerin mimarisinin farklı özelliklerine örnekler veriniz.
Cevap: Günümüzdeki en farklı noktası eskiden evin girişlerinin zeminden değil çatıdan olmasıdır.
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki metinleri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.
5. Sümerler ve Hititlerin kültürel mirasa katkıda bulunduğu ortak alan aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: D) Tarih
A) Astronomi
C) Matematik
B) Hukuk
D) Tarih
6. Hititlerle ilgili verilen bilgilere göre aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
Cevap: D) Yazının Mısır coğrafyasında yayılmasına katkıda bulunmuşlardır.
A) Yazılı eserler bırakmışlardır.
B) Ülke yönetimini tek bir merkezde toplamışlardır.
C) Farklı bir medeniyetle askerî mücadeleye girmişlerdir.
D) Yazının Mısır coğrafyasında yayılmasına katkıda bulunmuşlardır.
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları
7. Aşağıdaki metinleri okuyunuz ve soruyu cevaplayınız.
Yukarıda verilen somut ve somut olmayan kültürel miras ögelerinden hareketle ortak kültürel mirasın önemini açıklayınız
Cevap: Somut ve somut olmayan kültürel miras ögeleri toplumları bir araya getirerek dünya barışına katkıda bulunur. İnsanların tarihte aynı topluluklar içerisinde yaşadığının farkındalığını oluşturarak toplumlar arası buzların erimesine ve ilişkilerin düzelmesini sağlar. Ülkeler arası birlik ve beraberliği güçlendirir.
Derslerde çok yardımcı oluyor böyle bir site için teşekkür ederim elinize sağlık çok güzel bir site olmuş cevaplar doğru ve hızlı