5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-93-94-95. Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-93-94-95. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 90-91-92-93-94-95 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-93-94-95. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar Metni Cevapları
2. Tema: Atatürk’ü Tanımak 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95. Cevapları MEB Yayınları
Diğer Sayfalar
Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar- 2 Cevapları Sayfa 96-97-98-99
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları
Keşif Yolculuğu
Araştırmanız sonucunda ulaşıp sınıfa getirdiğiniz cepheden yazılmış mektubu arkadaşlarınızla paylaşınız.
Millî Mücadele’de yer alan askerlerimizin vatan sevgileri, vatana karşı duydukları sorumluluk ve özgürlüğe olan inançları mektuplarına nasıl yansımıştır? Sınıfla paylaşınız.
Cevap: Askerlerimizin vatan sevgisi ve vatana karşı duydukları sorumluluk mektuplarında çok duygusal ve gurur verici bir teslimiyetle yansıtılmıştır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları MEB Yayınları
1. ETKİNLİK
Metinden alınan aşağıdaki bölümde duraklamadan okunması gereken kelime veya kelime gruplarını örnekteki gibi belirleyiniz. Yaptığınız ayrıma dikkat ederek metni yeniden okuyunuz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle ayrımlarınızı gözden geçiriniz.
Cevap:
2. ETKİNLİK
a. Metnin başlığından ve görselinden hareketle içeriğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi ve gerekçelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Metinde Emine adındaki bir anneye asker oğlundan gelen mektup ve yaşanan olaylar anlatılmış olabilir.
b. Metnin içeriğiyle ilgili tahminleriniz doğru çıktı mı? Tahminlerinizin doğru çıkıp çıkmamasında gerekçelerinizin etkisini yazınız.
Cevap: Tahminlerim doğru çıktı. Metinde askere giden çocuğun annesine yazdığı mektup işlenmiştir.
3. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Okuduğunuz mektup kime ve neden yazılmıştır?
Cevap: Mektup Hüseyin’den annesine yazılmıştır. İyi olduğunu bildirmek, ailesini özlediğini söylemek ve hal hatır sormak için yazılmıştır.
2. Hüseyin, hangi gerekçeyle cepheye gitme kararı almıştır?
Cevap: Hüseyin, kadınlar ve çocuklar vatansız kalmasın diye cepheye gitme kararı almıştır.
3. Hüseyin, annesine geçmişiyle ilgili neleri hatırlatmıştır?
Cevap: Hüseyin, annesine doğup büyüdüğü yerden düşman zulmü yüzünden dört çocukla yalnız başına gittiğini hatırlatmıştır.
4. Hüseyin, ailesine ve vatanına bağlılığını nasıl ifade etmiştir?
Cevap: Hüseyin, ”Kadınlar, çocuklar vatansız kalmasın
diye gidiyoruz cepheye.” sözüyle ailesine ve vatanına bağlılığını ifade etmiştir.
5. Anadolu’daki anaların Millî Mücadele’deki rolü ve vatan sevgisi mektupta nasıl vurgulanmıştır?
Cevap: Anadolu’daki anaların Milli Mücadele’de askerlere elinden geldiği kadar yardım ettiği, evinde ne varsa paylaştığı vurgulanmıştır.
6. Mektupta anlatılan olaylara dayanarak o dönemin koşulları hakkında neler söylenebilir?
Cevap: O dönemin koşulları zor, maddi imkansızlar ve insan gücü olmadığı için kadın ve çocuklarında cepheye yardım ettiği söylenebilir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları
4. ETKİNLİK
a. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.
• “Üst baş perişan hepsinde ama hepsinin yüreği vatan aşkıyla çarpar.” cümlesinde altı çizili “ama” kelimesi düşüncenin yönünü değiştirme işleviyle kullanılmıştır.
• “Hepsinin gözleri ışıl ışıl, imanı tam. Ve her istasyonda gözü yaşlı analar, babalar, evlatlar…” cümlesinde altı çizili “ve” kelimesi ekleme işleviyle kullanılmıştır.
b. Okuduğunuz metindeki cümlelerde bulunan altı çizili geçiş ve bağlantı ifadelerini aşağıda verilen işlevleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
(c) Sizlerden ayrılalı bir aydan fazla oldu ama Basmane İstasyonu’ndaki anınız hep gözümün önünde.
