Anasayfa Kitap Cevapları

Son Düzenleme: 10 Aralık 2024 - Yazar: Sena

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 142-143-144-145 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Duygularımız- 1 Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Duygularımız- 1 Cevapları

3. Tema: Duygularımı Tanıyorum 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145. Cevapları MEB Yayınları

Duygularımız Metni Cevapları – 1 Sayfa 138-139-140-141

Duygularımız Metni Cevapları – 3 Sayfa 146-147-148-149


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Paragraflarla ilgili soruları cevaplayınız.

Bu bölümde yazının ne ile ilgili olduğu anlaşılmakta mıdır? Bu yazının konusu nedir?
Cevap: Evet, anlaşılmaktadır. Yazının konusu merhamettir.


Bu bölümde çeşitli örnekler ve açıklamalarla konunun daha iyi anlaşılması sağlanmış mı? Hangi örnekler verilmiştir?
Cevap: Evet, sağlanmıştır. Örnek olarak yardıma muhtaç yaşlı, sokakta üşüyen kedi, karda eğilip kalmış bir fidan verilmiştir.


Bu bölümde yazar, yazıyı yazma amacını belirtmiş midir? Yazarın yazıyı yazma amacı nedir?
Cevap: Evet, yazar amacını belirtmiştir. Amacı herkesin merhamet sahibi olması gerektiği, merhametin dünyayı iyileştireceğini söylemek ve merhamete davet etmektir.


b. Metinde bir olay mı anlatılmaktadır? Bunu nereden anlıyorsunuz?
Cevap: Bir olay anlatılmamıştır. Çünkü metinde bir duygu tanıtılmış ve açıklanmıştır.


c. Okuduğunuz metin üç paragraftan oluşmaktadır. Birinci paragraf giriş, ikinci paragraf gelişme, üçüncü paragraf sonuç bölümlerini oluşturmaktadır. Siz de “Duygularımız” adlı metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini söyleyiniz.
Cevap:

Giriş:

Merhamet, insanın derin duygularının bir yansımasıdır. Bir kişiye, bir hayvana ya da doğaya karşı beslenen en insani duygudur. Bu duygu, diğer tüm duyguların ötesinde bir kıymet taşır. Çünkü merhamet, insanlara yaşama umudu ve güven aşılayan bir güçtür.

Gelişme:

Merhamet, insanların birbirine bağlanmasını sağlar ve dünyayı daha anlamlı kılar. İnsanları koruyucu bir katman gibi kuşatır ve onu kötü duygu ve davranışlardan korur. Sokakta üşüyen bir sokak kedisi, yardıma muhtaç bir yaşlı ya da kardan eğilip kalmış körpe bir fidan gördüğünde ortaya çıkar. Merhamet de diğer iyi duygular gibi yaşamın en güzel ve en değerli armağanlarından biridir.

Sonuç:

Merhamet duygusunu en kıymetli değerlerimizden biri olarak görmeli ve onu hiçbir zaman kaybetmemeliyiz. Çünkü merhamet, insanlığımızın temelini oluşturur ve dünyayı daha yaşanılır kılar. Her birimiz, merhametle dolu bir dünya kurmak için çaba göstermeli ve bu değerli duyguyu yaymaya devam etmeliyiz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

a. Düşünceyi geliştirme yollarıyla ilgili aşağıda verilen örnek cümleleri okuyunuz. Siz de “Merhametli Olmak” metninden düşünceyi geliştirme yollarına birer örnek cümle yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları


8. ETKİNLİK

a. İsimler her zaman görebildiğimiz, dokunabildiğimiz varlıklara mı verilir? Neden?
Cevap: Hayır, isimler yalnızca gördüğüm ve dokunduğumuz varlıklara verilmez. Görünmeyen ve hissedilemeyen varlıklara da verilir.


b. “Merhamet” kavramını duyu organlarımızla algılayabilir miyiz? Niçin?
Cevap: Merhamet kavramı duyu organlarıyla algılanamaz. Çünkü bu kavram görülmez, duyulmaz ve hissedilemez.


c. Dinlediğiniz metinde duyu organlarınızla algıladığımız ve algılayamadığımız isimleri bularak yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları1


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki isim kartlarından üçünü seçiniz. Seçtiğiniz kartlarda yazılı olan isimleri tür özelliğine uygun olarak kullandığınız kısa bir konuşma yazınız.
Cevap:

Seçtiklerim: Tekil isim, çoğul isim, cins isim

Yan dairelerde oturan Aslı ve Sibel ortaokuldan beri yakın arkadaşlar. Aslı’nın Balım adında bal rengi bir kedisi, Sibel’in Dobby adında beyaz bir kedisi var. Bu iki arkadaş her hafta sonu beraber sahil boyu kedilerini yürüyüşe çıkarırlar. Yine bir hafta sonu sözleşip yürüyüşe çıktılar. Sahilde biraz dinlenmek için otururken kedilerden birinin kaçtığını fark ettiler. İki arkadaş korkuyla kalkıp sahili aramaya başladılar. Dobby kaybolan Balım’ı hissetmiş gibi Sibel’i sağa doğru çekiştiriyordu. O tarafa yönelen iki arkadaş Balım’ı bir kız çocuğunun kucağında görür. Sahibini gören Balım hızla Aslı koşar ve kucağına kurulur. Sakinleşen iki arkadaş daha dikkatli olacaklarına söz vererek evin yolunu tutar.


10. ETKİNLİK

Aşağıda verilen cümlelerle duygu durumunu ifade eden görselleri eşleştiriniz. Boşta kalan görselle ilgili siz de bir cümle yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları

11. ETKİNLİK
KONUŞALIM

a. Arkadaşlarınızla daha çok hangi konularda sorun yaşıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşlarımın kaba davranışlarından dolayı sorun yaşıyorum.


b. Aşağıdaki olayı okuyunuz.


c. Olaydaki sorunla ilgili çözüm önerilerinizi “çember tekniği”ni kullanarak söyleyiniz. Çözüm üretirken ve çözümünüzü ifade ederken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Sorunun oluşmaması için Elif, Ayşe’ye şuan meşgul olduğunu, daha sonra kendisiyle ilgileneceğini söylemeliydi. Ayşe, Elif’in meşgul olduğunu bu yüzden sessiz kaldığını düşünerek empati yapmalıydı. Yaşanan olaydan sonra Elif işini bitirip arkadaşıyla ilgilenmeli ve durumu açıklamalıdır.


ç. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.

Duygularımız Metni Cevapları – 1 Sayfa 138-139-140-141

Duygularımız Metni Cevapları – 3 Sayfa 146-147-148-149



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın