Son Düzenleme: 22 Ocak 2025 - Yazar: Sena

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29. Cevapları 2.Kitap

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29. Cevapları İkinci Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bugün Bayram Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Bugün Bayram Metni Cevapları

4. Tema: Geleneklerimiz 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları İkinci Kitap

Keşif Yolculuğu

Ülkemizde kutlanan dinî bayramları söyleyiniz.
Cevap: Ülkemizde Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı kutlanır.


Dinî bayramlarda büyüklerinizi ziyaret eder misiniz? Ziyaret ettiğinizde büyükleriniz sizi nasıl karşılarlar?
Cevap: Dini bayramlarda büyüklerimizi ailecek ziyaret ederiz. Ziyaret ettiğimizde büyüklerimiz çok mutlu olur şeker, tatlı ikram ederek harçlık verirler.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları İkinci Kitap

 1. ETKİNLİK

a. “Bugün Bayram” adlı çizgi filmin anahtar kelimelerini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:

Bugün Bayram:

  • Şeker
  • Kurban
  • Akraba ziyaret
  • İkramlıklar
  • Harçlık
  • Yeni giysi
  • Gelenek
  • Temizlik

b. Belirlediğiniz anahtar kelimelerin size çağrıştırdığı kelimeleri aşağıya yazınız.
Cevap:

Yeni giysi› Bayram kıyafeti
Akraba Ziyareti › Dede, Nine, komşu, hala, dayı.
Şeker › Çikolata
Gelenek › Adet
Kurban› Büyük baş, küçük baş hayvan
Temizlik› Evlerin dip bucak paklanması
Harçlık› Büyüklerin küçüklere verdiği para


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları izlediğiniz filmden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

1. Mahalledeki çocuklar bayramlıklarını görünce ne yapmışlardır?
Cevap: Çocuklar bayramlıkları görünce üzülmüşler çünkü bayramlıklar onlara göre değilmiş.


2. Kâmil’in, kıyafetleri değiştirme fikri neden kabul edilmemiştir?
Cevap: Çocuklar Basri Amca’nın üzüleceğinden endişe ettikleri için kabul edilmemiştir.


3. Çocuklar Basri amcadan neden kaçmaktadır?
Cevap: Çocuklar, Basri Amca’nın aldığı kıyafetleri giymediklerini fark edip üzülmesinden endişe ettikleri için kaçmaktadır.


4. Hayri, Sadettin Usta’ya şeker ikramını hatırlatmak için neler söylemektedir?
Cevap: Hayri, Sadettin Usta’ya şeker ikramını hatırlatmak için öğle uykusunda şekerleme yapacağını, çayın şekerli olup olmadığını, yeni doğan bebeklerin şeker gibi olduğunu söylemektedir.


5. Çocuklar Basri amcaya yakalanınca yüzlerinde nasıl bir ifade belirmiştir? Bu durumda neler hissetmiş olabilirler?
Cevap: Çocuklar Basri amcaya yakalanınca yüzlerinde şaşkınlık ve utanç ifadesi belirmiştir. Bu durumda üzülerek endişelenmişlerdir.


6. Bayramlar, insanlar arası ilişkileri nasıl güçlendirir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Bayramlar, insanların bir araya gelmesini, küslerin barışmasını sağlayarak insanlar arasındaki bağları güçlendirir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları İkinci Kitap

3. ETKİNLİK

a. İzlediğiniz filmde geçen kalıplaşmış ifadelerden biri ve bunun hangi durumlarda kullanıldığı aşağıda verilmiştir. Siz de benzer ifadeleri izlediğiniz filmden bularak örnekteki gibi yazınız. Gerekirse öğretmeninizden filmi tekrar izletmesini isteyiniz.
Cevap:

Pırıl pırıl olmak: Bir kişinin veya bir yerin ter temiz ve şık olması anlamında kullanılır.

El öpenleriniz çok olsun: Büyüklerin, ellerini öpen küçüklere iyi dilekte bulunması.

Kısmet olmadı: İstenilen ancak gerçekleşmeyen olay.

Şekerleme yapmak: Öğlen vaktinde kısa uyku çekmek.

