Anasayfa Kitap Cevapları
7 Ekim 2024, 15:48 - Sena Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15. Cevapları MEB Yayınları

Oyun Durdu Dinleme Metni-1 Cevapları

1. Tema: Oyun Dünyası: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16. Cevapları MEB Yayınları


Oyun Durdu! Dinleme Metni -2 Cevapları Sayfa 16-17-18-19-20-21

Oyun Durdu! Dinleme Metni -3 Cevapları Sayfa 22-23-24-25



5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları

Keşif Yolculuğu

Oyun kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz. 
Cevap: Oyun kelimesi bana eğlenmeyi, kaliteli vakit geçirmeyi ve sosyalleşmeyi çağrıştırıyor.


Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden?
Cevap: Sokak oyunlarıyla daha fazla vakit geçiriyorum. Çünkü mahallede bir çok yaşıtım var ve koşturmayı seviyorum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

a. Sude’nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz. 
Cevap: Sude’nin bu hareketini doğru buluyorum. Çünkü her zaman bilgisayar başında vakit geçiremeyiz, bazen dışarı çıkıp sosyalleşmemiz gerekir.


b. Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız.
Cevap: Gün içinde vaktimin çoğu okulda geçer. Okuldan arta kalan zamanımda kitap okurum, müzik dinlerim, ödevlerimi yaparım, hava kararmadan sokakta arkadaşlarımla futbol oynarım, bir saat bilgisayar oyunu oynar, haftada üçer gün basket ve yüzme kurslarına giderim.


c. Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız.
Cevap:

Hareketli Olduğum Etkinlikler: Basket oynamak, okulda vakit geçirmek, yüzmek, sokakta oynamak.

Sonraki Ödev:  Vatanımıza Karşı Görevlerimiz Nelerdir?

Hareketsiz Olduğum Etkinlikler: Müzik dinlemek, kitap okumak, ödevleri yapmak, bilgisayar oyunu oynamak.


ç. ”Hareketli Olduğum Etkinlikler” tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan soldaki sütunun bir karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir karesini boyayınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları MEB Yayınları


d. Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili  neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Ben günün bir kısmında hareketsiz kalsam da bu açığı arkadaşlarımla vakit geçirirken ve oyunlar oynarken hareket ederek kapatırım.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları

2. Etkinlik

Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız halinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrimiçi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları


3. Etkinlik

a. Sude’nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip yazınız.
Cevap:

Oyun Durduğunda: Donakalıp şaşırmıştır ve bu duruma üzülmüştür.

Mektubu Aldığında: Sude mektubu aldığında heyecanlanmıştır.

Görevi Tamamladığında: Görevi tamamladığında mutlu olmuştur.


b. Sude’nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap: Sude oyun durduğunda, mektubu aldığındaki ve görevi tamamladığındakinden farklı duygular hissetmiştir. Mektubu alıp görevi tamamlandığındaki duyguları heyecan ve sevinç gibi ortak duygulardır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

1. Sude ne tür bir oyun oynamaktadır?
Cevap: Bilgisayar oynamaktadır.


2. Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır?
Cevap: Sude oyun oynadığı sırada bilgisayarı donmuştur. Bunu çözmek için gelen mektuptaki görevi yapmıştır.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133-134-135. Cevapları MEB Yayınları

3. Oyuna dönebilmesi için Sude’ye posta yoluyla gönderilen görev nedir?
Cevap: Gelen mektupta çıkan 1000 tane deniz kabuğuyla Sude yazma görevi verilmiştir.


4. ”Ahtapot” adıyla Sude’ye mektup gönderen kim olabilir? Neden?
Cevap: Ahtapot adıyla Sude’ye mektup gönderen ailesi olabilir. Çünkü ailesi bilgisayar başında çok vakit geçirmesini istememiştir.


5. Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor. Böyle bir davranışın olumsuz etkileri neler olabilir?
Cevap: Annesinin onayını alan Sude, kötü niyetli olup olmadığını bilmeden bütün mesajlardaki görevleri yerine getirebilir.


5. Etkinlik

a. Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.
Cevap:

Kişiler: Rıfkı Bey, Sevda Hanım, Sude ve Babacan
Zaman: Belirsiz Zaman
Yer: Kumsalda ve evde bilgisayar başında geçmektedir.
Olay: Sude’nin bilgisayar başından kalkmaması üzerine ailesinin çözümü.


b. Sahil, metnin gelişiminde nasıl bir yol oynuyor? Söyleyiniz.
Cevap: Sahil metindeki olayı olumlu bir hale getiriyor.


c. Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz.
Cevap: Olayların akışını heyecanlandırıyor ve güzelleştiriyor.


6. Etkinlik

a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları


b. İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Metinde de oyun oynadığı ve sonra ailesiyle vakit geçirdiği için uyumludur.


Oyun Durdu! Dinleme Metni -2 Cevapları Sayfa 16-17-18-19-20-21

Oyun Durdu! Dinleme Metni -3 Cevapları Sayfa 22-23-24-25

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap