5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-54-55-56-58-59. Cevapları 2. Kitap - Ders Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-54-55-56-58-59. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa xxx konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çömlekçilik Metni Cevapları -2” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-54-55-56-58-59. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Çömlekçilik Metni Cevapları -2
4. Tema: Geleneklerimiz 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44-47-48-49-50-51-52-54-55-56-58-59. Cevapları MEB Yayınları
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları İkinci Kitap
11. ETKİNLİK
a. Karekodu okutarak çoklu ortamı izleyiniz. İzlerken hangi kültürel unsurlardan bahsedildiğini ön bilgilerinizden de yararlanarak defterinize yazınız.
Cevap: İzlediğimiz çoklu ortamda bıçakçılık, çömlekçilik, mücevher sanatı, halı dokuma, işlemecilik, deri dokuma, çinicilik, meddahlık, Karagöz ve Hacivat’tan bahsedilmiştir.
b. İzlediğiniz çoklu ortam dosyasında geçen somut olmayan kültürel miras ürünlerini belirleyiniz. Belirlediğiniz kültürel miras ürünlerinin aşağıdaki başlıklardan hangilerine ait olabileceğine karar veriniz. Belirlediğiniz başlıklarla o başlığa ait olabileceğini düşündüğünüz kültürel miras ürünlerinin adlarını uygun kutucuklara yazınız.
Cevap:
c. Somut olmayan kültürel miras ürünlerini neden bu şekilde sınıflandırdığınızı arkadaşlarınıza açıklayınız ve sınıflandırmalarınızı da kullanarak somut olmayan kültürel miras ürünlerinin çeşitliliği hakkında bir konuşma yapınız.
Cevap: Bu kültürel mirasları yapılış tarzlarına ve kullanım alanlarına göre sınıflandırdım. Bu miraslar üretildikleri yörenin geleneklerini gelecek nesillere aktarırlar. Somut olmayan kültürel miraslara efsaneleri, el sanatlarını, türküleri, oyunları örnek verebiliriz.
12. ETKİNLİK
a. İzlediğiniz metnin içeriğini en iyi yansıtan, üzerinde durulan kelime ve kelime grupları hangileridir? Aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin içeriğini en iyi yansıtan ve üzerinde durulan kelimeler nesilden nesle aktarım ve kültürel mirastır.
b. Sadece yazdığınız kelimelerden hareketle metnin içeriği tahmin edilebilir mi? Nedenini söyleyiniz.
Cevap: Sadece yazdığım kelimelerden metnin içeriği tahmin edilebilir. Çünkü metinde de kültürümüz ve kültürümüzdeki değerlerin gelecek nesillere aktarıldığı anlatılmıştır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları İkinci Kitap
Biz Uyguluyoruz
4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve öğretmenimizin rehberliğinde “yöremize özgü bir kıyafeti” ele alan tanıtma paragrafı yazalım. Çalışmamızı yaparken aşağıdakilere dikkat edelim.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları İkinci Kitap
Yine Uyguluyoruz
Şimdi daha küçük, 2-3 kişilik, gruplar oluşturalım ve “millî bayram” kavramını ele alan bir tanıtma paragrafı yazalım. Çalışmamızı yaparken aşağıdakilere dikkat edelim.
Cevap:
Sıra Sende
Artık tanıtma paragrafı yazmayı öğrendik. Şimdi “Karagöz ve Hacivat”ı tanıtan bir paragraf yazalım.
Cevap: Karagöz ve Hacivat yıllar önce yaşamış iki inşaat ustasıdır. Çalıştıkları inşaat işini yavaşlattıkları gerekçesi ile idam edilmişlerdir. Günümüzde ise perde arkasında şakalar ve atışmalarla düzenlenen bir oyundur.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları İkinci Kitap
13. ETKİNLİK
a. Önceki bilgilerinizden hareketle somut olmayan kültürel miraslarımızdan olan Karagöz veya Hacivat’ı tanıtan bir paragrafı defterinize yazınız.
Cevap: Karagöz ve Hacivat yıllar önce yaşamış iki inşaat ustasıdır. Çalıştıkları inşaat işini yavaşlattıkları gerekçesi ile idam edilmişlerdir. Günümüzde ise perde arkasında şakalar ve atışmalarla düzenlenen bir oyundur.
b. Yazdığınız tanıtma paragrafını öğretmeninizle yazım, noktalama ve içerik yönlerinden gözden geçiriniz. Güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle sonraki yazma etkinliklerinde geliştirmeye çalışınız.
Cevap:
Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
14. ETKİNLİK
Karekodu okutarak çoklu ortamı dinleyiniz. Öğrendiğiniz metin yapılarının analizi ve bilgileri organize etme stratejisini kullanarak bu çoklu ortama ait aşağıdaki çalışma kâğıdını doldurunuz.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları İkinci Kitap
Bu Görev Bizim
Empati ile ilgili çoklu ortam içerikleri izleyerek bilgi edineceğiniz bir araştırma yapınız.
Cevap: Empati, kişinin kendini karşısındaki bireyin yerine koyarak ne hissettiğini anlamaya çalışmasıdır. Empati yapmak toplumda daha sağlıklı ilişkiler kurmayı, daha anlaşılır olmayı ve birlik beraberliği güçlendirir.
Temanın “Üretim Zamanı” kısmındaki yazma ve konuşma yönergeleri doğrultusunda selamlaşmadan vedalaşmaya kadar bir misafirin ağırlanma aşamalarını araştırınız.
ÜRETİM ZAMANI
Yazma
a. Selamlaşmadan vedalaşmaya kadar bir misafirin ağırlanma aşamalarını anlattığınız bir sunu hazırlayınız. Sununuzu hazırlarken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Misafirler davet yerine gelmeden önce ev toparlanır, üzerimize uygun ve temiz kıyafetler giyeriz ve ve ikramlıklar hazırlarız. Misafir geldiğinde güler yüz ile karşılayarak fazla eşyalarını asmak için alırız. Misafirleri oturulacak odaya yönlendiririz. Kısa bir nasılsın faslından sonra ikramlıkları getiririz ve misafirin çekinmemesi için önce biz başlarız. Misafirlerle sohbet ederek sıkılmalarına izin vermeyiz. Çay, tatlı, kahve, meyve tarzı ikramlıklar veririz. Misafir müsaade istediğinde izin vererek tekrar beklediğimizi ve keyif aldığımızı söyleyerek güler yüz ile uğurlarız.
b. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
c. Hazırladığınız sunuyu uygun bir dijital ortamda paylaşınız.
Konuşma
a. Bir arkadaşınızla hazırladığınız sunudan da yararlanarak selamlaşmadan vedalaşmaya kadar misafir ağırlamanın aşamalarını sınıfta canlandırınız.
Cevap: Misafir ağırlamayı sınıfta canlandırmak.
- Selamlaşma:
- Bir öğrenci misafir rolünde sınıfa girer.
- Ev sahibi rolündeki öğrenci misafiri güler yüzle karşılar ve “Hoş geldiniz” der.
- Yer Gösterme:
- Ev sahibi, misafire oturması için yer gösterir ve “Buyurun, oturun lütfen” der.
- İkram:
- Ev sahibi, misafire çay, su veya atıştırmalık ikram eder (temsili olabilir).
- “Bir şey içer misiniz?” gibi ifadeler kullanır.
- Sohbet:
- Ev sahibi ve misafir arasında kısa bir sohbet gerçekleştirilir.
- Gündelik konular veya misafirin nasıl olduğunu sorma gibi bir diyalog olabilir.
- Vedalaşma:
- Misafir kalkmak için izin ister.
- Ev sahibi, “Tekrar bekleriz, güle güle” diyerek misafiri uğurlar.
- Misafir, “Teşekkür ederim, hoşça kalın” diyerek ayrılır.
b. Arkadaşlarınızdan birini aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap: