Son Düzenleme: 22 Ocak 2025 - Yazar: Sena

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-39-40-41-42-43. Cevapları 2. Kitap - Ders Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-39-40-41-42-43. Cevapları 2.Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 36-37-39-40-41-42-43 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Misafir Odası Metni Cevapları -2” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-39-40-41-42-43. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Misafir Odası Metni Cevapları -2

4. Tema: Geleneklerimiz 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-39-40-41-42-43. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları İkinci Kitap

10. Etkinlik


b. Metnin konusu nedir? Metinde hangi olaylar dikkatinizi çekti? Yazınız.
Cevap:

Metnin Konusu:
Aile içi dayanışma, komşuluk ilişkileri ve iyilik yapmanın mutluluğu.

Dikkat Çeken Olaylar:

  • Ailece akşam sohbetleri yapmaları.
  • Babalarının hatırlatmasıyla uzun süredir ziyaret edilmeyen komşulara yardım etmeleri.
  • Davut Amca’nın gülümsemesiyle iyiliğin verdiği mutluluğun pekişmesi.

c. Metindeki olayları aşağıdaki kişilerin bakış açısına göre örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları


ç. Metni yazarın ve ailesinin yardıma gittiği komşularının bakış açısıyla yeniden düzenleyip kısaca anlatınız.
Cevap: Bir haftadır hastaydık, kimse halimizi sormadı diye üzülüyorduk. Derken kapımız çaldı. Komşularımız ellerinde yemekler ve bir hediye paketiyle karşımızdaydı. “Biz de sizin evlatlarınızız,” dedi babaları. O an içimizi tarifsiz bir mutluluk kapladı. İlgilerinden, sıcak sohbetlerinden ve yardımlarından dolayı kendimizi yalnız hissetmedik. Onların bu ziyareti, komşuluğun ve iyiliğin ne kadar değerli olduğunu bize bir kez daha hatırlattı.


11.Etkinlik

a. Metni serim, düğüm ve çözüm bölümleri olacak biçimde üç bölüme ayırınız. Bu bölümlerde hangi konunun ele alındığını yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları1


b. Düğüm bölümünde anlatılan olaylar, aile içi sohbetler ve komşulara yardım etme faaliyetleri çözüm bölümünde nasıl sonuçlanmıştır? Defterinize yazınız.
Cevap: Anlatılan olaylar, aile içi sohbetler ve komşulara yardım etme faaliyeti göz önünde bulundurulmuş ve çözüm bölümünde komşu ziyaretlerine dönüşmüş.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları İkinci Kitap

12.Etkinlik

a. “Sevgili Günlük” metnindeki gibi yakınları yanında olmayan bir komşunuzun hastalanmasına benzer bir durumla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız ailece neler yaptınız?
Cevap: Bu duruma benzer bir olayla karşılaşmıştık. Komşumuzun babaları uzak şehirde çalışıyordu. En küçük çocuğu ateşlenmişti. Babam küçük çocuğu hastaneye götürüp tüm gerekli işlemleri yaptırmış ve annemde günlerce ev sahibine yardıma gitmişti.


b. Aşağıdaki sorular ve yönergeler doğrultusunda metinle ilgili tahminlerde bulunduğunuz bir yazı yazınız.

• Günlük yazan kişinin babası, aile toplantılarında başka hangi önerilerde bulunabilir?
Cevap: Günlük yazan kişinin babası, aile toplantılarında; ailece spor yapmayı, ihtiyaç sahiplerine düzenli yardım etmeyi, kitap okuma saatleri düzenlemeyi veya mahalle temizliği gibi sosyal sorumluluk projelerine katılmayı önerebilir.

• Komşularının arayıp sormaması hâlinde Davut amca ve Selma teyze ile ilgili başka hangi durumlar yaşanabilir?
Cevap: Günlük yazan kişinin babası, aile toplantılarında akraba ziyaretlerinin ve görüşmenin önemiyle ilgili önerilerde bulunabilir.

Komşularının arayıp sormaması halinde Davut amca ve Selma teyze ihtiyaçlarını gidermekte zorlanırlardı. Toplumumuzda komşuculuğun, birlik ve beraberliğin önemi büyüktür. Türk milleti ”Komşu komşunun külüne muhtaçtır” atasözü gibi birbirine muhtaç ve değerini bilmesi gerektiğinin bilincinde olmuştur.


c. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız. 


Bu Görev Bizim

“UNESCO [YUNESKO (Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu)] Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi” ve “zanaat ve sanat”la ilgili araştırma yapınız. Araştırma yapmadan önce hangi bilgi kaynaklarını kullanabileceğinizi ve bunlara nasıl ulaşabileceğinizi listeleyiniz. Yaptığınız listeden size en uygun araştırma kaynağını seçiniz.
Cevap: UNESCO, 17 Ekim 2003 yılında Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesini kabul görmüştür ancak TBMM tarafından 2006 senesinde kabul görülmüştür. Ülkemizde de bir çok miras UNESCO tarafından korunma altına alınmıştır. Bu miraslardan bazıları şunlardır:

  • Karagöz ve Hacivat
  • Nevruz Kutlamaları
  • Türk Kahvesi
  • Ebru Sanatı
  • Çini Sanatı
  • Meddahlık
  • Nasrettin Hoca Oyunları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları İkinci Kitap

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları İkinci Kitap

Doğrudan Zaman veya Öncelik-Sonralık Bildiren Kelime/Kelime Grupları
Cevap:

  • Öncelikle
  • ardından
  • devamında
  • ziyaret sırasında
  • önce
  • daha sonra
  • sabah erkenden
  • düğün günü
  • bu esnada

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları


Sonuç bölümündeki ifadeler girişte konuyu belirten ifadelerle bağlantılıdır.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları1


Belirlenen kanıt ifadeler: Geleneksel Türk Düğünleri


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları İkinci Kitap

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları İkinci Kitap

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları

Sonuç bölümündeki ifadeler girişte konuyu belirten ifadelerle bağlantılıdır.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları1


Belirlenen kanıt ifadeler: Mesleğinin örnek ustalarınsan biri olan Kocataş, Keçecilik


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları İkinci Kitap

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları


Sonraki Ödevler


Sizde Yorum Yazın