5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119. Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 114-115-116-117-118-119 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Haydi Doğa Yürüyüşüne! Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Haydi Doğa Yürüyüşüne! Metni Cevapları
6. Tema: Sağlıklı Yaşıyorum
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları İkinci Kitap
Keşif Yolculuğu
Sağlıklı bir yaşam sürdürmek için sizce neler yapmalıyız? Söyleyiniz.
Cevap: Sağlıklı bir yaşam sürdürmek için dengeli ve düzenli beslenmeli, egzersiz ve spor yapmalıyız.
Doğada yapılacak sporlarla ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Doğada rafting, kano, dağcılık, balıkçılık gibi sporlar yapılabilir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları İkinci Kitap
1. ETKİNLİK
Okuduğunuz metindeki bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Bu kelimelerin anlamlarını metindeki bağlamından hareketle tahmin edip ilgili yerlere yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
vadi
Tahminim: Üzerinde uzun nehirler bulunan alan
Sözlük Anlamı: İki dağ arasındaki geçit
alerji
Tahminim: Vücudunun çeşitli şeylere verdiği tepkiler
Sözlük Anlamı: Maruz kaldığımız çeşitli şeylere vücudumuzun gösterdiği tepki
dürbün
Tahminim: Uzakları yakın gösteren mercek
Sözlük Anlamı: Nesnelerin uzaktaki görüntüsünü yakınlaştıran alet
yamaç
Tahminim: Tepe, uçurum
Sözlük Anlamı: Uçurum kenarı
rota
Tahminim: Gidilmek istenen yol için hazırlanan plan
Sözlük Anlamı: Takip edilen yol, plan
baton
Tahminim: Demir
Sözlük Anlamı: Dengeyi kurmak için kullanılan sopa
2. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız
1. Doğa yürüyüşü yapmanın temel amacı nedir?
Cevap: Spor yaparken doğayı gözlemlemek doğa yürüyüşünün temel amacıdır.
2. Doğa yürüyüşü için neden kentten uzaklaşmak gerekir?
Cevap: Doğa yürüyüşü şehirden uzakta gözlem yaparak yapılması gerekir, bunun içinde, vadi, orman, dağ gibi alanlar kullanılır.
3. Yürüyüşler için dikkatli bir planlama ve hazırlık yapmak neden gereklidir?
Cevap: Daha güvenilir, rahat ve eğlenceli bir yürüyüş için planlama ve hazırlık gereklidir.
4. Doğa yürüyüşü sırasında yaşanabilecek olumsuzluklar nelerdir ve böyle durumlara karşı ne tür tedbirler alınabilir?
Cevap: Yüksekten düşme, bilek burkulması, sıyrılma gibi olumsuzluklar olabilir. Böyle durumlarda yürüyüş için güvenlik ekipmanları ve ilk yardım çantası gibi tedbirler alınabilir.
5. Yürüyüş sırasında rotadan sapmamak neden önemlidir?
Cevap: Güvenliğimiz için rotadan sapmamak önemlidir.
6. Tek başına yürüyüş yapmanın ne gibi tehlikeleri olabilir?
Cevap: Rotamızı şaşırabiliriz veya düşme tehlikesi yaşadığımızda yardıma ihtiyaç duyduğumuz anda kimseye ulaşamayabiliriz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları İkinci Kitap
3. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini belirleyiniz.
b. Metnin bölümlerindeki önemli gördüğünüz bilgileri ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
“Haydi Doğa Yürüyüşüne!” ve “Sağlık ve Spor Rotası” adlı metinler konu ve yapı olarak benzerlikler gösteriyor mu? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Evet, giriş, gelişme ve sonuç bölümleri bakımından, doğa yürüyüşü konusunun işlenmesi bakımından benzerlikler göstermektedir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları İkinci Kitap
4. ETKİNLİK
a.”Sağlık ve Spor Rotası” adlı metinden alınan aşağıdaki cümlelerde hangi düşünceyi geliştirme yollarına başvurulduğunu belirleyiz. Boşta kalan düşünceyi geliştirme yoluyla ilgili siz de metinden bir cümle yazınız.