Bayramlık: Bayramlarda giyilmek için alınan yeni giysi.


b. Aşağıda verilen diyalogları uygun kalıplaşmış ifadelerle örnekteki gibi tamamlayınız. Boşta kalan kalıplaşmış ifade için bir diyalog yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları İkinci Kitap

4. ETKİNLİK

a. “Bu Görev Bizim” bölümünde bayram gelenekleriyle ilgili araştırmanızı arkadaşlarınızla paylaşınız. Araştırmanıza yeniden başlayacak olsaydınız kaynak seçimlerinize yönelik neleri değiştirmek ya da korumak isterdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Bayram geleneklerimize bayram öncesinde dip bucak ev temizliği, ikramlıklar hazırlanması, bayram günü yemekler hazırlanması, akraba ve komşu ziyaretleri çocuklara şeker ve harçlık verilmesi, uzakta akraba, eş dostun aranması, kurban kesilmesi, et dağıtılması gibi örnekler verilebilir.


b. İzlediğiniz filmden alınan aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerde bayram geleneklerinden hangilerine yer verilmiştir? Görsellerin altına yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları MEB Yayınları


5. ETKİNLİK

a. İzlediğiniz filmdeki karşılaştırılabilir unsurlar aşağıda verilmiştir. Karşılaştırma yapacağınız unsurlardan birini seçerek işaretleyiniz.
Cevap:

[X] Mahalledeki çocukların kendi aralarındaki ve büyükleriyle olan iletişimleri
[X] Çocukların Basri amcayla karşılaşmadan önceki ve karşılaştıktan sonraki duyguları
[X] Mahalledeki büyüklerin kullandıkları dil ile çocukların kullandıkları dil


b. İşaretlediğiniz seçenekteki durumları benzerlik ve farklılık yönünden karşılaştırınız.
Cevap:

Benzerlikler:

  • Çocuklar yaşıtlarına da büyüklerine de saygılı davranırlar.
  • Çocuklar Basri amcayla karşılaşmadan önce de sonra da korkarlar.

Farklılıklar:

  • Çocuklar yaşıtlarına ve arkadaşlarına isimleriyle hitap ederken, büyüklere dayı, amca, teyze şeklinde ifadeler eklerler.
  • Çocuklar şimdiki Türkçeyi kullanır, büyükler eski Türkçeyi kullanırlar.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları İkinci Kitap

6. ETKİNLİK

a. Filmi tekrar izleyiniz. İzleme sırasında filmde geçen olayları önemli ve önemsiz olarak sınıflandırıp aşağıdaki alanlara yazınız.
Cevap:

Önemli Olaylar:

  • Çocukların Basri amcadan kaçması.

Önemsiz Olaylar:

  • Hayri’nin şekeri hatırlatmak için yeni doğan bebeğin şeker gibi olması gibi hatırlatmalar yapması.

b. İzlediğiniz filmi olay akışına göre kendi cümlelerinizle özetleyiniz.
Cevap: Bir bayram günü çocuklar Basri amcanın onlara aldığı bayramlıkların küçük olmasından dolayı giyememişler. Basri Amca’nın üzülmemesi için de mahallede ondan kaçmışlar. Daha sonra kıyafetlerin bedenlerinin karıştığı anlaşılmış.


7. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki paragrafı okuyunuz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları


b. Okuduğunuz paragrafla ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

• Hayri’nin günümüzdeki bayramlarla ilgili görüşü nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Hayri günümüz bayramların eskisi gibi olmadığını düşünmektedir.


• Hayri bu görüşünü desteklemek için hangi açıklamaları yapmıştır? Söyleyiniz.
Cevap: Hayri bu görüşünü desteklemek için akraba ziyaretlerinin yapılmadığını ve ev ev dolaşıp şeker toplanmadığını açıklamıştır.


