5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128-131-132-133-134-135. Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128-131-132-133-134-135. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 128-129-130-131-132-133-134-135 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Haydi Doğa Yürüyüşüne! Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128-131-132-133-134-135. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Haydi Doğa Yürüyüşüne! Metni Cevapları
6. Tema: Sağlıklı Yaşıyorum
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları İkinci Kitap
Keşif Yolculuğu
Yeterli ve dengeli beslendiğinizi düşünüyor musunuz? Niçin?
Cevap: Yeterli ve dengeli beslendiğimi düşünüyorum. Çünkü meyve, sebze, et, balık, süt ve süt ürünlerini yeteri kadar tüketir, besin ayrımı yapmaz ve öğünlerimde yeteri kadar beslenirim.
Tadına hiç bakmadığınız hâlde sevmediğiniz yiyecekler var mı? Varsa adlarını söyleyiniz.
Cevap: Tadına hiç bakmadığım halde sevmediğim yiyecekler yoktur. Çünkü her yemeğe ve yiyeceğe tadım hakkı vererek denerim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları İkinci Kitap
1. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız
1. Tolga’nın beslenme alışkanlığı nasıldır?
Cevap: Tolga, yemekleri ayıran, sağlıklı besinleri ve sebzeleri sevmeyen, sadece sevdiği yemekleri yemek istemektedir.
2. Ispanağı beğenmeyen Tolga’ya annesi neler söylemiştir?
Cevap: Ispanağın yararlarından, barındırdığı vitaminlerden ve tüketilmesi gereken bir besin olduğunu söylemiştir.
3. Proje görevi Tolga’nın yemek hakkındaki fikirlerini nasıl etkilemiştir?
Cevap: Tolga, proje sayesinde sağlıklı besinleri öğrendi ve yemeklerin tadına bakarak tüketmeye başladı.
4. Tolga’nın sevmediği yemekleri yememek için annesine “Doydum.” demesi onun kişiliği ve annesiyle olan ilişkisi hakkında ne tür ipuçları vermektedir?
Cevap: Tolga’nın, annesini üzmek istemediğini ve bu nedenle doydum dediğini göstermektedir.
5. Tolga’nın sevdiği yemekler olmayınca “Sofrada hiçbir şey yok.” demesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Cevap: Tolga’nın bu şekilde söylemesini yanlış ve şükretmeyen biri olarak değerlendiriyorum.
6. Yeme alışkanlıklarınızı Tolga’nın yemek alışkanlıklarıyla karşılaştırdığınızda neler söylersiniz?
Cevap: Benim yeme alışkanlıklarım Tolga’nınkine göre daha sağlıklıdır. Çünkü ben yemek seçmeden sofraya konulan her yemeği yerim.
2. ETKİNLİK
a. Okuduğunuz metni inceleyip metindeki Tolga ve annesinin beslenme konusundaki bakış açılarını inceleyiniz.
b. İncelediğiniz bakış açılarından birini seçerek konuyu onun bakış açısıyla ifade ediniz.
Cevap:
2. Koruyuculuk: Annesi, Tolga’nın sağlıklı büyümesi ve gelişmesi için gerekli besinleri tüketmesini ister. Bu, onun koruyucu ve destekleyici bir tutum sergilediğini gösterir.
Tolga’nın annesi, Tolga’nın sağlıklı büyümesi, gerekli olan tüm vitaminleri alması, gelişim konusunda eksik kalmaması ve sağlıklı beslenmeyi hayatına geçirebilmesi için annelik iç güdüsü ile korumak istemektedir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları İkinci Kitap
3. ETKİNLİK
a. Okuduğunuz metinden karşılaştırma işlevli söz varlıklarının (ama, fakat, daha, en, kadar, -dan çok, -dan az vb.) kullanıldığı cümleler belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:
- Hatta bu gün gidip öğretmenime teşekkür edecekmiş. Fakat ‘Daha bir sürü sevmediğin yemek var, onları da bir araştır bakalım.’ diyor.
- Biliyorum öğretmenim, ama annem yemeğe çağırdığında Bugün yemekte ne var? diye soruyorum, o da bana ‘Patlıcan var, çorba var, türlü var.’ filan diyor.
- Evet var ama bu kadar kısa zamana ancak bunları sığdırabildim.
- Bazı yerlerinde çok güldü, bazı yerlerinde ‘Senin iyiliğin için öyle söylüyorum.’ dedi.
- Hatta içimden ‘Nereden çıkmış ki bu yemek, kimin aklına gelmiş bunu pişirmek?’ diye sorup duruyorum.
4. ETKİNLİK
a. Hacivat ve Karagöz, Nasrettin Hoca, İbn-i Sina ile ilgili bildiklerinizi gözden geçiriniz. Ardından aşağıdaki tablodan bir durum seçiniz. Seçtiğiniz durumdaki problemi belirleyiniz. Probleme yönelik çözüm önerilerinizi yazınız.