Cevap:
b. Karekodu okutarak “Düşünce Balonu” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.
Bu linkten de ulaşabilirsiniz.
https://www.eba.gov.tr/c?q=UEX6fcd2c47
5. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki paragrafı okuyunuz.
b. Metindeki olumlu ve olumsuz davranışları tespit ediniz?
Cevap:
Olumlu Davranışlar:
Çözüm odaklı düşünmek
Çöp toplayanları görerek harekete geçme kararı almak.
Doğanın ve doğayla iç içe olmanın önemini anlamak.
Olumsuz Davranışlar:
Çevre kirli olduğu için umutsuzluğa kapılmak.
Sorumluluklarını yerine getirmek yerine sızlanmak.
c. Yaptığınız tespitten çıkardığınız sonuçları anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Metinde doğaya atılan çöpler karşısında umutsuzluğa düşülmüştür. Oysa doğaya karşı duyulan sevgi ve doğayla iç içe olma durumunda olan insanlar böyle bir umutsuzluğa kapılmamalı işleri yoluna koymak için canla başla çalışmalıdırlar.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları İkinci Kitap
6. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki rol kartlarından birini seçiniz.
b. Seçtiğiniz rol kartından hareketle konuşmayı arkadaşınızla devam ettiriniz.
Cevap:
Serdar’ın rol kartını devam ettiriyorum.
Serdar: – Ama dedecim dışarıda yapacak bir şey yok ki.
Dede: – Nasıl yapacak bir şey yok? Arkadaşlarınla oyunlar oynamıyor musun?
Serdar: – Oynuyoruz ama hep aynı oyunlar sıkıldım onlardan.
Dede: – Sana yeni oyunlar önermemi ve dışarıda birlikte oynamamıza ne dersin?
Serdar: – Aslında güzel fikir olabilir.
Dede: – Hadi gidelim öyleyse.
Dedenizle birlikte dışarı mahallenin parkına giderek dedenin çocukluk oyunlarını oynamış doyasına eğlendiniz. Dedeniz ise sizin ona katılmanıza çok mutlu olmuş durumda.
c. Karşılıklı konuşmanız esnasında konuşma kurallarına uyunuz. Cevap vermek için uygun zamanı bekleyiniz.
7. ETKİNLİK
a. Okuduğunuz “Haydi Doğu Yürüyüşüne!” adlı metinden bir ismi niteleyen ya da belirten kelimelerin bulunduğu üç cümle yazınız. Bu kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:
“Doğa yürüyüşü ya da hiking (hayking) adı verilen bu spor, uzun yürüyüşlerde sporla doğa gözlemini birleştirir.”
→ (“Bu spor” ifadesi, “doğa yürüyüşü”nü niteleyen bir belirteçtir.)
“Bilekleri kapatan, ayaklara hava aldıran, su geçirmez ve kalın tabanlı ayakkabılar yürüyüş boyunca ayakları hem korur hem de rahat ettirir.”
→ (“Bilekleri kapatan, ayaklara hava aldıran, su geçirmez ve kalın tabanlı” ifadeleri, “ayakkabılar” kelimesini niteleyen sıfat grubudur.)“Yanınızda fotoğraf makinesi, dürbün, büyüteç, gözlem defteri, bölgedeki bitki ve hayvanlarla ilgili bir kitapçık da olursa gördüklerinizin fotoğrafını çekebilirsiniz.”
→ (“Bölgedeki bitki ve hayvanlarla ilgili bir kitapçık” ifadesi, “kitapçık” kelimesini niteleyen bir tamlamadır.)
b. Belirlediğiniz kelimeleri siz de bir ismi niteleyecek biçimde cümle içinde kullanınız.
Cevap:
- “Bu spor, dedemin en sevdiği sporlardan biridir.”
- “Su geçirmez ayakkabılar, asker ve polislerin ayakkabılarında kullanılmaktadır.”
- “Bölgedeki bitki ve hayvanlarla ilgili kitapçık, doğayı anlamayı ve öğrenmeyi sağlar.”