(a) Yemek dediğimiz de ya tarhana çorbası ya mercimek.
(b) Salih ağabeyimin hem gururlu hem buruk bakışları; senin içine akıttığın gözyaşları hiç çıkmaz aklımdan anam.
c. Siz de metinden bu tür ifadelerin kullanıldığı cümleleri bulup işlevlerini belirterek aşağıya yazınız.
Cevap:
- Nevreste daha bebekti bizim gözümüzde. Ama Salih ağabeyim, o bir kaç günlük yolculukta koca bir adam oldu çıktı sanki.
- Üst baş perişan hepsinde, ama hepsinin yüreği vatan aşkıyla çarpar.
- Yemeklerini bizimle yiyorlar. Yemek dediğimiz de ya tarhana çorbası ya mercimek.
ç. Aşağıdaki metinde altı çizili geçiş ve bağlantı ifadelerini verilen anlamlarla eşleştiriniz.
Cevap:
Atatürk’ün askerî yönü; onun liderlik vasıflarını, stratejik zekâsını ön plana çıkaran en belirgin özelliklerinden biridir. (…d. Vurgulama..) Özellikle, I. Dünya Savaşı (..e. Ekleme…) ve Kurtuluş Savaşı sırasında gösterdiği üstün komutanlık becerileri, onun askerî dehasını kanıtlamıştır. (…a. Zıtlık…) Ama Atatürk, sadece bir savaşçı değil, aynı zamanda bir barış adamıydı. (…ç. Örnekleme…) Mesela yurtta ve dünyada barışın önemini her zaman dile getirmiştir. (…c. Sonuç bildirme…) Sonuç olarak Atatürk’ün askerî yönü, onun (…b. Ekleme..) hem bir komutan olarak yetkinliğini hem de barışa olan inancını yansıtmaktadır.
d. Siz de içinde geçiş ve bağlantı ifadelerini kullandığınız üç cümle yazınız.
Cevap:
- Sinemaya gelirim ama akşam gidersek.
- Akşama ya fırında tavuk ya tavuk haşlama yapacağım
- Ablamın hem İzmir’de hem de Ankara’da evi var.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları
KONUŞALIM
5. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki görseli inceleyiniz ve metni okuyunuz.
b. Öğretmeninizin size tanıyacağı süre zarfında yukarıda verilen metindeki karşılıklı konuşmanın devamını bir arkadaşınızla kurgulayınız. Kurguladığınız karşılıklı konuşmayı arkadaşınızla aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıfta canlandırınız.
c. Karşılıklı konuşmanızı yukarıdaki yönergelere uygun bir şekilde gerçekleştirdiğinizi düşünüyor musunuz?
Cevap: Evet, yönergelere uygun gerçekleştirdiğimi düşünüyorum.
ç. Anlatımınızda güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
6. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki yarım bırakılmış ifadeleri inceleyiniz. Bunların bir anlam bütünlüğüne sahip olup olmadığını arkadaşlarınızla tartışınız.
b. Yukarıdaki yarım bırakılmış ifadeleri anlam bütünlüğü sağlayacak şekilde bağlamdan hareketle tamamlayınız.
Cevap:
Milletimiz vatanını her durumda korumasını bilir.
Türk milleti, azim ve kararlılıkla yıllar süren mücadelesini kazanmıştır.
Vatan sevgisi bir milletin en güçlü duygusudur.
Bayrağımızın gökyüzünde dalgalanması bağımsız olduğumuzun simgesidir.
Çalışkan bireyler olarak vatanımıza borcumuzu ödemeliyiz.
c. Cümleleri tamamlamak için yazdığınız kelimeler bir varlığı mı yoksa “işi, oluşu, hareketi” mi karşılıyor? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Bu kelimelerin hepsi bir işi ve hareketi karşılamaktadır.
Diğer Sayfalar
Oğlu Hüseyin’den Emine Ana’ya Mektuplar- 2 Cevapları Sayfa 96-97-98-99
Elektriğin icadından önce insanlar iletişim ihtiyaçlarını mektup sayesinde karşılıyorlardı. Isınma ve aydınlanma ihtiyaçlarını ise gaz yağı ve ateş ile karşılıyorlardı.