Cevap:
2. Durumu seçiyorum.
Problem: Karagöz’ün, hazırlanışı zor olan ilacı düşürüp kırması.
Çözüm Önerileri: Karagöz, eşyaları tutarken ve bakarken dikkat etmelidir. İbn-i Sina Karagöz’ün sakarlığını bildiği için şişeyi tutmasına izin vermemeliydi.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları İkinci Kitap
b. Belirlediğiniz probleme yönelik çözüm önerilerinizden birini de içerecek şekilde seçtiğiniz durumda yer alan hikâye unsurlarını kullanarak öyküleyici bir metni defterinize yazınız. Metni oluştururken daha önce edindiğiniz bilgilerden hareketle Karagöz ve Hacivat, Nasrettin Hoca ve İbn-i Sina’nın kişilik özelliklerinden faydalanınız.
Cevap:
İbn-i Sina tıp doktorudur. Karagöz hastalandığı için İbn-i Sina’ya gitmiştir. İbn-i Sina Karagöz’ü muayene etmiş ve hastalığını tespit ederek ilaç tedavisine başlamıştır. İbn-i Sina ve Karagöz ilaç almak için eczaneye gitmiştir. Karagöz yanlışlıkla ilaç şişesini düşürüp
kırmıştır. Ne yazık ki bu ilacın tekrar hazırlanması çok zordur.
İbn-i Sina Karagöz’ün sakarlığına kızsa da bilerek yapmadığını bilir. Eczane sahibi ile konuşarak ilacı beraber yapmayı teklif eder. Bu sayede ilaç daha hızlı hazırlanacaktır. Eczane sahibi bu teklifi kabul eder. İbn-i Sina Karagöz’ün bir sakarlık çıkarmaması için evine gönderir ve ilacı getireceğini söyler.
İbn-i Sina ve eczane sahibi akşama kadar çalışarak sonunda ilacı bitirirler. İbn-i Sina yorgun argın Karagöz’ün evine gider. Kendisini kapıda karşılayan Karagöz’e nasıl kullanacağını ve kırmamak için iki eli ile tutarak almasını söyleyerek evine gider.
YAZALIM
5. ETKİNLİK
a. Tolga’nın sevdiği ve sevmediği yemekler nelerdir? Sizce Tolga neden bazı yemekleri severken bazılarını sevmemektedir?
Cevap: Tolga makarnayı çok severken, patlıcan, türlü, ıspanak yemeklerini sevmemektedir. Sağlıklı yemekler sebze yemekleri olduğu için sevmiyor olabilir.
b. Tolga’nın yemek seçme davranışı ile ilgili olumlu ya da olumsuz görüşünüzü yazınız.
Cevap: Tolga’nın yemek seçme davranışı sağlığını olumsuz etkiler. Çünkü daha çok makarna gibi yemekleri sevmektedir. Bu da onun kilo alımına ve vitaminsiz kalmasına neden olur.
c. Siz olsaydınız Tolga’nın yemek seçme alışkanlığından vazgeçmesi için ona hangi önerilerde bulunurdunuz? Gerekçeleriyle yazınız.
Cevap: Tolga’nın yemek seçerek yaşıtlarından daha güçsüz kısa kalacağını, aynı zamanda enerjisini, gücünü etkileyeceğini, hastalıklara daha kolay yakalanabileceğini söyleyerek yemek seçme alışkanlığından vazgeçmesini sağlardım.
KONUŞALIM
a. “Bu Görev Bizim” bölümünde, yeterli ve dengeli beslenmenin insan sağlığı üzerindeki etkileri ile ilgili hazırladıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz. Sunumunuz sırasında aşağıdaki yönergelere dikkat ediniz.
Cevap: Yeterli ve dengeli beslenmenin insan sağlığı üzerindeki etkileri ile ilgili sunuyu indirmek için tıklayın.
Yeterli ve dengeli beslenmek insanların hayat kalitesini, sağlığını, ruh halini ve daha bir çok şeye büyük etkide bulunur. Besinleri ayırt etmeden tüketmek vücudun zinde olmasını, hastalıkları hızlı ve hafif atlatmayı, daha güçlü, sağlıklı, enerjik olmamızı sağlayarak hayat kalitemizi arttırır.
b. Konuşmanızı yeniden yapacak olsaydınız bu sürece yönelik neleri değiştirmek ve korumak isterdiniz? Neden?
Cevap: Konuşmamda besinleri ayırt etmeden tüketilmesi gerektiğini anlatırken fazla tüketimin kontrolsüz kilo alımına ve bunun da hayatı olumsuz etkileyeceğine yer vermek isterdim.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları İkinci Kitap
7. ETKİNLİK
a. Karekodu okutarak filmi izleyiniz.
b. Aşağıdaki soruları izlediğiniz filmden hareketle cevaplayınız.
Çocukların ortak özellikleri nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Çocukların ortak özellikleri birbirlerine karşı saygı duymaları, hayvanları sevmeleri ve sağlıklı beslenmeyi önemsedikleridir.
Kuşun kurtarılması ile çocukların sağlıklı yaşamaları arasındaki ilgiyi açıklayınız
Cevap: Çocuklar sağlıklı beslendikleri için daha güçlü, enerjik ve atikler. Bu nedenle kuşu çok kolay kurtarmışlardır.
8. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Yazım yanlışı olan kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:
b. Yazımı yanlış olan kelimeleri düzelterek aşağıya yeniden yazınız.
Cevap:
Sokağın başında durmuş, top oynayan çocukları izliyordum, ne kadar da sağlıklı görünüyorlardı. Takımlar 5’er kişiden oluşuyordu. maçı izlerken bisikletli bir adam bana yaklaştı. Elindeki kâğıdı uzatıp “Şu spor salonunun adresine bakar mısın? Bir türlü bulamadım.” dedi. “Tabii Amcacığım.” diyerek kâğıdı aldım. kâğıtta “Çiçek Mahallesi Güneş Sokak Yıldız Apartmanı birinci kat” yazıyordu. “Amcacığım, yirmi beş metre ileride Atatürk Bulvarı var, karşıya geçince Kurtuluş Ortaokulu’nu göreceksin. Aradığın apartman okulun arkasında, Doğa Eczanesi’nin yanında. istersen seni götüreyim.” dedim ama teşekkür ederek ağır adımlarla ilerledi.
9. ETKİNLİK
a. Aşağıda, metinden alınan bölümde isimleri, ismi niteleyen ve belirten kelimeleri, ismin yerini tutan kelimeleri ve fiilleri belirleyerek altını çiziniz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları İkinci Kitap
b. Altını çizdiğiniz kelimeleri tabloda ait oldukları alana yazınız.
Cevap:
İsimler:
- spor salonu
- çiçek mahallesi
- güneş sokak
- yıldız apartmanı
- Atatürk bulvarı
- kurtuluş ortaokulu
- doğa eczanesi
İsmi Niteleyen ve Belirten Kelimeler:
- şu
- birinci (kat)
- yirmi beş (metre)
İsmin Yerini Tutan Kelimeler (Zamirler):
- sen
Fiiller:
- durmuş
- izliyordum
- oluşuyordu
- yaklaştı
- baktım
- yazıyordu
- göreceksin
- götüreyim
- ilerledi
KONUŞALIM
10. ETKİNLİK
a. “Beslenme açlık duygusunu bastırmak, karın doyurmak ya da canının çektiği şeyleri yemek içmek değildir.” sözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Beslenmenin zevk için değil bedenin ihtiyaç duyduğu enerjiyi, vitaminleri alması için yapılması gerektiğini anlıyorum.
b. Bu sözün ilettiği mesaja katılıyor musunuz? Niçin?
Cevap: Bu sözün ilettiği mesaja kısmen katılıyorum. Çünkü yemeği bazı zamanlar canımızın istediği, iyi hissetmek istediğimiz zamanlarda yeriz.
c. Kendinizi beslenme uzmanı yerine koyarak sağlıksız beslenen bir kişiye önerilerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Sağlıklı beslenmek vücudun direncini arttırır, enerji verir, saçların, tırnakların, tenin daha diri ve canlı olmasını, hayat kalitemizin artmasını sağlar. Bu nedenle bedenimizin ihtiyaç duyduğu her besini yeteri kadar ve dengeli tüketmeliyiz.
ç. Konuşmanızı yeniden yapacak olsaydınız bu sürece yönelik neleri değiştirmek ve korumak isterdiniz? Neden?
Cevap: Konuşmamı daha ayrıntılı ve uzun anlatarak beslenmenin püf noktalarına değinmek isterdim.
Bu Görev Bizim
Ata sporlarımızdan olan okçuluk ile ilgili araştırma yapınız.
Cevap: Okçuluk Orta Asya’da yaşayan Türk topluluklarından günümüze kadar gelen bir geleneksel spordur. İlk çıktığı zamanlar savaşlarda korunmak için kullanılsa da zamanla bir hobi ve spor haline gelmiştir. Türkler oku at üzerinde ilk kullanmış ve başlatmıştır. Günümüzde bir çok ülkenin gözdesi olan bu spor Türkiye’de de büyük bir yere sahiptir. Olimpiyatlara katılan ülkeler arasında olmamızı sağlayan günümüz sporcularımız Mete Gazoz, Ayşe Bera Süzer, Gizem Elmaağaçlı ve Yasemin Anagöz’dür.