Son Düzenleme: 5 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174. Cevapları Birinci Kitap
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174. Cevapları Birinci Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 170-171-172-173-174 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Altı Üstü Bir Yarış Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Altı Üstü Bir Yarış Dinleme Metni Cevapları
İçindekiler
3. Tema: Duygularımı Tanıyorum 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174. Cevapları MEB Yayınları
Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Sayfa 175-176-177-178-179-180-181
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları
Keşif Yolculuğu
› “Bu Görev Bizim” bölümünde verilen atasözlerinin anlamını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Bir musibet bin nasihatten iyidir→ Kişinin başına gelen bir tane kötü olay verilen binlerce tavsiyeden daha etkilidir.
Öfkeyle kalkan zararla oturur→ Bir işte öfkeyle yapılan iş sonradan pişmanlığa sebep olur.
› Daha önce hiç bir yarışa katıldınız mı? Katıldıysanız ne tür bir yarışa katıldığınızı söyleyiniz.
Cevap: Evet, daha önce koşu yarışına katıldım.
› Yarış öncesi, yarış sırası ve sonrasında neler hissettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yarış öncesi stresle antrenmanlarıma hazırlanıyordum. Yarış anında heyecanlıydım ve yarış sonunda birincilikle mutlu oldum.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları
1.ETKİNLİK
a. Metnin adından ve görselinden hareketle içeriğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi ve gerekçelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin adından ve görselinden hareketle metinde bir bisiklet yarışı anlatılıyor olabilir.
b. Metnin içeriğiyle ilgili tahminleriniz doğru çıktı mı? Neden? Yazınız.
Cevap: Evet, doğru çıktı. Çünkü tahmin ettiğim gibi metinde bir bisiklet yarışı anlatılıyordu.
2.ETKİNLİK
Aşağıdaki soruların cevaplarını dinlediğiniz metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Yiğit’in yarış öncesi, sırası ve sonrasında hangi duyguları yaşadığını ayrı ayrı belirtiniz.
Cevap: Yiğit yarış öncesinde ve yarışta hızlıymış. Yarış sonrası kaybedince de öfke ve üzüntü duygularını yaşamış.
2. Arkadaşları yarış sonucunda Yiğit’e nasıl davranmışlar? Yiğit’in bir arkadaşı olsaydınız ona neler söylerdiniz?
Cevap: Yarılın sonucunda arkadaşları Yiğit’i teselli etmiş ve kibar davranmışlar. Ben olsaydım Yiğit’e hayatta kazanmakta var kaybetmekte önemli olanın çabalamak olduğunu söylerdim.
3. Yiğit, bisikletine zarar verdikten sonra neler hissetmiştir?
Cevap: Bisikletine zarar verdikten sonra üzülmüş, pişmanlık duymuş ve babasına nasıl söyleyeceğini düşünerek endişelenmiştir.
4. Yiğit’in babaannesi, torununun yaşadıklarını öğrenince ne tepki vermiştir? Yiğit’e hangi nasihatlerde bulunmuştur?
Cevap: Yiğit’in babaannesi, torununun yaşadıklarını öğrenince Yiğit’e tavsiyeler vermiş üzülmemesi, öfkesinin kurbanı olmaması ve babasına doğruları öğütlemesi konusunda tavsiye vermiştir.
5. Yiğit olanları anlattıktan sonra babası “İşte benim oğlum, bugün biraz daha büyüdü.” demiştir. Bu sözüyle ne anlatmak istemiş olabilir?
Cevap: Yiğit’in babası bu sözüyle oğlunun ders aldığını ve olgunlaştığını dile getirmek istemiştir.
6. Yiğit’in babaannesi ve babasının olaya verdikleri tepkiyi çevrenizdeki büyüklerin tepkileriyle karşılaştırınız. Bu tepkilerin doğruluğu ve yanlışlığı konusundaki görüşlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Yiğit’in babaannesi ve babası Yiğit’i dinlemiş ve ona tavsiyeler vermiştir. Yiğit’ yaklaşımları doğrudur. Benim de çevremdekiler hatalarımızı dinler ve bizlere öğüt verirler.
3.ETKİNLİK
Dinlediğiniz metinden hareketle aşağıda eksik bırakılan gerekçelendirme ifadelerini örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları MEB Yayınları
4.ETKİNLİK
Metnin başlığı niçin “Altı Üstü Bir Yarış” olarak belirlenmiş olabilir? Siz de metne farklı başlıklar belirleyip yazınız.
Cevap: Metinde Yiğit’in arkadaşları ona bu şekilde teselli verdiği için ve bir yarış yapıldığı için bu başlık verilmiştir. Ben olsaydım bu metne ”Önemli Olan Yarışmak” başlığını koyarım.
5.ETKİNLİK
a. Öfke kontrolünü sağlamak için yukarıdaki yöntemlere benzer birçok yöntem bulunmaktadır. Peki, siz öfkelendiğinizde neler yapıyorsunuz, öfkenizi kontrol etmek için hangi yöntemi kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Ben öfkelendiğim zaman müzik açıyorum ve dans ederek enerjimi başka bir yöne çekiyorum. Bazen de kitap okuyarak sakinleşiyorum.
b. Çevremizle sağlıklı iletişim kurabilmek için öfkemizi kontrol altında tutmamız niçin önemlidir? Söyleyiniz.
Cevap: Çünkü öfkeli anlarımızda iletişimimiz kaba ve kırıcı olabilir. Bu yüzden öfkemizi kontrol altına alıp sağlıklı bir iletişim kurmamız gerekir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB Yayınları
6.ETKİNLİK
Yiğit’in öfkesini kontrol edemediği olayla ilgili aşağıdaki sorulara cevap veriniz.
a. Yiğit’in öfkesinin sonucunda neler olmuştur? Hatırlayıp yazınız.
Cevap: Yiğit öfkesini kontrol edemeyip bisikletine zarar vermiştir.
b. Yiğit’in yarış sonucunda yaşadığı hayal kırıklığı ve öfkenin yoğunluğunun nedeni ne olabilir? Önceki bilgilerinizden de yararlanarak yazınız.
Cevap: Yarışı kazanacağını düşünmesi ve yarış için çok hırslanması öfkesinin yoğunluğunun nedeni olabilir.
c. Siz bu metinden olumlu ya da olumsuz neler çıkardınız? Çıkarımlarınızı aşağıdaki tabloya örnekteki gibi yazınız.
Olumlu Çıkarımlarım:
- Yiğit’i arkadaşlarının teselli etmesi
- Babaannesini Yiğit’e öğüt vermesi
- Öfkenin zararlı bir duygu olduğu
Olumsuz Çıkarımlarım:
- Bisikletin zarar görmesi
- Yiğit’in öfkesinin kurbanı olması
- Bisiklet yarışını kaybeden Yiğit’in öfkelenmesi
ç. Sizce Yiğit, yaşananlardan sonra benzer bir davranışı tekrar edebilir mi? Neden?
Cevap: Bence Yiğit benzer bir davranış tekrar edemez. Çünkü yaşadığı olaylar onu üzmüş ve ona ders olmuştur.
d. Yiğit’in hangi davranışını beğenmediniz? Siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap: Yiğit’in arkadaşlarını tebrik etmeden eve gitmesini ve bisikletini tekmelemesini beğenmedim. Çünkü bunlar kaba davranışlar.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları MEB Yayınları
7.ETKİNLİK
a. 1. temada dinlediğiniz “Oyun Durdu!” adlı metin ile dinlediğiniz metni ana karakterlerin özellikleri ve deneyimleri açısından aşağıdaki yönergeler doğrultusunda karşılaştırınız.
b. İki karakterin özellikleri ve deneyimleriyle ilgili hangi sonuçlara ulaştığınızı anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: İki karakterde öfkeli davranışlarda bulunmuş. Biri oyunu durduğu için sinirlenmiş sonrada hatasını anlamıştır. Bu metindeki karakter ise yarışı kazanamadığı için sinirlenmiş sonrasında pişmanlık duymuştur.
8.ETKİNLİK
Dinlediğiniz metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde neler yaşandığını yazınız.
Cevap:
Serim: Yiğit okullarında yapılacak bisiklet yarışı için hırsla ve azimle hazırlanmıştır. Yarış günü gelince ise yarışı kaybetmiştir.
Düğüm: Yarışı kaybeden Yiğit çok hırslanmış ve arkadaşlarının tesellisini dinlemeden hızlıca eve gitmiştir. Bisikletini tekmelemiş ve ne yaptığını sonradan fark ederek bu durumu babasına nasıl açıklayacağını düşünüp, üzülmüştür. Bu durumu gören babaannesi Yiğit’i dinleyerek ona öğütler vermiştir.
Çözüm: Yiğit babaannesinin öğütleri üzerine akşam eve gelen babasına olayları doğru bir şekilde anlatmış ve pişmanlığını söyleyerek özür dilemiştir. Babası Yiğit’in bu olay karşısında büyüdüğünü söylemiştir.
Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Sayfa 175-176-177-178-179-180-181