• Hayri’nin bu görüşüne katılıp katılmadığınıza karar veriniz. Kendi görüşünüzü nedenleriyle yazınız.
Cevap: Hayri’nin görüşlerine katılıyorum. Çünkü artık bayramlarda herkes tatillere gidiyor ve bayramı telefonla kutluyorlar.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları İkinci Kitap

8. ETKİNLİK

a. Bir betimleme yaparken sadece isimleri kullanmak bizim için yeterli olur mu? Niçin?
Cevap: Bir betimleme yaparken sadece isimleri kullanmak yeterli olmaz. Çünkü betimleme yapılırken boyut, renk ve detaylar verilmelidir.


b. Farklı çiçeklerle dolu bir bahçeye girdiğinizi düşünün. Bahçedeki çiçeklerin birbirinden farkını nasıl ifade edersiniz?
Cevap: Bahçedeki çiçeklerin birbirinden farkını renklerini, kokularını, şekillerini, boyutlarını anlatarak ifade ederim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları

c. Yukarıdaki görselde yer alan varlıkların isimlerini yazınız.
Cevap:

  • Hayri
  • Hayri’nin pantolonu
  • Saksıdaki çiçek
  • Kase

ç. Yazdığınız isimlere niteleyici kelimeler ekleyerek betimleyici bir paragraf yazınız. 
Cevap:

  • Hayri sarı saçlı, beyaz tenli, kilolu biridir.
  • Hayri’nin pantolonu küçülmüş, dar ve mavi renktedir.
  • Saksıdaki çiçek üç dallı cılızdır.
  • Kasenin içinde bir kaşık vardır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları İkinci Kitap

9. ETKİNLİK

a. Dinî bayramlarımızla “istasyon tekniği” ve yönergeler doğrultusunda aşağıdaki etkinliği yapınız.

İstasyonlarda ne yapacaksınız?

“Bilgi İstasyonu”nda dinî bayramlarla ilgili bildiklerinizi yazınız.
Cevap: Dini bayramlar Kurban Bayramı ve Ramazan Bayramı olmak üzere iki tanedir. Ramazan bayramında bayramlaşmalar ikramlıklar ziyaretler yapılırken, Kurban bayramında ayrıyeten kurbanlıklar kesilir ve dağıtılır.


“Şiir İstasyonu”nda kâğıda bir dörtlük de siz ekleyiniz.
Cevap:

Bayram geldi, gönüller coşar, sevinç dolar,
Dualar yükselir, kalplerde huzur var.
Birlik, beraberlik, dostlukla örülür,
Bayramda tüm dertler, neşeyle sökülür.


“Hikâye İstasyonu”nda bir önceki arkadaşınızın bıraktığı yerden hikâyeyi devam ettiriniz.


“Slogan İstasyonu”nda dinî bayramlarımızla ilgili çarpıcı, kısa sloganlar yazınız.
Cevap: Bayramları yaşat, geleceğe kal!


“Resim İstasyonu”nda yapılan resme siz de eklemeler yapınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları


b. Çalışmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde öğretmeninizin geri bildirimleriyle geliştirmeye çalışınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları1


c. Yaptığınız çalışmaları arkadaşlarınızla paylaşınız.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları İkinci Kitap

KONUŞALIM

10. ETKİNLİK

a. Karşılaştırma yapmak üzere izlediğiniz videodaki çocuk kahramanların isimlerini belirleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları


ç. Çocuk kahramanların benzerlik ve farklılıklarından hareketle bir konuşma hazırlayınız.
Cevap: İnsanların bedensel farklılıkları birbirimizin güzelliklerini anlamak için önemlidir. Farklılıklarımız olmasaydı birbirimizin güzelliğinin farkına varamaz herkes birbiri için basitleşirdi. Bu nedenle her insanın görüşüne, duygularına ve düşüncelerine saygı göstermeliyiz.


Bu Görev Bizim

“Türk kültüründe misafirliğin yeri ve önemi” hakkında bir araştırma yapınız.
Cevap: Türk kültürü misafirperverliğe önem vererek, geçmişten günümüze kadar aktarılmış en önemli gelenektir. Türk kültüründe misafir geldiğinde evi bereket, huzur ve mutluluk kapladığına inanılır. Çünkü misafirler Allah’ın ev sahibine bir ikramıdır. Türk kültüründe misafirliğe önem verildiğini de özel misafir odalarında, misafir yemek takımlarından anlayabiliriz.

Sonraki ödevinizi aşağıdaki aramadan bulabilirsiniz.


Teşekkürler, yorumunuz gönderildi!

Sonraki ödevinizi bulmak için yukarıdaki aramayı kullanabilirsiniz.

Sizde Yorum Yazın